Piersicile nu sunt numai niste fructe gustoase si zemoase, ele aduc nenumarate beneficii pentru sanatate

0

Piersicile au puterea de a ne apara de cancer, obezitate, colesterol crescut, trateaza bolile de sange si cele neurodegenerative. Ajuta la mentinerea sanatatii vederii si a sistemului nervos, ingrijeste pielea, intareste sanatatea oaselor si a dintilor. Are proprietati anti-imbatranire si ajuta organismul sa se detoxifice, precum imbunatateste digestia si sanatatea celulara. Are o multitudine de nutrienti esentiali si antioxidanti valorosi in timpul sarcinii si ajuta la intarirea sistemului imunitar.
Piersicile pastreaza o gama larga de substante nutritive care sunt vitale pentru functionarea sanatoasa a organismului. Acestea sunt un furnizor bogat de vitamina A, C, E, K, B1, B2, B3, B6, acid folic si acid pantotenic. Sunt o comoara de minerale cum ar fi calciu, potasiu, magneziu, fier, mangan, fosfor, zinc si cupru. Au un continut scazut de calorii, nu contin grasimi saturate sau colesterol si sunt o sursa buna de fibre dietetice.
Coaja si pulpa piersicii au proprietati antioxidante seminificative. Antioxidantii ajuta la curatarea radicalilor liberi derivati din oxigen si la protejarea organismului de diferite boli.
Piericile contin potasiu, vital pentru o functionare adecvata a nervilor si a celulelor corpului. Continutul de potasiu mai ajuta in procesele metabolice, prin utilizarea carbohidratilor, mentinerea echilibrului electrolitic si reglarea tesuturilor musculare. Lipsa de potasiu din organism poate duce la hipopotasemie care poate afecta rezistenta musculara si poate provoca batai neregulare ale inimii.
Piersicile sunt bogate in compusi fenolici si carotenoizi care au proprietati anti-tumorale si anti-canceroase, contribuind la combaterea diferitelor tipuri de cancer (de san, pulmonar sau de colon). Studiile au sustinut faptul ca anumiti acizi inhiba cresterea celulelor cancerului mamar fara a afeccta celulele normale, spre deosebire de tratamentul cu chimioterapie, care afecteaza negativ celulele sanatoase.
Piersicile ajuta la mentinerea sanatatii pielii datorita prezentei vitaminei C, aparand impotriva radicalilor liberi nocivi, a infectiilor si a razelor UV. Bogatia de flavonoide, vitamine si minerale esentiale ajuta la indepartarea celulelor moarte, precum si la hidratarea si revitalizarea pielii.
Piersicile sunt bogate in beta-caroten, care se transforma in vitamina A in organism. Beta-carotenul joaca un rol important in mentinerea vederii sanatoase si previne diferite boli oculare.
Piersicile sunt valoroase in timpul sarcinii datorita prezentei unei game largi de vitamine si minerale esentiale. Vitamina C ajuta la cresterea sanatoasa a oaselor, dintilor, pielii, muschilor si vaselor de sange ale copilului. De asemenea, ajuta la absorbtia fierului, care este extrem de important in timpul sarcinii. Coaja ajuta la prevenirea defectelor tubului neural. Continutul de potasiu ajuta la prevenirea durerii musculare si oboseala generala.

Acestea sunt bune pentru mentinerea sanatatii digestive sanatoase datorita continutului lor alcalin si fibrei. Fibrele alimentare din piersici absoarbe apa si ajuta la prevenirea tulburarilor stomacului, cum ar fi constipatia, hemoroizii, ulcerele gastrice, gastrita, etc. Ajuta la curatarea si eliminarea deseurilor toxice din intestine si apara organismul impotriva diverselor afectiuni abdominale, inclusiv cancer de stomac. Datorita proprietatilor sale laxative, ajuta si la dizolvarea pietrelor vezicii.
Prezenta magneziului in piersici ajuta la prevenirea stresului si anxietatii  si ajuta la mentinerea sistemului nervos calm. O deficienta de magneziu poate afecta functionarea sistemului nervos central. Un studiu de investigatie efectuat in acest sens a sugerat ca aportul de alimente bogate in magneziu impreuna cu vitamina B6 are efecte favorabile in tratamentul hiper-excitabilitatii sistemului nervos la copii. Un alt studiu a aratat ca magneziul ajuta la recuperarea de la simptomele depresiei majore. Consumul de piersici este considerat benefic in terapia ayurvedica pentru echilibrarea sistemului nervos.
Piersicile contin componente bioactive care au demonstrat a fi eficiente in combaterea tulburarilor legate de obezitate. Un studiu de cercetare a sugerat ca prezenta compusilor fenolici in piersici au proprietati antiinflamatorii si anti-obezitate care ajuta la combaterea sindroamelor metabolice care pot duce la alte probleme de sanatate.
Piersicile sunt bogate in acid ascorbic si zinc, care ajuta la functionarea normala a organismului si ajuta la mentinerea unui sistem imunitar sanatos. Zincul si vitamina C, exercita vindecarea ranilor si au proprietati antioxidante care lupta impotriva infectiilor.
Compusii fenolici ajuta la mentinerea nivelurilor scazute de colesterol LDL si la stimularea colesterolului HDL. Acest lucru ajuta la reducerea riscului de a dezvolta boli legate de inima si mentine o sanatate cardiovasculara optima.
Piersicile sunt o sursa de zinc si au proprietati anti-imbatranire. Consumul de zinc promoveaza producerea de anticorpi si inhiba daunele celulare provocate de radicalii liberi. De asemenea, interfereaza cu procesul de imbatranire al organelor de reproducere masculine prin cresterea nivelului de testosteon al hormonului reproducator in organism.
Piersicile contin fosfor care impreuna cu calciul ajuta la intarirea oaselor si dintilor si ajuta la intretinerea si repararea tesuturilor corporale. De asemenea, ajuta la prevenirea diferitelor boli osoase, cum ar fi decalcificarea, care poate duce la osteoporoza, in special la femeile aflate in postmenopauza. Consumul de alimente bogate in fosfor promoveaza reminelarizarea oaselor si mentine rigiditatea lor.
Acestea mai sunt benefice pentru curatarea si detoxifierea organismului si ajuta la eliminarea toxinelor daunatoare din ficat si rinichi. Un studiu a demonstrat ca extractele de piersici poseda elemente hepato-protectoare.
Atentie! Piersicile nu sunt recomandate persoanelor care sufera de diabet deoarece au un continut crescut de zahar. De asemenea, exista anumite categorii de persoane care pot semnala diverse alergii la puful specific fructului.

 

Sursa: https://www.medicalnewstoday.com/articles/274620.php; http://www.stylecraze.com/articles/benefits-of-peaches/#gref; https://www.healthbeckon.com/peach-fruit-benefits/

Niciun comentariu

Nu ratați!