Natura Vindecătoare

Durerile articulare afecteaza foarte multe persoane, natura ne vine din nou in ajutor cu o serie bogata de remedii naturale

Existe mai multe cauze potentiale ale durerii articulare, printre care:
-varsta inaintata. Pe masura ce varsta inainteaza, colagenul care construieste cartilajul din articulatii incepe sa se deterioreze.
-artrita sau osteoartrita. Cei cu artrita dezvolta durere datorita proceselor complexe neurofizice care duc la generarea de inflamatii si senzatii dureroase.
-inactivitate sau un stil de viata sedentar.
-tulburare autoimuna care creste inflamatia.
-lipsa de somn, care poate contribui la oboseala, durere si rigiditate.
Tratamentul durerii articulare va depinde de cat de grave sunt simptomele.
Studiile recente au aratat ca graul si multe alte cereale contin un element numit gluten care pot produce dureri articulare si inflamatii in cazul persoanelor care sufera de artrita. Reduceti treptat aportul pana cand reusiti sa il eliminati complet. Alte alimente care trebuiesc eliminate sau reduse sunt: carnea rosie, ouale si lactatele.
Ghimbir
Un studiu de la Universitatea de la Miami a scos la iveala ca ghimbirul consumat zilnic poate ameliora inflamatia si durerea articulara. Beneficiile acestei radacini sunt mai impresionante decat cele oferite de ibuprofen, fara a produce vrun efect secundar negativ.
Ceai verde
S-a demonstrat ca antioxidantii dim componenta ceaiului verde pot preveni si combate artrita si durerile cauzate de aceasta.

Urzica
Toate tipurile de afectiuni reumatice beneficiaza de pe urma tratamentului pe baza de urzica. Ele ajuta la reducerea inflamatiilor articulare si consolideaza structura osoasa, datorita mineralelor din compozitia plantei (calciu, magneziu, siliciu).
Alimente proaspete
Consuma numai alimente proaspete, cum ar fi fructele si legumele. Evita alimentele congelate si semipreparate, ce contin chimicale care accelereaza inflamatiile articulare.
Fructe uscate
Consuma fructe uscate, precum nuci, migdale sau fistic, aceste alimente foarte sanatoase fiind bogate in energie.
Lamaie
Bea zeama de lamaie, o bautura ce ofera antioxidanti si care este foarte eficienta daca este bauta dimineata.
Seminte de in
Semintele de in reprezinta una dintre cele mai importante surse de acizi grasi Omega 3, pe care medicii ii recomanda pentru reglarea sistemului imunitar si pentru combaterea inflamatiilor din corp, inclusiv a celor din reumatism.
Ulei de peste
Consuma ulei peste, o sursa clasica de acizi grasi omega-3, substante ce pot combate durerile articulare. Imbogateste-ti dieta cu o lingurita de ulei de peste in fiecare zi.
Otet de mere
Consuma otet de mere organic, o bautura foarte benefica pentru sanatate, cu abilitatea de a ameliora durerile.
Quinoa si amarant
Consuma quinoa si amarant, doua „super-alimente” cu beneficii incredibile. Printre altele, aceste cereale sunt utile pentru a trata durerile articulare.
Miere
Mierea de albine este si ea bogata in principii active, dintre care amintim flavonoizii, substante cu proprietati antiinflamatorii puternice si antioxidanti.
Ulei de ricin
Badijonarile articulatiei dureroase cu ulei de ricin au un efect calmant. Aplicati uleiul pe articulatie, prin masaj usor, inveliti cu un material din bumbac si aplicati deasupra o compresa calda. La fel, se recomanda masajul local cu ulei de menta. Se amesteca 5 g de ulei de menta cu 100 ml de alcool si se frictioneaza articulatiile dureroase.
Pentru prepararea unui tratament simplu dar foarte eficient ai nevoie de:
– O lingura de mustar
– O lingura de sare fina
– O lingura de apa
– O lingura de miere de albine
Amesteca foarte bine ingredientele pana obtii o pasta. Aplica pasta pe articulatia dureroasa si acoper-o cu o folie de plastic. Fixeaza folia cu ajutorul unei esarfe sau al unui fular. Lasa sa actioneze timp de 2 ore, apoi spala-te.
Ceaiuri recomandate: de flori de soc, flori de musetel, coaja de salcie, frunze de mesteacan, frunze de tarhon, teci de fasole, fructe de ienupar, radacina de lemn dulce si seminte de lucerna.
Sursa: https://draxe.com/natural-remedies-for-bone-and-joint-pain/

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *