Natura Vindecătoare

Dintre toate boabele din alimentatia omului, fasolea neagra este cea mai bogata in antioxidanti, dupa cum arata testele efectuate de specialisti

Se considera ca fasolea este cunoscuta de peste 8000 de ani.
Fasolea neagra este bogata in fibre, proteine si vitamine. Aceasta contine niveluri ridicate de flavonoizi, in special antocianina, cu abilitati puternic antioxidante. Este o sursa excelenta de acid folic si de molibden, un mineral foarte greu de gasit in orice alt produs alimentae.
Se stie ca antioxidantii intarzie procesul de imbatranire a organismului, accelereaza refacerea celulelor, intaresc sistemul imunitar si il sustin in lupta cu bolile, asigura mentinerea unui ten frumos.
Imbunatateste sanatatea inimii
Una dintre cele cele mai notabile beneficii ale fasolei negre este nivelul ridicat de fibre. Acestea contribuie la scaderea nivelului de colesterol din sange. Scaderea colesterolului din sange poate reduce ingrosarea peretilor arterelor, care, la randul lor, pot preveni atacurile de inima si acceidentele vasculare cerebrale.
Acidul folic contribuie la diminuarea nivelurilor sanguine de homocisteina. Homocisteina este un aminoacid asociat cu riscul bolilor de inima, atunci cand nivelurile sanguine sunt ridicate.
Magneziul este o substanta foarte importanta pentru ca ajuta la mentinerea unei tensiuni arteriale echilibrate, dar si la stabilizarea fierului in organism, mentinand sanatatea globulelor rosii.
Prevenirea cancerului
S-a demonstrat ca fasolea neagra este capabila sa reduca riscul anumitor tipuri ca cancer datorita flavonoidelor. Exista opt flavonoide diferite gasite in bobul de fasole neagra, iar trei dintre acestea sunt antocianine. Flavonoidele sunt, practic, coloranti producatoare de pigmenti fitonutrienti care functioneaza ca antioxidanti in organism pentru combaterea bolilor si a radicalilor librei.
Antocianinele sunt excelente pentru prevenirea cancerului. Acestea pot inhiba in mod eficient cresterea vaselor de sange la tumorile canceroase, incetinind cresterea celulelor canceroase si cresterea vitezei apoptozei (moartea celulara) in celulele canceroase. Antocianinele, impreuna cu toate ceilalti fitonutrienti, fac boabele de fasole neagra sa fie o arma puternica in lupta impotriva cancerului.

Sanatatea creierului
Toate tipurile de fasole boabe sunt bune pentru inima, dar niciuna nu are si puteri asupra sanatatii creierului asa cum are fasolea neagra.
Antocianozidele sunt antioxidanti foarte puternici care contribuie la imbunatatirea circulatiei capilare si a functiilor creierului.
Elimina problemele digestive
Fasolea neagra este excelenta pentru tratarea problemelor digestive, deoarece aceasta contine niveluri ridicate de proteine si fibre. Proteina si fibrele ajuta alimentele sa treaca mai usor prin tractul digestiv.
Controlul greutatii corporale
Continutul redus de grasimi, dar bogat in fibre si triptofan, fac din fasolea neagra un aliment important in diete.
Continutul bogat in fibre prin care se remarca fasolea neagra face ca persoana care o consuma sa simta mai repede senzatia de satietate, aceasta durand mai mult in comparatie cu cosumul altor alimente.
Stimuleaza sistemul nervos
Fasolea neagra imbunatateste  functionarea sistemului nervos ajutand la asigurarea aminoacizilor necesari si a molibdenului. Aceasta contine cantitati mari de vitamina B9 sau acid folic. Folatele joaca un rol cheie in reglarea aminoacizilor specifici din sistemul nervos. Studiile au aratat ca deficienta deficitului de vitamina B9 conduce la o crestere a nivelului de homocisteina, care poate fi un precursor periculos al bolilor neurodegenerative, cum ar fi boala Alzheimer si boala Parkinson.
Consumand in mod regulat fasole neagra poti asigura continutul necesar de acid folic (vit. B9) si puteti reduce riscul unor astfel de boli.
Imbunatateste sanatatea prenatala
Un alt beneficiu al folatului, care se gaseste la niveluri ridicate in fasolea neagra, este rolul sau in protejarea sugarilor in uter. Nivelurile de folat din corpul femeii sunt parte integrata a dezvoltarii normale si sanatoase a fatului, in special a creierului si a maduvei spinarii. Astfel, fasolea neagra este foarte recomandata femeilor insarcinate.
Sursa: https://www.organicfacts.net/health-benefits/cereal/health-benefits-of-black-beans.html

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *