Natura Vindecătoare

Amarantul nu a aparut peste noapte in civilizatia moderna, dimpotriva este un aliment stravechi consumat de aztecii si mayasii din America Centrala

Beneficiile pentru sanatate ale amarantului includ reducerea inflamatiei, prevenirea anumitor boli cronice, cresterea masei osoase, scaderea tensiunii arteriale, imbunatatirea sistemului imunitar, reducerea aspectului varicelor si mentinerea parului sanatos.
Semintele acestei plante au fost consumate de mii de ani, in special de culturile indigene din America Centrala si Mexic. Acestea reprezentau o baza esentiala a dietei lor, datorita concentratiei sale ridicate de proteine, minerale si vitamine.
Atat frunzele, cat si semintele de amarant sunt valoroase in ceea ce priveste sanatatea umana. Radacina este consumata ca si leguma radacinoasa si are un amestec bogat de minerale si substante nutritive. Avand in vedere versatilitatea si concentratia ridicata de antioxidanti si fitosteroli, amarantul este unul dintre cele mai valoroase alimente.
Majoritatea oamenilor acorda atentie amarantului datorita continutului sau ridicat de proteine. Au fost realizate cercetari noi care arata ca acestea contin o anumita peptida, identificata si in boabele de soia, deoarece poate reduce inflamatia in organism si chiar poate preveni activitatea radicalilor liberi care pot determina mutatii ale celulelor sanatoase in celule canceroase. Aceasta molecula antiinflamatoare poate ajuta la atenuarea unor afectiuni cum ar fi artrita, guta si alte probleme legate de inflamatie.
Frunzele de amarant contin o gama larga de minerale, inclusiv o concentratie ridicata de calciu. Exista foarte putine legume cu frunze care contin niveluri ridicate de calciu, fiind o buna alegere in ceea ce priveste cresterea rezistentei osoase si prevenirea osteoporozei. Calciul este un mineral crucial pentru prevenirea demineralizarii oaselor si extinderea “vietii active” pana la varsta inaintata.

Continutul ridicat de fibre imbunatateste digestia si faciliteaza o absorbtie eficienta a mineralelor. Fibrele dietetice ajuta la echilibrarea colesterolului in organism prin eliminarea colesterolului “rau” din sistemul cardiovascular. In plus, amarantul contine o cantitate uriasa de vitamina K, care este un binecunoscuta pentru sanatatea inimii.
Continutul de potasiu din amarant ajuta la scaderea tensiunii arteriale prin dilatarea vaselor de sange si reducerea tensiunii sistemului cardiovascular, reducand astfel sansele de a dezvolta ateroscleroza. Continutul ridicat de fitosterol contribuie la reducerea colesterolului LDL.
In timp ce aceasta afectiune poate sa nu afecteze pe toata lumea, venele varicoase pot fi inestetice si jenante pe masura ce imbatranim. Amarantul contine numeroase flavonoide, inclusiv rutina, care a fost direct conectata la eliminarea venelor varicoase prin intarirea peretilor vaselor de sange. Acest lucru este ajutat de concentratia ridicata de vitamina C, o componenta integrala in productia de colagen, care ajuta la repararea si consolidarea peretilor vaselor de sange.
Semintele de amarant sunt foarte bogate in fier – element foarte important pentru combaterea anemiei si pentru cresterea frumoasa si armonioasa a copiilor. Dintre toate cerealele, numai quinoa se claseaza inaintea amarantului la continutul de fier.
Nivelul semnificativ al carotenoidelor si al vitaminei A din frunzele de amarant este un stimulent major pentru sanatatea ochilor, deoarece acesti antioxidanti pot preveni degenerarea maculara si incetini/opri dezvoltarea cataractei. Prin reducerea stresului oxidativ din sistemul ocular, acesta poate ajuta la mentinerea vederii sanatoase si puternice pentru anii ce vor urma.
Folatele sunt adesea trecute cu vederea in ceea ce priveste mineralele esentiale, dar sunt deosebit de importante pentru mamele insarcinate. Deficienta folatului poate avea ca rezultat defecte ale tubului neural la nou-nascuti.
Daca doriti sa protejati integritatea si aspectul parului, amarantul contine un aminoacid rar, numit lizina, pe care organismul nu il poate produce in mod natural. Aceasta mareste eficienta absorbtiei calciului si ajuta la intarirea firului si foliculilor de par.
Atentie! Ca si alte legume verzi, frunzele de amarant contin niveluri moderate de oxalati. Din acest motiv, daca suferiti de pietre la rinichi sau de calculi biliari, amarantul ar putea exacerba aceste conditii.
Sursa: https://www.organicfacts.net/health-benefits/vegetable/amaranth.html

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *