Natura Vindecătoare

Afla la ce te poate ajuta nivelul mare de potasiu al bananelor!

Bananele sunt extrem de sanatoase si delicioase. Acestea contin multe substante nutritive esentiale si au beneficii pentru digestie, sanatatea inimii si scaderea in greutate. Ele sunt printre cele mai populare fructe de pe pamant.
Native din Asia de Sud-Est, bananele, sunt acum cultivate in multe zone mai calde ale lumii. Exista mai multe tipuri de banane disponibile, care variaza in functie de culoare, dimensiune si forma. Cel mai comul tip de banana este cea galbena, care atunci cand inca nu este coapta are culoarea verde.
Bananele contin o cantitate echilibrata de fibre,potasiu, minerale precum si multi antioxidanti ce contribuie la mentinerea presiunii arteriale normale si a sanatatii rinichilor si inimii. Ele contin foarte putine proteine si aproape nici o grasime. Bananele necoapte (verzi) contin amidon, iar dupa ce se coace acesta se transforma in glucoza, fructoza si zaharoza. 
Nici un studiu nu a testat direct efectele bananelor asupra pierderii in greutate. Cu toate acestea, bananele au multe caracteristici care le fac o hranire prietenoasa. O banana medie, contine doar putin peste 100 de calorii si 422 miligrame de potasiu, fiind foarte nutritiva si satioasa. Ele sunt bogate in fibre. Consumul fibrelor din fructe si legume este legat de scaderea greutatii corporale. In plus amidonul din bananele verzi tind sa va reduca pofta de mancare.
Potasiul este esential pentru controlul tensiunii arteriale si functia renala sanatoasa. Ca o sursa buna de potasiu alimentar, bananele pot fi deosebit de benefice pentru mentinerea rinichilor sanatosi.

Un studiu a aratat ca cei care mananca 4-6 banane pe saptamana sunt cu aproape 50% mai putin predispusi sa dezvolte boli de rinichi, comparativ cu cei care nu mananca deloc.
Bananele sunt adesea denumite alimente perfecte pentru sportivi, in mare parte datorita continutului lor de minerale si carbrohidrati usor de digerat.
Consumul lor ajuta la reducerea durerilor musculare legate de exercitii fizice, care afecteaza o mare parte din populatie. S-a aratat ca ofera o nutritie excelenta inainte, in timpul si dupa efortul de anduranta.
Unii oameni pot avea alergie la banane. Acestea se pot manifesta prin mancarime la nivelul gurii si al gatului, urticarie, umflare si respiratie suieratoare. Bananele pot provoca si migrene la unii oameni. Persoanele care sufera de dureri de cap sunt sfatuiti sa nu manance mai mult de o jumatate de banana zilnic. Ele contin o multime de fibre, consumarea in exces poate provoca crampe de balonare si gaze.

 

 

Sursa: http://www.healthline.com/nutrition/11-proven-benefits-of-bananas#section1
http://www.medicalnewstoday.com/articles/271157.php

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *