Patrunjelul este o planta mediteraneana cu o vechime de peste 2000 de ani, uimitoare pentru sanatate

0

 Acesta a fost initial utilizat ca planta medicinala, inainte de a fi consumat ca aliment. Pe langa faptul ca ofera substante nutritive esentiale, patrunjelul echilibreaza si stimuleaza energia organelor, imbunatatindu-le capacitatea de asimilare si utilizare a nutrientilor. Patrunjelul are un nivel ridicat de betacaroten, vitamina B12, acid folic, clorofila, calciu, mai multa vitamina C decat citricele, dar si multe alte substante nutritive esentiale.
Vitamina K din patrunjel ajuta sanatatea oaselor, in timp ce vitamina C imbunatateste sistemul imunitar. Patrunjelul este o sursa excelenta de beta-caroten, un antioxidant care protejeaza organismul impotriva daunelor provocate de radicalii liberi si la combaterea efectelor imbatranirii.
Dimineata cand folosesti peria de dinti si observi ca gingiile sangereaza, fa o cura cu patrunjel. Freaca gingiile timp de o saptamana cu frunze maruntite de patrunjel pentru a le revitaliza.
Exista unele dovezi ca patrunjelul poate sustine functia renala sanatoasa. Patrunjelul iti e de folos daca ai crampe sau arsuri la stomac, dureri de burta sau aciditate gastrica, adica tulburari digestive. Daca obisnuiesti sa consumi des preparate din carne, ar fi bine sa iti faci un obicei din a consuma, de cel putin trei ori pe saptamana, o salata de patrunjel. Efectul: impiedica depunerea colesterolului pe artere, lasandu-le curate si flexibile.

Planta are proprietati anti-inflamatorii, consumati patrunjel zilnic pentru a simti usurarea durerii articulare. Sunt momente cand, dupa o zi de munca, picioarele se umfla. Ceaiul si sucul de patrunjel au efectul medicamentelor pentru retinerea apei in organism.
Deoarece are un continut ridicat de fier, patrinjelul este recomandat persoanelor cu anemie.
Acesta este bogat in compusi de combatere a cancerului. Compusii din patrunjel pot inhiba cresterea tumorilor. Actioneaza ca un antioxidant care distruge radicalii liberi inainte de a afecta celulele, protejeaza ADN-ul de daune care pot duce la cancer sau alte boli si inhiba proliferarea si migrarea celulelor canceroase in organism.
Dupa un consum mare de alcool, daca mesteci o legatura de patrunjel, sistemul tau nervos va fi mai putin afectat de alcool, iar protectia ficatului va fi mult mai buna, patrunjelul ajutand la eliminarea alcoolului din sange mult mai rapid.
Ceaiul de patrunjel relaxeaza muschii rigizi si incurajeaza digestia. Patrunjelul este o sursa buna de acid folic, una dintre cele mai importante vitamine B.

 

 

Sursa: http://www.care2.com/greenliving/7-surprising-health-benefits-of-parsley.html

Niciun comentariu

Nu ratați!