Deoarece muraturile contin o sursa excelenta de probiotice produse in timpul fermentatiei, acestea ofera o gama larga de beneficii

0

Muraturile au un continut redus de calorii si respectiv de grasimi, fiind bogate in vitamina K, aceasta vitamina ajuta in special la coagularea sangelui in urma leziunilor traumatice. Se pot regasi si alte vitamine in compozitie, insa din cauza procesului de fermentatie care intervine este vorba de o cantitate mult mai mica decat la legumele in stare cruda: calciu, potasiu, de fosfor, magneziu si micronutrientii fier, zinc, cupru si mangan. Muraturile contin insa si cantitati mici de vitamine din complexul B, vitamina A si foarte putina vitamina C si acid folic. Au fost identificati si antioxidanti in cantitate redusa: betacaroten si luteina care protejeaza ochii de boli cronice prin filtrarea luminii albastre din retina si actioneaza ca un antioxidant (combat radicalii liberi care cauzeaza degradarea celulara ce poate conduce la cancer, boli de inima s.a). Se pare ca sunt si o sursa buna de fibre alimentare, acestea contribuie la un tranzit intestinal optim, scad colesterolul si glicemia, reducand riscul de boli cardiace si diabet. Un aspect mai putin sanatos consta in faptul ca, evident, contin o cantitate extrem de ridicata de sare, ceea ce poate contribui la o serie de afectiuni  mai ales daca sunt consumate in cantitate mare (prin urmare se recomanda consumul cu moderatie).
Deoarece constituie o sursa excelenta de probiotice, similare celor din iaurt, culturile probiotice produse in timpul fermentatiei acidului lactic al legumelor sunt cunoscute a dispune de multe beneficii, cum sunt: sanatate imbunatatita a tractului intestinal, functionare mai buna a sistemului imunitar, disponibilitate crscuta a nutrimentelor, alergii reduse, ameliorarea inflamatiei, protectia impotriva infectiilor microbiene, mentinerea in parametri optimi a florei intestinale care poate ajuta la controlul cresterii in greutate si al apetitului. Conform unui studiu realizat de Nancy Lee Bentley, consultant in nutritie si sanatate asupra afectiunilor ce pot fi tratate/amelioarate cu ajutorul probioticelor, s-a demonstrat efectul benefic asupra: sindromului de colon iritabil, dermatitei atopice, diareei, rinitei alergice si chiar asupra banalei raceli.

Muraturile reduc simptomele racelii si gripei. Contribuie la dezvoltarea sistemului imunitar al copiilor.
Studiile demonstreaza ca probioticele mentionate anterior pot reduce riscul de cancer de colon.
Studii recente sugereaza ca flora intestinala comunica cu sistemul nervos central si ca are un impact potential asupra functionarii creierului si comportamentului, inclusiv asupra anxietatii, dispozitiei, cognitiei si durerii.
Microflora intestinala actioneaza ca un indicator pentru transferul orizontal al genelor intre microbi. Acest aspect sporeste potentialul pentru adaptabilitate al sanatatii intestinale la factori externi si interni.
Unele studii indica o asociere intre aportul de nitrat anorganic prin sucul de sfecla si scaderea tensiunii; sfecla murata s-a demonstrat a reduce crampele musculare.
Fermentarea acidului lactic produce antioxidanti si nutrimente importante, cum sunt folatii, care sunt importanti pentru dezvoltarea fetala si producerea de celule sanguine.
In cazul muraturilor fermentate cu otet, s-a luat in considerare faptul ca pot intensifica metabolismul de ardere a grasimilor, insa este vorba de un efect minim; un efect notabil al otetului insa se observa asupra nivelelor glicemiei (acizii din acesta incetinesc digestia si asimilarea carbohidratilor, un aspect pozitiv pentru sanatate).
Muraturile cu saramura sunt benefice in lupta impotriva microbilor intestinali. Cand legumele fermenteaza, in procesul de murare, se creeaza acidul lactic. Acest acid ajuta la diminuarea colesterolului, imbunatateste circulatia si reduce tensiunea arteriala. De asemenea, muraturile in saramura ajuta sistemul digestiv si aduc un aport de ” bacterii bune ” in intestine. Sunt benefice si pentru diabetici. Cei care consuma in mod frecvent muraturi au mai putine probleme cu pielea, cu astmul si cu anumite disfunctii ale sistemului imunitar.
Muraturile in otet aduc si ele cateva beneficii importante pentru organismul uman. Otetul ajuta sistemul imunitar si digestiv, calmeaza anumite dereglari digestive si distruge depozitele nocive de calciu din incheieturi. Pe langa aceste beneficii, muraturile in otet au si un gust foarte bun. Otetul este benefic si pentru cei care sufera de hipertensiune si ajuta la tratarea infectiilor urinare.
Muraturile in otet ajuta la remineralizarea oaselor si lupta impotriva infectiilor. Otetul este de asemenea antibactericid si antifungicid si ajuta la inhibarea dezvoltarii bacteriei E.coli.
In ultima vreme, gospodinele au inceput sa inlocuiasca otetul de vin cu cel de mere. Acesta aduce si mai multe beneficii organismului. Otetul de mere contine numeroase minerale, pectina si animoacizi care nu trebuie sa lipseasca niciunei diete sanatoase.

 

Surse: http://healthyeating.sfgate.com; www.whfoods.com;  www.livestrong.com;

 

Niciun comentariu

Nu ratați!