Natura Vindecătoare

Beneficiile minunate pentru sanatate ale vinetelor sunt, in primul rand, derivate din continutul sau de vitamine, minerale si nutrienti

Vinetele sunt o sursa bogata de vitamina C, K, B6, tiamina, niacin, magneziu, fosfor, cupru, fibre dietetice, acid folic, potasiu si mangan.
Din moment ce vinetele nu contin aproape nici o grasime sau colesterol, este o hrana foarte sanatoasa si ajuta la pierderea in greutate. Continutul de fibre este, de asemenea, util deoarece inhiba eliminarea hormonului care spune creierului ca ne mai este foame.
Impreuna cu efectele benefice ale fibrelor, vinetele sunt, de asemenea, mari surse de antioxidanti, una dintre cele mai bune linii de aparare ale organismului impotriva unei largi varietati de boli si conditii. Vinetele contin vitamina C, care este o parte esentiala a sistemului imunitar, deoarece stimuleaza producerea si activitatea celulelor albe din sange. De asemenea, vinetele contin mangan, un antioxidant natural si minerale esentiale. In cele din urma, organismul poate beneficia de acidul clorogenic si nazunin, doi antioxidanti organici care au activitate inhibatoare impotriva radicalilor liberi, precum si calitati antivirale si antibacteriene. Radicalii liberi sunt produse secundare ale metabolismului celular care pot ataca celulele sanatoase si pot deconstrui ADNul in celule potential cancerigene.
Exista o serie de beneficii pentru sanatatea osoasa care provine din vinete, ceea ce este benefica pentru cei care prezinta un risc de degradare a oaselor sau osteoporoza. Compusii fenolici au fost legati de semne reduse de osteoporoza, oase mai puternice si o densitate mai crescuta a mineralelor osoase.
Vinetele au cantitati semnificative de fier si calciu, care sunt parte integranta a sanatatii osoase si a rezistentei generale. In cele din urma, cantitatea de potasiu din vinete ajuta la absorbtia calciului.

Deficitul de fier poate fi foarte periculos pentru sanatatea generala si se poate manifesta prin anemie. Anemia se caracterizeaza prin dureri de cap si migrene, oboseala, slabiciune, depresie si disfunctii cognitive. Prin urmare, consumul de alimente bogate in fier poate combate anemia, iar vinetele au o cantitate decenta de fier. Acestea sunt foarte bogate in cupru, o alta componenta esentiala. Fara aceste doua minerale, numarul de celule rosii din sange va continua sa scada, deoarece acestea sun consumate permanent. Avand celulele sanguine mai sanatoase, veti vedea o crestere notabila a energiei si fortei si veti elimina senzatia de oboseala sau stres.
Vinetele sunt surse minunate de fitonutrienti, care sunt cunoscuti ca stimulenti pentru activitatea cognitiva si sanatatea mintala generala, sporind puterea memoriei si gandirii analitice.
Vinetele reduc prezenta colesterolului „rau” din organism si stimuleaza absorbtia colesterolului „bun”. Balanta colesterolului fluctueaza mereu pe baza alimentelor pe care le consumam. Reducerea colesterolului LDL (rau) previne atacurile de inima, accidentele vascular celebrale si ateroscleroza.
In cele din urma, bioflavonoidele din vinete sunt excelente pentru reducerea tensiunii arteriale, ceea ce reduce stresul asupra sistemului cardiovascular, imbunatatind in mare masura sanatatea si durabilitatea inimii.
Datorita continutului ridicat de fibre si a cantitatilor scazute de carbohidrati solubili, vinetele sunt un aliment ideal pentru gestionarea diabetului zaharat.
Folatele sunt parti esentiale ale oricarei diete, iar acidul folic este deosebit de benefic pentru femeile insarcinate. Acidul folic protejeaza direct copilul de defectele tubului neural.
De mentionat este ca atunci cand sunt prajite, acestea poate provoca o crestere in greutate si poate avea un impact negativ asupra conditiilor cardiace. Cand sunt prajite, vinetele absorb un numar mare de grasimi.

 

 

Sursa: https://www.organicfacts.net/health-benefits/vegetable/health-benefits-of-eggplant.html

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *