Natura Vindecătoare

Lintea este una dintre cele mai vechi surse de hrana, datand de peste 9000 de ani

Lintea are un continut ridicat de proteine, ofera o digestie imbunatatita si o inima sanatoasa, ajuta la controlul diabetului si cancerului, este o solutie eficienta pentru anemie si o activitate electrolitica mai buna. Este benefica femeilor insarcinate, previne ateroscleroza si ajuta la metinerea unui sistem nervos sanatos.
Lintea are un continut ridicat de proteine, aminoacizi esentiali, micronutrienti, vitamine si minerale.
Este consumata mult mai des in tarile asiatice, in special India. India are cel mai mare numar de vegetarieni iar lintea este un substitut de proteine. Contine cea mai mare cantitate de proteina decat orice planta. Cantitatea gasita in linte este de pana la 35%, care este comparabila cu cea a carnii. Are o sursa buna de fibre dietetice si o cantitate mica de calorii. Alte componente nutritive gasite sunt: folat, triptofan, mangan, fier, fosfor, cupru, vitamina B1 si potasiu. Sunt o buna sursa de fitochimicale si fenoli.
Organele si muschii au nevoie de o cantitate constanta de proteine pentru repararea si cresterea organismului. Lintea contine toti aminoacizii esentiali necesari organismului nostru pentru o buna constructie a muschilor si pentru o buna functionare a corpului.
Fibrele alimentare gasite in linte ajuta la controlul nivelului de zahar din sange. Fibrele dietetice incetinesc ritmul in care alimentele sunt absorbite de sange si astfel mentin nivelul zaharului in mod constant.
Fibrele dietetice amelioreaza digestia daca sunt consumate in mod regulat. De asemenea ajuta la miscarea intestinala, prevenind constipatia.
Lintea reprezinta o sursa ideala de proteine fara a adauga in organism alte grasimi, promovand astfel o inima mai sanatoasa. Lintea contine magneziu, care ajuta la relaxarea muschilor cardiovasculari si la scaderea tensiunii arteriale.

Cercetarile au aratat ca lintea ofera antioxidanti care scad sansele de ateroscleroza. De asemenea, acestia joaca un rol in neutralizarea radicalilor liberi si in prevenirea leziunilor celulare si genetice.
Studiile efectuate au descoperit ca lintea are o mare influenta asupra celulelor canceroase. Au aratat ca provoaca apoptoza (omoara celulele canceroase), ceea ce inseamna ca are un mare potential de control in cresterea cancerului.
Lintea este o sursa buna de vitamine din complexul B, cum ar fi acidul folic. Consumul acestei vitamine de catre femeile insarcinate ajuta la prevenirea malformatiilor congenitale. Folatele gasite in linte ajuta la formarea celulelor rosii din sange. Este cunoscut faptul ca este eficient impotriva hipertensiunii si deteriorarea ADN-ului.
Vitaminele si mineralele continute ajuta la functionarea optima a creierului.
Lintea contine cantitati mari de fier, care este necesar organismului pentru o productie optima de hemoglobina. Aproximativ 36% din doza recomandata zilnic este oferita de numai 200g de linte.
In afara de faptul ca actioneaza ca un electrolit, potasiul este, util pentru functionarea unui numar de organe cum ar fi inima, creierul si rinichii.
Aceasta mai contine vitamiina B3 care este esentiala in stimularea sistemului digestiv si nervos. Vitamina B3 ofera multe beneficii, inclusiv controlul colesterolului, un risc scazut de boli cum ar fi Alzheimer, cataracta si diabetul.
Atentie! Consumul recomandat de proteine este de 0.8g / kg greutate corporala. Consumul excesiv de proteine poate afecta rinichii in eliminare excesului de proteine din organism. Pe termen lung, eliminarea poate afecta functia renala generala. De asemenea, lintea nu se va consuma de cei bolnavi de guta sau artrita pentru ca are acid uric in componenta.

 

 

Sursa: http://healthynews24.com/health-benefits-of-lentils/; http://www.care2.com/greenliving/9-reasons-to-love-lentils-the-mightly-little-powerfood.html

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *