Ciupercile – izvor de sanatate

0

Beneficiile pentru sanatate ale ciupercilor includ micsorarea nivelului de colesterol, cancer si diabet. De asemenea, ajuta la scaderea in greutate si mareste puterea sistemului imunitar.
Exista aproximativ 140.000 de specii de ciuperci in intreaga lume, insa stiinta cunoaste aproximativ 10% , in timp ce doar 100 de specii sunt studiate pentru beneficiile lor pentru sanatate si pentru aplicatiile medicale.
Ciupercile ofera proteine fara colesterol sau grasimi. Fibrele si anumite enzime din ciuperci ajuta la scaderea nivelului de colesterol. Nivelul de echilibru al colesterolului LDL si HDL este esential pentru prevenirea diferitelor boli cardiovasculare, cum ar fi ateroscleroza, atac de cord si acident vascular cerebral.
Persoanele anemice sunt caracterizati prin faptul ca au un nivel scazut de fier in sange, ceea ce duce la oboseala, dureri de cap, reducerea functiei neuronale si probleme digestive. Ciupercile reprezinta o sursa buna de fier, promovand formarea de globule rosii si mentinerea sanatatii.
Numeroase studii au aratat proprietatile antitumorale ale ciupercilor. Ele sunt foarte eficiente in prevenirea cancerului de san si de prostata datorita prezentei semnificative a beta-glucanilor si a acidului linoleic, care au efecte anti-cancerigene. Acidul linoleic este deosebit de util in suprimarea efectelor daunatoare ale excesului de estrogen. Aceasta crestere a estrogenului este una dintre cauzele principale pentru cancerul de san la femeile dupa menopauza. Beta-glucanii inhiba cresterea celulelor canceroase.
Ciupercile constituie o dieta ideala pentru cei care sufera de diabet. Contin proteine, o multitudine de vitamine si minerale, apa si fibre. Mai mult, ciupercile contin insulina naturala si enzime care ajuta la descompunerea zaharului sau a amidonului din alimente. Contin si anumiti compusi care contribuie la buna functionare a ficatului, a pancreasului si a altor glande endocrine, favorizand astfel formarea insulinei si reglarea adecvata a acesteia in tot corpul. Antibioticele naturale din ciuperci ajuta prevenirea infectiilor si conditiilor dureroase care pot pune viata in pericol.

Ciupercile sunt o sursa bogata de calciu, un element esential in formarea si rezistenta oaselor. O aprovizionare constanta a calciului reduce sansele de a dezvolta afectiuni precum osteoporoza si poate reduce durerea articulara si lipsa generala de mobilitate asociata cu degradarea osoasa.
Ciupercile contin antioxidanti foarte puternici, eficienti in protectia fata de radicalii liberi si stimularea sistemului imunitar.
Ciupercile contin antibiotice naturale (similare cu penicilina, care este extrasa din ciuperci) care inhiba cresterea microbiana si alte infectii fungice. De asemenea, ele pot ajuta la vindecarea ulcerelor si a ranilor ulceroase si la protejarea acestora impotriva infectiilor in curs de dezvoltare. Combinatia buna dintre vitaminele A, C si complexul de vitamine B, consolideaza sistemul imunitar.
Studiile privind anumite tipuri de ciuperci, inclusiv Shiitake si Maitake, le-au aratat ca au un continut ridicat de potasiu. Potasiul actioneaza ca un vasodilatator, relaxand tensiunea in vasele de sange si reducand tensiunea arteriala. Potasiul creste si functia cognitiva, deoarece cresterea fluxului de sange si oxigen catre creier stimuleaza activitatea neuronala. Studiile au aratat ca nivelurile crescute de potasiu imbunatatesc memoria.
Cuprul gasit in ciuperci are o serie de efecte benefice asupra corpului. Poate regla si stimula absorbtia nutrientilor din alimente. Acestea contin un nivel ridicat de fier, astfel incat cei doi nutrienti lucreaza impreuna pentru oase sanatoase si pentru prevenirea anemiei.
Continutul de seleniu din ciuperci este unul dintre cele mai benefice elemente care este, de multe ori, trecut cu vederea. Sursele primare de seleniu se gasesc in proteinele animale; totusi, ciupercile reprezinta cea mai buna cale pentru vegetarieni de a obtine cantitatea necesara de seleniu. Acesta ofera rezistenata osoasa, intareste dintii, parul si unghiile. In plus, este un antioxidant puternic, care elimina radicalii liberi si intareste sistemul imunitar.
Atentie! Multe specii de ciuperci nu sunt comestibile! Nu incercati niciodata sa luati ciuperci din padure pentru a le consuma, daca nu ati fost instruiti foarte bine. Ciupercile au abilitatea unica de a absorbi materialul pe care cresc, fie bun sau rau.
De asemenea, nu aveti incredere in vanzatorii necunoscuti cand cumparati ciuperci. O singura ciuperca otravitoare poate ameninta sanatatea. Multe specii pot fi chiar fatale daca sunt ingerate. Evitati intodeauna mancarea celor decolorate sau a celor care au culori diferite decat cea tipica speciei lor.

 

 

 

Sursa: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2013/sep/21/why-mushrooms-health-benefits; http://healthyeating.sfgate.com/benefits-can-eating-mushrooms-4412.html

Niciun comentariu

Nu ratați!