Natura Vindecătoare

Maslinele sunt fructe puternice care pot oferi organismului o larga serie de beneficii pentru sanatate

Maslinele au capacitatea de a preveni pierderea masei osoase, previn diferite tipuri de cancer, reduc inflamatia, amelioreaza digestia si reactiile alergice, stimuleaza functia cognitiva, lupta impotriva infectiilor si scad tensiunea arteriala.
Maslinele au fost folosite pentru valoarea lor culinara si beneficiile medicale de mii de ani. Beneficiile lor provin in principal din nutrientii, vitaminele, mineralele si compusii organici, inclusiv fier, fibre, cupru, vitamina E, compusi fenolici, acid oleic si o varietate de antioxidanti.
Boala cardiaca este una dintre cele mai mortale si mai raspandite conditii de sanatate din intreaga lume. Maslinele ofera o modalitate de imbunatatire a sanatatii inimii si de aparare impotriva tuturor factorilor care pot contribui la ateroscleroza, atacuri de inima, acumularea placii, boli cardiovasculare si accidente vascular cerebrale. Maslinele contin acid oleic, care a fost legat de prevenirea bolilor de inima. Acesta reduce sansele de complicatii cardiovasculare si de stres general al sistemului.
Maslinele sunt bogate in compusi fenolici, care lupta impotriva cancerului si servesc un scop major in protejarea inimii. Acesti compusi actioneaza ca un coagulant pentru a subtia sangele, reducand sansele de formare a cheagurilor de sange si blocarea periculoasa a fluxului sanguin. Acest lucru asigura functionarea si oxigenarea adecvata a diferitelor organe.
Cei care consuma in mod constant masline s-au dovedit a prezenta cazuri mai scazute de pierdere osoasa si osteoporoza. Adaugati maslinele sau uleiul de masline in dieta dumneavoastra daca sunteti in pericol pentru degenerarea osoasa sau daca aveti o istorie familiala a acesteia. Compusii gasiti in masline au fost legati pozitiv in studiile de cercetare a depunerii de calciu si crestere osoasa, conducand la scaderea osteoporozei.
Maslinele contin antociani, care sunt conectati la prevenirea cancerului ca antioxidant si antiinflamator. Antioxidantii apara organismul impotriva radicalilor liberi, care imbolnavesc celulele sanatoase, facandu-le canceroase. In al doilea rand, acidul oleic inhiba anumiti receptori ai factorului de crestere care declanseaza dezvoltarea cancerului. In cele din urma, hidroxitrosolul intra in joc prevenind mutatia ADNului si cresterea anormala a celulelor.
Diversi compusi din masline functioneaza nu numai ca antioxidanti, ci si ca antiinflamatori. Acestia reduc inflamatia din organism si reduce durerea articulatiilor, muschilor, leziunilor, tendoanelor si altor extremitati. In ceea ce priveste artrita, guta, si alte afectiuni reumatice, maslinele pot fi un beneficiu major si amelioreaza durerea asociata.

Maslinele sunt o sursa sanatoasa de fibre, furnizand aproape 20% din necesarul zilnic intr-o singura ceasca. Continutul ridicat de fibre asigura functionarea corecta a sistemului digestiv. Fibrele stimuleaza, de asemenea, sanatatea inimii, lucrand pentru a elimina excesul de colesterol din sange.
In ceea ce priveste activitatile lor antiinflamatorii, maslinele pot ajuta la reducerea intensitatii sau frecventei reactiilor alergice. Anumite componente ale maslinelor functioneaza ca antihistamine prin blocarea situsurilor receptorilor, care determina reactii alergice. Prin adaugarea maslinelor in dieta dumneavoastra puteti reduce semnele de alergii sezoniere, precum si reactiile alergice specifice. Acesta este un aspect benefic si puternic al maslinelor, adesea trecut cu vederea.
Maslinele sunt o sursa bogata de fier si cupru, doua componente esentiale pentru crearea celulelor rosii din sange. Fara aceste doua minerale, numarul de celule rosii se diminueaza, ducand la anemie. Anemia este caracterizata prin oboseala, stomac deranjat, dureri de cap, disfunctii cognitive si un declin general al sanatatii si functionalitatii organelor.
Oleuropein, o componenta valoroasa a maslinelor, functioneaza ca agent antimicrobian si antibacterian pentru organism. Apara impotriva infectiilor bacteriene atat pe plan intern cat si extern.

 

Sursa: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=46; http://www.health24.com/Diet-and-nutrition/Healthy-foods/20-health-benefits-of-olives-20131218

3 comentariiLasă un comentariu

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *