Fisticul este bogat in vitamine si minerale, promovand sanatatea din multe puncte de vedere.

0

Beneficiile pentru sanatate ale fisticului includ o inima sanatoasa, gestionarea greutatii, protectia impotriva diabetului si a hipertensiunii arteriale si o digestie imbunatatita. Vitaminele, mineralele, grasimile si proteinele gasite in fistic sunt foarte benefice pentru sanatate.
Spre deosebire de alte fructe oleaginoase, fisticul contine doua substante extrem de importante pentru sanatatea ochilor: luteina si zeaxantina. Oftalmologii sustin ca acesti doi antioxidanti protejeaza vederea si reduc riscul de a dezvolta degenerescenta maculara, principala cauza care conduce la slabirea vederii.
Fisticul contine substante nutritive, cum ar fi carbohidrati, proteine, aminoacizi si fibre dietetice. Este bogat in minerale cum ar fi fosfor, potasiu, calciu, fier, magneziu, mangan, zinc, cupru, sodiu si seleniu. De asemenea, fisticul va ofera vitamine esentiale cum ar fi vitamina A, C, K, E, B6, tiamina, riboflavina, niacinul, acidul folic, colina acidului pantotenic si betaina.
Fisticul  creste capacitatea de asimilare a fierului in organism, este eficient pentru persoanele cu piele uscata si are proprietati afrodiziace.

Fisticul contine un numar redus de calorii, in comparatie cu alte fructe cu coaja lemnoasa si fructe uscate, cum ar fi caju, migdale sau arahide.
Acesta este o sursa buna de acizi grasi mono-nesaturati, cum ar fi acidul oleic si antioxidanti. Consumul lor in mod regulat ajuta la scaderea colesterolului LDL „rau” si cresterea calitatii colesterolului „bun”, promovand o inima mai sanatoasa.  Are un continut ridicat de potasiu, care poate diminua nivelul hormonului stresului cortizol.
Ingredientul cheie este vitamina E care se gaseste din abundenta in fistic, sub forma de gama-tocoferol despre care numeroase cercetari au confirmat ca are un rol protector impotriva cancerului. Echipa de cercetatori de la Universitatea Texas a monitorizat doua grupuri de voluntari o perioada de sase saptamani. Dupa cateva saptamani in care un grup a introdus in alimentatia zilnica 68 grame de fistic crud, iar celalalt a urmat doar un regim alimentar s-a constatat o crestere a nivelului de gama-tocoferol care ne protejeaza de cancer.

 

 

Sursa: https://www.organicfacts.net/health-benefits/seed-and-nut/health-benefits-of-pistachio.html

Niciun comentariu

Nu ratați!