Natura Vindecătoare

Varza contribuie la mentinerea sanatatii si frumusetii pielii, incetinind procesul de imbatranire a tesutului cutanat.

Daca doriti o piele stralucitoare si un sistem imunitar puternic adaugati varza in dieta dumneavoastra!
Varza este ideala si pentru pierderea in greutate. Cu doar 33 de calorii/cana, varza gatita are un continut scazut de grasimi si o multitudine de fibre. Este o sursa abundenta de vitamina C. S-ar putea sa fiti surprinsi sa stiti ca este mai bogata in vitamina C decat portocalele, care in mod traditional este considerata „cea mai buna” sursa a acestui nutrient vital. Vitamina C, ca unul dintre cei mai buni antioxidanti, reduce radicalii liberi din corpul tau care sunt una din cauzele fundamentale ale imbatranirii premature. Este utila in tratarea ulcerului, anumitor forme de cancer, depresie si apara impotriva tusei si a frigului. De asemenea, poate accelera procesul de vindecare a ranilor si tesuturilor deteriorate si reglementa buna functionare a sistemului nervos.

Varza are putine grasimi saturate, 0 colesterol, dar multe fibre, vitaminele C, K, A, B6, folat(acid folic) potasiu, mangan, tiamina, calciu, fier si magneziu.
Este foarte buna pentru creier, fiind bogata in vitamina K si antocianine care ajuta la functia mintala si concentrare. Aceste substante previne afectarea nervilor, luptand impotriva bolilor mintale. Varza rosie are cea mai mare cantitate din aceste substante nutritive.
Varza este bogata in sulf. Acesta este benefica pentru par, unghii si pielea predispusa la acnee.
Continutul ridicat de vitamina C si sulf ajuta la eliminarea toxinelor (radicaii liberi si acidul uric), ajutand la detoxifierea organismului. Acestea sunt principalele cauze ale artritei, bolilor de piele, reumatism sau guta.
Varza are cunoscuti compusi preventivi impotriva cancerului, lupeol, sinigrina si sulforafan. Ele stimuleaza activitatea enzimatica si inhiba cresterea tumorilor canceroase. Un compus gasit in varza, si in alte legume din aceiasi familie, este diindolilmetan (DIM). Se stie ca DIM are efecte protectoare impotriva cancerului si lupta impotriva efectelor nocive ale radioterapiei.
Continutul ridicat de potasiu ajuta la deschiderea vaselor de sange, usurand fluxul sanguin, astfel ajutand la mentinerea corecta a tensiunii arteriale.
Varza este o sursa bogata de beta-caroten, fiind benefica pentru sanatatea ochilor si intarzierea cataractei. Contine si cantitati semnificative de calciu, magneziu si potasiu. Aceste trei minerale esentiale sunt benefice pentru protectia oaselor si debutul unor conditii precum osteoporoza sau slabirea osoasa generala.
Conținutul ridicat de polifenoli din varză ar putea, de asemenea, sa reduca riscul bolilor cardiovasculare prin prevenirea acumularii de trombocite si reducerea tensiunii arteriale.
Continutul de fibre si apa din varza ajuta la prevenirea constipatiei si la mentinerea unui tract digestiv sanatos.
Studiile recente au aratat ca fibrele dietetice pot juca un rol chiar in reglarea sistemului imunitar si a inflamatiei, reducand in consecinta riscul unor afectiuni cum ar fi bolile cardiovasculare, diabetul zaharat, cancerul sau obezitatea.

 

 

Sursa: http://www.care2.com/greenliving/9-suprising-health-benefits-of-cabbage.html
https://www.organicfacts.net/health-benefits/vegetable/health-benefits-of-cabbage.html

                                 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *