Pastarnacul este mai mult decat o banala leguma care adauga gust mancarii, el vine cu o serie de beneficii pentru sanatate

0

Pastarnacul face parte din familia Apiaceae (Umbelifere), impreuna cu morcovii, patrunjelul, telina, chimenul, mararul, etc. Acestia sunt incarcati cu substante nutritive: vitamina C, E B6, B9, K, proteine, fibre, mangan, potasiu, magneziu, fosfor, cupru, tiamina, niacina, calciu, fier si seleniu. Continutul impresionant de vitamina C ajuta la cresterea sanatatii ochilor. Cercetarile publicate in 2016 au demonstrat ca persoanele care dezvolta degenerare maculara legata de varsta tind sa aiba un aport mai scazut de vitamina C, precum si alti nutrientii cheie, cum ar fi acizii grasi omega-3, beta-caroten, vitamina E, zinc si vitamina D. Consumul pastarnacului este o modalitate foarte buna de a-ti creste nivelul acestei vitamine. Ca orice leguma, pastarnacul vine cu o doza semnificativa de fibre. Aportul bogat de fibre este una dintre principalele cai prin care puteti avea o digestie sanatoasa si puteti evita sau scapa de constipatie. Vitamina B9 sau acidul folic este extrem de important pentru sanatatea umana. Este esentiala pentru femeile insarcinate si pentru copiii in curs de dezvoltare. Mai este benefic si pentru gingivita, inflamatia limbii, dificultati de respiratie, diaree, pierderea poftei de mancare, memorie, liniste psihica sau iritabilitate. Manganul este o componenta cheie a multor enzime din organism care afecteaza sanatatea digestiva, functia antioxidanta si vindecarea ranilor, doar ca sa numim cateva. Aceasta leguma contine mangan si vitamina K, ambii nutrienti joaca un rol important in sanatatea oaselor. Manganul mai ajuta si la producerea hormonilor sexuali, in timp ce vitamina K se dovedeste esentiala pentru coagularea sangelui.

Pastarnacul are o cantitate semnificativa de potasiu si folat, doi nutrienti importanti pentru sanatatea cardiovasculara. Potasiu mentine tensiunea arteriala normala, iar acidul folic reduce nivelul homocisteinei, un aminoacid asociat cu un risc crescut de boala cardiaca. Folatele promoveaza cresterea eritocitelor, in timp ce potasiul sustine functia nervoasa. Pastarnacul creste aportul de vitamina C si E. Aceste substante impiedica deteriorarea celulelor provocate de radicalii liberi – compusi periculosi care contribuie la boli cardiace si cancer. Vitamina E sporeste producerea de celule rosii din sange – celule de care avem nevoie pentru un transport adecvat al oxigenului –  in timp ce vitamina C ajuta tesutul conjunctiv.

loading...

 

 

Sursa: https://draxe.com/parsnip-nutrition/; http://www.livestrong.com/article/404223-health-benefits-of-drinking-carrot-juice/

Niciun comentariu

Nu ratați!