Antioxidantii gasiti in nuci sunt de cea mai buna calitate, oferind un plus sanatatii noastre

0

Nucile contin minerale precum fier, fosfor, potasiu, magneziu, iod, vitaminele A, B, C, E şi P, peste 20 de aminoacizi, grasimi nesaturate si proteine. De aceea ele raman un aliment de baza in cadrul unei diete sanatoase. Cercetatorii au descoperit ca antioxidantii gasiti in nuci sunt de cea mai buna calitate. Acestia au masurat antioxidantii din nuci ca fiind intre 2 si 15 ori mai puternici decat vitamina E.  Nucile sunt de asemenea o sursa excelenta de acizi grasi esentiali omega 3, numai un sfert de cana acoperind peste 90% din necesarul zilnic recomandat. Sunt de asemenea o sursa buna de grasimi benefice mononesaturateCele mai recente studii arata beneficiile nucilor asupra inimii şi a sistemului cardiovascular. Datorita continutului de grasimi nesaturate, in proportie de aproximativ 60%, precum si a potasiului si magneziului, nucile sunt recomandate persoanelor care sufera de diverse boli de inima sau de hipertensiune arteriala. Studiile au aratat ca acestea reduc nivelul colesterolului „rau”, LDL, din sange si intaresc peretii vaselor de sange. Astfel, persoanele care consuma aproximativ 30 de grame de nuci de doua sau de trei ori pe saptamana au un risc mult mai mic de aparitie a bolilor cardiovasculare. Asadar, nucile iti tin arterele flexibile, inima sanatoasa si previn aparitia atacului cerebral.
Nucile au fost asociate si cu functii cognitive imbunatatite, precum si cu efecte antiinflamatorii benefice pentru boli precum astm, artrita reumatoida, eczema sau psoriazis. Pe langa toate astea se pare ca nucile contin un antioxidant care sustine sistemul imunitar si are proprietati anticanceroase.
Cercetarile arata ca substantele active din continutul nucilor au un efect benefic asupra vaselor de sange care iriga creierul. Astfel, ele ajuta la imbunatatirea memoriei si a capacitatii de concentrare. Pentru marirea capacitatii de concentrare se recomanda consumul zilnic a opt sau zece nuci amestecate cu patru lingurie de miere.  Pentru diabetici, nucile reprezinta un aliment pretios, deoarece au un procent mic de glucide. Ele pot fi consumate de persoanele cu diabet, deoarece acestora nu le este recomandat consumul de carne, nucile fiind un inlocuitor perfect al acesteia. In plus, nucile au si un efect de scadere a glicemiei.
O alimentatie bogata in nuci previne aparitia cancerului la san, datorita continutului de acizi grasi Omega 3, a unor antioxidanti, polifenoli si fitosteroli.

Datorita continutului de grasimi, nucile sunt recomandate mai ales in perioada iernii, cand factorii externi au un efect negativ asupra pielii. Totodata, ele imbunatatesc elasticitatea pielii, iar consumul lor este indicat si persoanelor care sufera de diverse eczeme.
Bogate în saruri de zinc, magneziu, fier, sulf, calciu si vitaminele A, B şi E, nucile au o mare valoare energetica. Se recomanda consumul zilnic al miezului de la şase nuci. Extern, cataplasmele cu frunze de nuc, aplicate local, reduc durerile reumatice.
Prin continutul bogat de iod, nucile sunt recomandate in cazul afectiunilor asociate glandei tiroide.
Nu sunt putine persoanele care sustin ca nucile ingrasa. In realitate, ele sunt bogate in grasimi si proteine, dar nu schimba metabolismul. De aceea, in cantitati moderate, nucile pot fi incluse in regimurile de slabire pentru ca asigura senzatia de satietate si stopeaza tendinta de a manca mai mult.
In aceasta perioada, decojim nucile verzi si aruncam coaja, fara sa stim ca are efecte benefice asupra sanatatii. Coaja nucilor verzi este indicata pentru combaterea afectiunilor la nivelul stomacului, precum infectiile intestinale acute. Preparare: în 300 ml de apa adauga aproximativ cinci lingurite de coji de nuci verzi maruntite si lasa-le la macerat zece ore. Se strecoara, iar amestecul ramas se fierbe cu inca 300 ml de apa timp de cinci minute. 

 

 

Sursa: http://www.healthline.com/nutrition/8-benefits-of-nuts#section7

http://www.greenmedinfo.com/blog/eating-more-antioxidant-rich-nuts-improves-heart-health

 

Niciun comentariu

Nu ratați!