Natura Vindecătoare

Placinta cu spanac si feta – beneficii si mod de preparare

Branza feta ofera organismului o multime de nutrienti si este mai usor de digerat decat alte tipuri de branza. Aceasta contine  proteine, vitamina B2, calciu, fosfor, sodiu si grasimi.
Fiind o sursa bogata de calciu, combinata cu vitamina D, aceasta ajuta la protejarea organismului de cancer. Atentie, insa, daca exista o deficienta de magneziu, calciul nu mai poate fi absorbit in conditii optime. Fiind o branza bogata in sodiu, dar care contine si grasimi saturate, branza feta este recomandata pentru consumul ocazional, nicidecum pentru consumul zilnic.
O alta componenta esentiala a branzei feta sunt probioticele. Acestea ajuta la mentinerea sanatatii captuselii intestinelor si protejeaza organismul de infectiile cu bacterii, fungi, paraziti.
Pentru ca oasele tale sa beneficieze de pe urma calciului din branza feta, consuma aceasta branza alaturi de alimente alcaline precum patrunjelul, spanacul sau dovlecelul.
Frunzele verzi ale spanacului sunt importante pentru sanatatea pielii, parului si a oaselor. Ele ofera proteine, fier, vitamine si minerale. Beneficiile consumului de spanac includ imbunatatirea controlului glicemiei la persoanele cu diabet zaharat, scaderea riscului de cancer, reducerea tensiunii arteriale,  scaderea riscului de aparitie a astmului, imbunatatirea vederii,  prevenirea degenerarii maculare si multe altele. Mai multe despre spanac puteti citi aici .

Placinta cu spanac si feta (la gratar sau cuptor)
Ingrediente:
» 500 g aluat de foaie de placinta
» 300 g branza feta
» 1 ou
» 30 ml ulei de masline
» 2 catei de usturoi
» Nucsoara
» Sare
Mod de preparare:
Usturoiul pisat se prajeste intr-o tigaie incinsa, cu putin ulei. Se adauga spanacul, nucsoara si sarea. Foaia de placinta se intinde intr-o grosime de cca 2mm, apoi se taie in patru (pentru doua portii). Pe o parte a foii se pune spanacul si feta. Marginile foilor se ung cu ou batut, apoi se impatureste placinta. Cand este pregatit jarul, se pune o placa metalica peste gratar si se aseaza placintele pe placa, apoi se inchide capacul gratarului. Se intorc din cand in cand – ar trebui sa fie gata in aproximativ 10 minute. Acest fel poate fi preparat si la cuptor.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *