Este putin spus ca sfecla rosie este o leguma-MINUNE

2

Se spune ca, pe vremea romanilor, sfecla rosie era o leguma atat de pretioasa si de apreciata incat imperatorul Tiberius le-a impus germanilor cuceriti sa isi plateasca tributul fata de Imperiul Roman in sfecla rosie. Da, stramosii nostrii cunosteau efectele benefice ale acestei plante minune. Sfecla rosie este o planta minune: ea este cunoscuta in medicina naturista ca adjuvant in tratarea bolilor de ficat si de sange, pentru proprietatile sale de lupta impotriva cancerului, pentru continutul ridicat de vitamine, minerale si fibre care stimuleaza sistemul imunitar, energizeaza organismul si il echilibreaza si reduce procesul de imbatranireSfecla rosie are un continut ridicat de fier si previne bolile de sange, este un puternic detoxifiant al organismului (stimuleaza tranzitul intestinal, curata ficatul de toxine), blocheaza cancerul prin alterarea ratei de respiratie a celulelor canceroase, este foarte eficienta in tratarea leucemiei si a cancerului de colon, incetineste procesul de imbatranire, scade tensiunea arteriala, energizeaza si mineralizeaza organismul, stabilizeaza PH-ul organismului (echilibrul acid-alcalin, care aflat in dezechilibru favorizeaza aparitia bacteriilor in organism), ajuta in tratarea infectiilor cronice, ajuta in vindecarea fracturilor iar lipsa lui duce la incaruntirea precoce a parului si la dereglerari ale pancreasului, previne si trateaza bolile de inima, ajuta la o piele frumoasa, reduce acneea si stimuleaza aparatul genital, ajuta la scaderea nivelul zaharului in sange, elimina surplusul de apa din organism, stimuleaza metabolismul prin continutul sau ridicat de iod. Bolnavilor de cancer li se recomanda consumarea zilnic a cate 250 gr de sfecla cruda, data prin razatoare si facuta salata. Daca organismul nu accepta salata, ea se poate inlocui cu suc de sfecla rosie, aproximativ 300 ml. Potrivit oamenilor de stiinta, pigmentul din sfecla rosie este cel care lupta impotriva cancerului. Dupa primele 3 saptamani de tratament se vad rezultatele imbunatatile la analize, dar se recomanda consumarea acestui suc toata viata.

Datorita continutului sau ridicat de fibre, de vitamine si minerale, sfecla rosie ajuta la detoxifierea ficatului, arde grasimile depozitate, dizolva si elimina excesul de calciu din organism, detoxifiaza colonul, curata sangele, intareste sistemul imunitar si energizeaza intreg organismul.

Sucul de sfecla rosie actioneaza ca un protector hepatic puternic, regenereaza celulele hepatice si stimuleaza functia hepatica. Consumul de sfecla rosie stopeaza evolutia bolilor cronice de ficat, atunci cand celulele evolueaza spre ciroza sau cancer hepatic, si ajuta in cazul persoanelor de steatoza (ficat gras).

Sucul de sfecla rosie si morcov este un puternic diuretic si protector al epiteliului renal, tine departe infectiile si reface tesutul afectat de infectii.
Datorita continutului de oligoelemente si vitamine ale sfeclei rosii, dependentii de alcool pot reduce nevoia organismului de a consuma alcool.
Sfecla rosie favorizeaza cresterea nivelului de hemoglobina din sange datorita continutului sau mare de fier. Pentru a trata anemia, se recomanda consumul zilnic de salata de sfecla rosie cruda, fiarta sau murata, alaturi de morcov si ridichie neagra.
Datorita faptului ca este o sursa bogata in vitamine, mai ales in Vitaminca C, sfecla rosie stimuleaza puternic sistemul imunitar, sistemul muscular, nervos si cardiovascular.
Datorita continutului sau ridicat de acid folic, sfecla rosie ajuta femeile insarcinate oferindu-le necesarul zilnic de acid folic pentru dezvoltarea sanatoasa a fatului.
Pentru ca sfecla rosie este un puternic alcalin, ea reduce aciditatea gastrica. Previne si calmeaza durerile si arsurile gastrice daca este consumata sub forma de suc alaturi de cartofi cruzi si morcovi (500 ml de suc).
Sfecla rosie previne ateroscleroza, hipertensiunea arteriala si bolile sistemului nervosSfecla rosie previne sau stopeaza procesul de ingrosare a peretilor arterelor datorita vitaminelor si a pigmentilor organici, impiedicand astfel bolile inimii si riscurile de atac cerebral.

 

 

Sursa: http://www.medicalnewstoday.com/articles/277432.php, https://draxe.com/beet-benefits/

 

2 comments

  1. Alimente bogate in fier si beneficiile acestuia in organism – Natura Vindecătoare 19 martie, 2018 at 14:32 Răspunde

    […] Alimente bogate in fier: 1 Spirulina Spirulina este o alga albastru- verzui, renumita pentru aroma ei intensa si un profil nutritional foarte puternic. Este bogata in fier, proteine, vitamine B si C, D si E. 2 Spanac Exista un motiv bun pentru care Popeye a devenit mai puternic atunci cand a mancat spanac. Acesta este incarcat cu fier, precum si multi alti nutrienti esentiali. 3 Fasole neagra Fasolea neagra este bogata in fier, precum si proteine si fibre. Aceasta furnizeaza energie sub fotma de amidon, facandu-o o sursa excelenta de carbohidrati pentru oricine are o forma de rezistenta la insulina. 4 Fistic Fisticul este bogat in nutrienti precum fier, tiamina, cupru si altele. 5 Stafide Unul dintre aspectele importante ale stafidelor este continutul lor ridicat de fier. Daca aveti deficit de fier, este o idee buna sa consumati zilnic pana la trei portii de stafide. 6 Caju Caju este delicios si totodata bogat in vitamine si minerale. Caju este o veritabila sursa de fier si este recomandat in alimentatia persoanelor sportive sau cu deficit de fier, care prezinta anemie sau se afla intr-o perioada de recuperare postoperatorie. 7 Pestele Pestele cu carne rosie este mai bogat in fier decat cel cu carne alba. De asemenea este recomandat sa consumati si peste care se mananca cu tot cu oase – oasele de peste fiind bogate in fosfor, minerale si mai ales in calciu. Puteti incerca sprot, hamsie, ton, somon etc. 8 Seminte de chia Semintele de chia sunt o sursa excelenta de nutrienti, proteine vegetale si substante active, dar si acizi grasi omega 3 si omega 6. Semintele de chia sunt de asemenea bogate in antioxidanti si fibre ce imbunatatesc digestia. Stiati ca semintele de chia contin de patru ori mai mult fier decat spanacul? 9 Germeni Toti germnii sunt bogati in calciu, fier si vitamine, precum si in enzime si antioxidanti – substante de care planta tanara are nevoie pentru a supravietui si a se dezvolta. Practic, germenii sunt concentrate de nutrienti activi pentru organism, fiind recomandati a fi consumati in salate de orice fel. Consumul de germeni ajuta in tratarea anemiei, dar si a altor tulburari si patologii, cum ar fi steatoza hepatica (ficat gras), stari de oboseala intensa, depresie etc. 10 Sfecla rosie Sfecla rosie este bogata in minerale, in fier si antioxidati, fiind recomandata atat in anemie, cat si in afectiunile hepatice. Sfecla rosie prezinta proprietati aparte in ceea ce priveste mentinerea sanatatii. Va recomandam sa descoperiti mai multe beneficii ale consumului de sfecla rosie in acest articol. […]

Scrie un comentariu nou

Nu ratați!