Mazarea este foarte bogata in fito-nutrienti, minerale, vitamine si antioxidanti

0

Mazarea este destul de neglijata cand vine vorba de nutritie, dar aceasta leguma deloc costisitoare are foarte multe de oferit. Una dintre cele mai importante proprietati ale consumului de mazare este reducerea riscului de boli cardiovasculare. Sursa minunata de antioxidanti, vitamina A, C si acid folic, mazarea inclusa frecvent in alimentatie ajuta la reducerea riscurilor de atac de cod, ateroscleroza si tensiunea arteriala, prevenind tulburarile de ritm ale inimii, mai ales in zilele caniculare.
Pastaile proaspete de mazare sunt o sursa excelenta de acid folic. Folatii fac parte din complexul de vitamine B si sunt necesari pentru sinteza ADN-ului in interiorul celulei. Studii recente au demonstrate ca alimentele bogate in acid folic consumate de femeile insarcinate ar putea ajuta la prevenirea defectelor de tub neural la nou-nascuti. Legumele bogate in aceasta vitamina ajuta organismul sa dezvolte rezistenta impotriva agentilor infectiosi si ajuta la eliminarea radicalilor liberi din organism.
Mazarea intra in categoria legumelor amidonoase, deoarece contine mai mult amidon decat legumele obisnuite. Mazarea este bogata si in proteine, motiv pentru care intra si in categoria asa-numitelor alimente „care pot substitui carnea”, impreuna cu alte alimente vegetale bogate in proteine, ca fasolea si lintea.
Datorita continutului mare de vitamina K si B6, mazarea scade riscul de osteoporoza, intareste si mentine sanatatea oaselor si este recomandata in cantitati mari mai ales femeilor trecute de prima tinerete si susceptibile de osteoporoza.

Boabele de mazare sunt o sursa buna de proteine si fibre.  Nu putem sa nu mentionam efectul ei benefic asupra sistemului digestiv: consumul de mazare previne constipatia, imbunatateste digestia si procesul de eliminare al toxinelor din organism si regleaza nivelul glicemiei, fiind extrem de bogata in proteine si fibre si oferindu-ti o senzatie de satietate de lunga durata fara a-ti pune in percol silueta.
Mazarea are proprietati antiinflamatorii. Acest lucru este datorat combinatiei de fitonutrienti, care se remarca pentru abilitatea lor antiinflamatorie. Mazarea consumata frecvent contribuie substantial si la imbunatatirea vederii si a sanatatii ochilor, reducand riscul de degenerescenta maculara, in special datorita cantitatii mari de luteina (carotenoid pe care organismul il transforma in antioxidant). Mazarea este buna pentru pamant. Mazarea nu hraneste numai corpul – hraneste si gradina. Cultura de mazare ajuta la refacerea structurii si fertilitatii solului, prin fixarea nitrogenului in sol, contribuind astfel si la sanatatea altor plante din gradina. Pamantul sarac in nutrienti nu produce alimente foarte sanatoase, asa ca da-i putina mazare!
Mazarea este o sursa excelenta de mangan. La fel ca mazarea, nici manganul nu primeste atentia pe care o merita. Acest micro nutrient vital este necesar pentru prevenirea ridurilor si reglarea glicemieiSursa minunata de fier, mazarea lupta eficient impotriva anemiei, combate oboseala cronica si ne energizeaza instantaneu, datorita cantitatii mari de vitamine si ne face mai rezistenti la efortul fizic, favorizand oxigenarea celulara si fiind o reala sursa de forta si vitalitate. Mazarea este foarte buna si pentru inima. Ca si orzul, mazarea contine un tip de fibre solubile numite beta-glucani, care scad colesterolul rau. Nivelul ridicat de colesterol rau este strans legat de bolile cardiace si diabetul de tip 2.

 

 

Sursa:http://www.care2.com/greenliving/8-good-reasons-to-eat-your-peas.html#ixzz4C6v0XGBO

Niciun comentariu

Nu ratați!