Meiul, cu o istorie de 10.000 de ani, reuseste sa ne surprinda cu proprietatile sale medicinale

0

Unele dintre cele mai mari beneficii ale semintelor de mei includ capacitatea de a proteja sanatatea inimii, lupta impotriva diabetului, imbunatateste sistemul digestiv, reduce riscul de cancer, detoxifiaza organismul, stimuleaza respiratia, optimizeaza sistemul imunitar, imbunatateste sanatatea musculara si nervoasa.
Meiul este cultivat in intreaga lume, atat pentru hrana animalelor cat si pentru consumul uman. Are abilitatea de a creste in medii relativ dure, aride si uscate, fiind o cultura ideala pentru multe tari. In ceea ce priveste istoria, meiul probabil a provenit din Africa, dat apoi s-a raspandit in Asia si Orientul Mijlociu in urma cu 10.000 de ani, deoarece se pare ca meiul era deja raspandit in istoria antica.
India cultiva peste 8 milioane de tone anual. Aceasta planta este o sursa foarte buna de nutrienti, vitamine, minerale si compusi organici care pot stimula semnificativ sanatatea in diferite moduri. Contine niveluri importante de amidon, un nivel ridicat de vitamina B, precum si calciu, fier, potasiu, zinc, magneziu, o cantitate semnificativa de grasimi sanatoase, proteine si fibre dietetice.
Meiul este una dintre cele mai bune cereale posibile pentru protejarea inimii. Este o sursa bogata de magneziu, un mineral esential pentru reducerea tensiunii arteriale si a riscului de infarct miocardic, in special in cazul arterosclerozei. Mai contine si potasiu, care pastreaza tensiunea arteriala scazuta actionand ca un vasodilatator. Reducerea tensiunii arteriale si optimizarea sistemului circulator este una dintre cele mai bune modalitati de a va proteja sanatatea cardiovasculara.
Nivelul de colesterol merge mana-in-mana cu sanatatea inimii, astfel incat nivelurile ridicate ale fibrelor din mei fac o abordare ideala in scaderea colesterolului. Fibrele dietetice elimina colesterolul LDL si promoveaza efectele colesterolului HDL.
Milioane de oameni sufera de diabet. Semintele de mei ajuta la prevenirea acestei boli, gratie nivelurilor semnificative de magneziu. Acest mineral este considerat cel mai important pentru cresterea receptorilor de insulina si glucoza din organism.

Semintele de mei ajuta sanatatea sistemului gastrointestinal prevenind constipatia, excesul de gaze, balonarea si crampele. Prin reglarea procesului digestiv va imbunatatiti retentia nutrientilor si reduceti sansa de a va supune unor afectiuni gastrointestinale mai grave, cum ar fi ulcerul gastric sau cancerul de colon. O digestie regulata si eliminarea deseurilor ajuta la optimizarea sanatatii renale, ficatului si sistemului imunitar.
Cercetarile au aratat ca fibrele sunt una dintre cele mai bune si usoare modalitati de a preveni aparitia cancerului de san la femei. Femeile pot reduce sansele de cancer mamar cu mai mult de 50% consumand mai mult de 30 de grame de fibre in fiecare zi. Avand in vedere ca aceasta boala este una dintre cele mai comune si mortale forme de cancer, acesta este un sfat pe care fiecare femeie trebuie sa il auda!
Multi dintre antioxidantii gasiti in mei curata si alte toxine din corp, cum ar fi cele din rinichi si ficat. Quercetinul, curcumina, acidul ellagic si diverse alte catechine benefice pot ajuta la eliminarea agentilor straini prin neutralizarea activitatii enzimatice.
Cercetarile au aratat ca meiul poate imbunatati in mod semnificativ calitatea vietii persoanelor care sufera de astm si impiedica dezvoltarea acestuia.
Atentie!!! Meiul nu este recomandat persoanelor care sufera cu glanda tiroida, deoarece meiul contine goitrogene, un compus care stopeaza o enzima cu rol important în producerea de hormoni tiroidali.
Informatiile din acest site sunt in scop informativ si educativ, ele nu inlocuiesc tratamentul si recomandarile medicale.

 

 

Sursa: http://www.care2.com/greenliving/12-health-benefits-of-millet.html; http://www.livestrong.com/article/479813-what-are-the-benefits-of-millet-seed/

Niciun comentariu

Nu ratați!