Natura Vindecătoare

Nautul este renumit pentru valoarea sa nutritionala si beneficiile care le ofera

Nautul ofera destul de multe beneficii pentru sanatate, inclusiv capacitatea de a promova cresterea, protejeaza inima, imbunatateste digestia, construieste oase puternice, previne bolile cronice, reduce riscul bolilor genetice si tine diabetul sub control.
Nautul a fost cultivat de-a lungul a 7000 de ani, fiind unele dintre cele mai vechi legume de pe planeta. Exista aproximativ 90 de specii identificate de naut, multe dintre ele avand un profil impresionant de nutrienti, ceea ce le-a facut o cultura esentiala in anumite regiuni timp de secole sau chiar milenii.
Oferind proteine, fibre dietetice, fier, magneziu, acid folic, fosfor si o serie de vitamine esentiale, alaturi de un amestec bogat de antioxidanti si componente active, nautul este un aliment foarte sanatos.
Probabil cel mai important aspect al nautului este continutul ridicat de proteine, facandu-l o optiune ideala pentru vegetarienii care doresc sa se asigure ca au un aport adecvat de nutrienti. Proteinele sunt esentiale cresterii si dezvoltarii, precum si o vindecare si reparatie corespunzatoare in intregul corp.
Exista un numar de compusi antioxidanti care se gasesc in naut, inclusiv polifenoli, fitonutrienti, beta-caroten si vitamine cheie, care pot reduce stresul oxidativ in organism si pot preveni bolile cronice. Antioxidantii protejeaza corpul de cancer, boli coronariene, degenerare maculara si chiar tulburari cognitive cum ar fi boala Alzheimer si Parkinson.
Digestia este punctul de plecare pentru sanatatea corpului uman. Nivelurile ridicate de fibre dietetice gasite in naut pot contribui la mentinerea regulata a miscarilor intestinale, eliminand in acelasi timp inflamatia, balonarea si constipatia. Acest lucru poate imbunatati digestia nutritiva si asiguta obtinerea valorilor nutritionale din alimente.

Administrarea zaharului din sange este importanta, nu numai pentru cei care sufera de diabet, iar nautul are capacitatea de a regla nivelul zaharului din sange prin optimizarea digestiei. Prin asigurarea faptului ca organismul mentine nivelurile normale de insulina si zahar, nautul poate impiedica dezvoltarea diabetului si poate ajuta oamenii sa gestioneze mai bine aceasta afectiune.
Amestecul de nutrienti si minerale mentine organismul energizat si activ, impiedicand oboseala.
Mineralele gasite in naut, inclusiv fier, fosfor, magneziu, cupru si zinc, sunt exceptional de bune pentru sanatatea osoasa. Multe dintre aceste minerale sunt esentiale pentru imbunatatirea densitatii osoase si prevenirea afectiunilor legate de varsta, cum ar fi osteoporoza.
Folatul este o vitamina B importanta din mai multe motive, dar este cel mai adesea asociata cu beneficiile potentiale pentru femei. Nivelurile scazute de folat sunt strans asociate cu defectele tubului neural si alte complicatii la nasterea copiilor.
Nivelurile ridicate de fibre solubile ajuta la eliminarea colesterolului si la reechilibrarea acestor niveluri in inima, prevenind ateroscleroza, atacurile de cord si accidentele vasculare cerebrale. In plus, singurele grasimi care se gasesc in naut sunt acizii grasi omega-3, care sunt grasimi polinesaturate benefice. Acestea protejeaza inima si ajuta la reducerea inflamatiei in organism.
Atentie! Nautul contine compusi numiti purini, care pot fi defalcati de organism in acid uric. NU este indicat sa consumati naut daca aveti insuficienta renala, boli renale cronice sau guta.

 

 

Sursa: http://www.metamuciladvisor.com/health-benefits-of-chickpeas/; http://healthyeating.sfgate.com/nutrients-benefits-chick-peas-garbanzo-beans-7490.html

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *