Natura Vindecătoare

Inrudite cu piersicile si prunele, nectarinele isi trag numele de la „nectarul zeilor”, asta pentru ca au proprietati extraordinare

Beneficiile nectarinelor includ o functionare mai buna a celulelor si imbunatatirea sanatatii cardiovasculare si digestive. Mecanismul de aparare antioxidant al nectarinelor se poate dovedi eficient in combaterea conditiilor majore cum ar fi complicatiile legate de obezitate, degenerescenta maculara si sprijina in prevenirea cancerului. Nectarinele sunt bogate in multi nutrienti care ajuta la intarirea sistemului imunitar, promovand o piele tanara si este o optiune excelenta pentru gustare in timpul sarcinii.
Nectarina este un fruct bogat in nutrienti cu continur scazut de calorii, care aduce o varietate de comonente sanatoase in organism. Aceasta ofera o gama impresionanta de antioxidanti puternici si compusi fenolici impreuna cu fibra dietetica. Contine vitamina A, B1, B2, B3, B6, C, E, K, acid folic, acid pantotenic, potasiu, magneziu si calciu.
Nectarinele se pot dovedi utile in conditia obezitatii si a complicatiilor asociate acesteia. Studiile de cercetare au aratat ca acestea contin compusi bioactivi care au potentialul de a combate afectiuni cum ar fi diabetul si tulburarile cardiace.
Nectarinele contin luteina, un nutrient important care incurajeaza sanatatea ochilor si contribuie la reducerea riscului de boli cum ar fi degenerarea maculara legata de varsta. Diverse cercetari au aratat ca luteina este un antioxidant puternic care ajuta la reducerea riscului de cataracta. Luteina se afla in pigmentul macular al ochiului si ajuta la protejarea tesuturilor retinei de deteriorarea cauzata de stresul oxidativ si de lumina cu lungimi de unda inalte. In plus, beta-carotenul prezent in fruct incurajeaza sinteza vitaminei A si contribuie la mentinerea vederii sanatoase si previne bolile oculare.
Nectarinele contin potasiu, esential pentru functionarea nervoasa celulara corespunzatoare. Potasiul ajuta la sinteza proteinelor, functionarea musculaturii, mentine echilibrul electrolitic si utilizeaza in mod optim carbohidratii si sustine procesele metabolice. Deficitul de potasiu din organism poate duce la tulburari precum degradarea sanatatii musculare si poate provoca aritmie cardiaca.
Consumul regulat al nectarinelor ajuta la mentinerea sanatatii cardiovasculare, atribuind prezenta antioxidantilor prietenosi cu inima. Flavonoidele ajuta la reducerea riscului de aparitie a aterosclerozei.

Nectarinele contin acid clorogenic, un compus natural care are beneficii multiple pentru sanatate, inclusiv prevenirea diferitelor forme de cancer. Studiile au aratat ca acest acid are proprietati chemopreventive care inhiba proliferarea carcinogenezei.
Acestea intaresc sistemul imunitar. Abundenta de antioxidanti, zinc si alte componente fenolice de protectie creste capacitatea organismului de a lupta impotriva diferitelor infectii prin promovarea sintezei anticorpilor.
Prezenta fibrei dientetice si a naturii alcaline a nectarinei este perfecta pentru mentinerea sanatatii digestive. Continutul de fibre prezent in nectarina absoarbe apa, regleaza miscarile intestinale si previne problemele cum ar fi gastrita, constipatie si ulcere. De asemenea, elimina toxinele din organism.
Nectarinele contin fosfor, un mineral esential care joaca un rol important in functionarea normala a celulelor si a tesuturilor. Fosforul ajuta la formarea dintinlor si oaselor puternice si ajuta la metabolizarea carbohidratilor si a grasimilor.
Acestea sunt benefice femeilor insarcinate datorita continutului de folat care ajuta la reducerea riscului de defecte ale tubului neural, si in general la sanatatea generala a mamei si copilului.
Atentie! Exista persoane alergice la aceste fructe. Reactiile alergice se manifesta prin mancarimi ale nasului, buzelor, umflaturi nedureroase la nivelul buzei si limbii. In cazuri severe, se poate ajunge la dificultati de respiratie. Precautia este valabila si pentru cazurile de colita de fermentatie, diaree acuta sau cronica, gastrita hiperacida , pentru a nu accentua aceste tulburari digestive.

 

 

Sursa: http://healthyeating.sfgate.com/health-benefits-nectarines-1510.html; https://www.lifetimedaily.com/health-benefits-of-nectarines/

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *