Natura Vindecătoare

De ce ne cade parul si ce carente nutritionale semnaleaza acest lucru

Stiati ca exista o legatura puternica intre deficitul de vitamine si pierderea parului? Daca dieta dumneavoastra nu cuprinde anumite substante nutritive, in special pe o perioada lunga de timp, aceasta poate afecta foliculii de par.
Parul, pielea si unghiile sunt adesea primele semne care ne semnaleaza lipsa nutrientilor din organism. In cazul in care parul dumneavoastra cade mai mult decat de obicei, se subtiaza sau se rupe, ati putea dori sa aruncati o privire la urmatoarele deficiente nutritionale care provoaca aceste simptome.
Deficitul nutritional poate influenta atat structura parului, cat si cresterea acestuia. 
Zinc
Insuficienta aportului de zinc este una dintre cele mai frecvente deficiente nutritionale care cauzeaza caderea parului la femei. Este responsabil pentru accelerarea regenerarii celulelor pielii si a parului, deoarece genereaza numeroase functii enzimatice in organism, inclusiv cresterea parului. Zincul este, de asemenea, responsabil pentru a spori cresterea noilor fire de par.
Pentru a obtine aportul de zinc consumati zilnic alimente precum nuci, seminte, stridii sau linte.
Fier
S-ar putea sa fi stiut deja ca fierul este un nutrient important pentru parul tau, dar stii de ce? Fierul ajuta la transportarea oxigenului in celule, inclusiv in foliculii de par, care este vital pentru cresterea si regenerarea acestuia.
Cea mai buna sursa de fier nu este carnea. De fapt, aciditatea carnii poate descompune colagenul din organism si poate provoca deficienta din nou. Cel mai bine este sa va aduceti aportul de fier din plante. Alimentele pe baza de plante, cum ar fi spirulina, chinoa, chia, cacao, algele, linea si boabele de soia, toate sunt surse excelente de fier.
Pentru a creste absorbtia fierului este necesar sa consumati si alimente bogate in vitamina C. vitamina C faciliteaza absorbtia fierului.
Proteine
Parul este fabricat din proteine in proportie de 90%, deci daca va lipsesc proteinele din dieta, parul ar putea suferi.
Ar trebui sa incercati sa obtineti cat mai multe proteine din alimente vegetale, deoarece acestea sunt cele mai prietenoase cu parul, corpul, pielea si inima. Aceste surse includ linte, naut, fasole, spanac, migdale, mazare, nuci, seminte de canepa si chia, seminte de dovleac si spirulina.

Vitamina A
Vitamina A este foarte importanta pentru piele, par si unghii. De fapt, deficitul vitaminei A poate provoca foarte multe afectiuni, de la acnee, dureri articulare, vedere slaba, pana la caderea parului.
Obtinerea unei doze bune de vitamina A vine sub forma tuturor fructelor si legumelor portocalii. Cele mai bune surse sunt morcovii, cartofii dulci si pepenele galben. Merele si verdeata sunt, de asemenea, surse fantastice.
Vitamina C
Vitamina C este un nutrient critic in dieta dumneavoastra, nu numai pentru sistemul imunitar, ci si pentru par, piele si unghii. Vitamina C produce colagen in piele si va regenereaza celulele.
Aceasta vitamina este responsabila pentru o cantitate mare de reactii enzimatice care declanseaza cresterea, intretinerea si repararea organismului. Cea mai buna modalitate de a obtine aportul de vitamina C nu este prin intermediul unei pastile, ci prin dieta. Acest nutrient este usor de absorbit din multe alimente comune. Afinele, lamaile, rosiile, ananasul, brocoli, ciresele, portocalele, grapefruitul, merele si majoritatea alimentelor cu frunze verzi, toate sunt surse excelente de vitamina C.
Grasimi sanatoase
Trebuie sa consumati in mod regulat grasimi crude, sanatoase din plante, pentru a va mentine parul, creierul si corpul in stare excelenta.
Cele mai bune surse de grasimi sanatoase se gasesc in fructele cu coaja lemnoasa si semninte crude, in uleiuri vegetale brute precum uleiul de masline presat la rece, semintele de canepa, nuca de cocos cruda si uleiul de nuca de cocos. Consumul acestor alimente este cea mai buna cale de a obtine aportul de grasimi prietenoase frumusetii.
Sa nu uitam ca si stresul poate spori caderea paruilui, deci, zambiti mai des!
Sursa: https://hair.allwomenstalk.com

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *