Natura Vindecătoare

Avocado – beneficii si retete delicioase

Avocado este una dintre cele mai bune surse de grasimi sanatoase – contin in jur de 70% grasimi mononesaturate. O dieta bogata in grasimi monosaturate este cea mai sigura metoda prin care iti poti micsora colesterolul. Potrivit institutefornaturalhealing.com, o alimentatie bogata in acizi grasi monosaturati scad colesterolul rau cu pana la 20% in doar prima saptamana de la inceperea consumului si cresc colesterolul bun cu pana la 11%.
Fructele de avocado sunt o sursa bogata de acizi grasi esentiali, insa beneficiile pe care ele le prezinta pentru sanatate izvorasc din numeroase alte proprietati nutritionale importante.
Avocado contine cantitati semnificative de vitamine si minerale, cum ar fi:Vitamina B9, K, potasiu, cupru, Vitamina E, B6 si C, betacaroten, luteina, seleniu, potasiu, glutation si acizi grasi omega 3. Avocado contine nu mai putin de 18 aminoacizi, acestia fiind utilizati de catre organism in formarea proteinelor complexe. Unii specialisti sustin ca avocado ar fi o sursa proteica mai buna decat carnea.
Fructul de avocado contine luteina, o substanta necesara in mentinerea unei vederi optime, protejand totodata impotriva degenerarii maculare cauzate de imbatranire.
Avocado dispune de proprietati antiinflamatorii, fiind prin urmare benefic in prevenirea si tratarea artritei reumatoide.
Grasimile monosaturate din avocado sunt foarte bune pentru piele: o ajuta sa-si mentina hidratarea si previn aparitia ridurilor. In plus, acizii grasi omega 9 ajuta la reducerea rosetei tenului si repara celulele pielii. Avocado mai contine si carotenoizi (vitamina E) care protejeaza impotriva foto-imbatranirii (imbatranirea cauzata de soare) si vitamina C care este implicata in producerea de elastina si colagen – doi compusi care mentin pielea elastic si ferma!

Avocado contine o cantitate semnificativa de acid oleic, cunoscut pentru rolul sau in imbunatatirea sistemului cardiovascular (scade colesterolul). Acidul oleic protejeaza totodata impotriva cancerului de prostata si a cancerului mamar.
Oamenii de stiinta au descoperit, in cadrul studiilor afectuate asupra beneficiilor aduse de consumul fructelor de avocado, ca ele au rol protectiv impotriva bolilor cardiovasculare, ajuta la controlul greutatii corporale si imbunatatesc abilitatea organismului de a absorbi in parametri optimi nutrientii importanti din hrana.
Ou prajit in avocado
Ingrediente:
-ou
-avocado
Mod de preparare: O idee pe cat de interesanta, pe atat de delicioasa. Curata bine miezul unui avocado si sparge cate un ou in fiecare jumatate. Pune la cuptor si lasa-l acolo pana vezi ca oul e gata.
Salata de avocado cu ceapa si rosii
Ingrediente: 6 rosii cherry taiate pe jumatate, 1 rosie medie taiata felii subtiri, jumatate de avocado, 2 felii de ceapa rosie, 1 lingurita de ulei de masline extra-virgin, otet.
Mod de preparare: amesteca bine toate ingredientele pana ce isi imprumuta savoarea una celeilalte, apoi adauga otetul si uleiul. In functie de gust, poti sa pui si putina sare.
Pasta de avocado cu branza
Ingrediente:
-2 avocado copti
-4 linguri crema de branza
-1 catel usturoi
-1/4 ceapa
-2 linguri zeama de lamaie
-sare
-piper
Mod de preparare:
Taie cei 2 avocado, scobeste-le miezul si paseaza-l cu furculita pana ce devine omogen.
Amesteca pasta de avocado cu crema de branza, usturoiul si ceapa taiate cat mai marunt, zeama de lamaie, sare si piper.
Serveste pasta de avocado cu felii de paine integrala subtire si crocanta.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *