Natura Vindecătoare

Semintele de chia contin o sursa foarte mare de antioxidanti. Afla ce beneficii aduc sanatatii tale!

Semintele de chia sunt printre cele mai sanatoase alimente de pe planeta. Acestea sunt incarcate cu substante nutritive care pot avea beneficii importante pentru corp si creier.
Semintele de chia livreaza o cantitate masiva de nutrienti cu foarte putine calori. Ele sunt extrase din planta Salvia Hispanica, ruda cu menta. Aceasta planta este nativa din America de Sud.
Semintele de chia erau o mancare importanta pentru azteci si pentru mayasi. Ei le-au pretuit pentru capacitatea lor de a furniza energie durabila, de fapt „chia” inseamna „putere” in limba mayasa.
In ultimii ani aceste seminte au prins popularitate si sunt consumate de oamenii din intreaga lume.
Acestea contin fibre, proteine, calciu, mangan, magneziu, fosfor, zinc, vitaminele A, B1, B2, B3, E si D, iod, niacina, tiamina, acizi grasi esentiali alfa-linolenic, acid linoleic; si sunt o sursa foarte buna de antioxidanti.
Cercetarile recente au constatat ca beneficiile pentru semnintele de chia sunt chiar mai mari decat stiam pana acum. Acestea ajuta la promovarea unei pieli sanatoase, reducerea semnelor de imbatranire, sustinerea inimii si a sistemului digestiv, construirea oaselor si muschilor puternici si multe altele.
Cercetatorii din Mexic au descoperit ca aceste seminte au o cantitate foarte mare de fenoli naturali (antioxidanti) si s-a demonstrat ca poate opri pana la 70% din activitatea radicalilor liberi. Consumate regulat, poate preveni imbatranirea prematura a pielii.
Aceste seminte sunt foarte bogate in fibre. Fibrele sunt esentiale pentru capacitatea organismului de a echilibra nivelurile de insulina si favorizeaza digestia.
De asemenea, atunci cand sunt consumate, semintele de chia creeaza in intestin o substanta asemanatoare cu gelatina. Aceasta actiune de formare a gelatinei se datoreaza fibrei solubile si poate functiona ca un prebiotic care sustine cresterea probioticelor in intestin.
Capacitatea semintelor de a reduce inflamatia, de a regla colesterolul si de a scadea tensiunea arteriala, le face extrem de benefice pentru sanatatea inimii.

Studiile disponibile arata o posibila eficacitate pentru alergii, cresterea performantelor sportive, cancer, boli cardiace, atac de cord, tulburari hormonale, hipertensiune, accident vascular cerebral sau vasodilatatie. Unele dovezi sugereaza posibile efecte anticoagulante, antioxidante si antivirale.
Deoarece semintele de chia sunt bogate in acid alfa-linolenic si fibre, cercetatorii de la Universitatea Litoral din Argentina au stabilit modul in care semintele de chia pot ajuta la prevenirea problemelor metabolice, cum ar fi dislipidemia (rezistenta la grasimi excesive) si rezistenta la insulina. Acestea pot preveni sau chiar opri diabetul zaharat.
Un studiu publicat in Journal of Strength and Conditioning a demonstrat ca semintele de chia au sporit performanta exercitiilor fizice, la aceiasi intensitate ca o bautura energizanta nesanatoasa.
Prin adaugarea unei lingurite de seminte pe zi, puteti contribui la stimularea metabolismului si la arderea grasimii abdominale. Studiile arata ca adaugarea semintelor de chia in dieta noastra, reduce tesutul adipos visceral, un tesut de „burta” care afecteaza metabolismul corpului si este o componenta a obezitatii.
Cantitatea ridicata de calciu va asigura oase puternice.Chia contine, de asemenea si bor, un alt element esential pentru sanatatea osoasa. Borul ajuta la metabolizarea calciului, magneziului, manganului si fosforului pentru cresterea sanatoasa a muschiloe si a oaselor.
Una dintre caracteristicile care le fac atat de unice este ca pot absorbi pana la 10 ori greutatea proprie in apa. Din acest motiv ele prelungesc hidratarea si imbunatatesc absorbtia nutrientilor in organism. Acest lucru incetineste digestia si va ajuta sa va saturati mai repede, reducand pofta de zahar.
Semintele de chia sunt bogate in zinc, ajutand organismul sa creasca leptina. Leptina este un hormon cheie care reglementeaza apetitul.
Journal of Biochemistry Molecular a constatat ca datorita acidului alfa-lipoic, care este un acid gras omega-3, acestea limiteaza cresterea celulelor canceroase atat la san cat si la col uterin.Acestia au descoperit ca semintele ajuta la distrugerea celulelor canceroase fara a afecta celulele normale sanatoase.
Fiind bogate in calciu, fosfor, vitamina A si zinc, nu e de mirare ca sunt un aliment benefic dintilor. Zincul previne tartrul si are un efect antibacterian care elimina germenii respiratiei urat mirositoare. Vitamina A si fosforul sunt componente importante pentru dinti puternici si pentru o gura sanatoasa.

 

 

 

https://draxe.com/chia-seeds-benefits-side-effects/
http://www.healthline.com/nutrition/11-proven-health-benefits-of-chia-seeds#section3

 

Un comentariuLasă un comentariu

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *