Natura Vindecătoare

Cultivate de 7000 de ani, semintele de quinoa devin din ce in ce mai populare din pricina beneficiilor pe care le aduc sanatatii

Quinoa a fost cultivata de mii de ani in special pentru semintele sale. Este o sursa de hrana bogata in nutrienti cu un continut scazut de grasimi.
Quinoa este o planta veche care a fost cultivata de-a lungul muntilor Anzi in ultimii 7000 de ani. Planta a fost cultivata la altitudini inalte cuprinse intre 2000 si 4000 de metrii.
Aceasta nu numai ca are o cantitate enorma de vitamine si minerale, ci si compusi organici si alti nutrienti care pot avea un impact enorm asupra sanatatii noastre. Este consumata in intreaga lume in numar tot mai mare.
Contine o cantitate impresionanta de mangan, magneziu si fosfor, precum si cantitati semnificative de fier, zinc, cupru, potasiu si vitaminele A, C, D ,E, K. Quinoa are chiar si o cantitate mica de calciu, sodiu si seleniu. Este bogata in fitonutrienti si flavonoide cum ar fi kaempferol si quercetin, precum si triptofan, care au proprietati benefice foarte speciale pentru sanatate. In cele din urma exista si o cantitate imensa de componente proteice si aminoacizi vitali de care organismul are nevoie.  Acesti nutrienti energizeaza organismul si intaresc sistemul imunitar.
Vitaminele ajuta organismul sa functioneze corect si sunt parti esentiale ale oricarei diete. Aceasta contine cantitati semnificative de tiamina, riboflavina, folat si vitamina B6. Regleaza functiile interne si metabolismul corpului.
100g de quinoa contine numai 120 de calorii si doar 2 grame de grasime. Persoanele care vor sa scada in greutate pot apela cu incredere. Carbohidratii din quinoa, nefiind procesati, intra in categoria carbohidratilor „buni” care nu trebuie sa lipseasca din nicio dieta de slabire.

Quinoa are proprietati antioxidante care ajuta la protejarea inimii, ficatului, rinichilor, plamanilor, pancreasului si impotriva stresului oxidativ. Unii dintre antioxidantii gasiti in el include fenoli totali, polifenoli si antociani. Mai multe studii au aratat ca un consum regulat de quinoa mentine sanatatea rinichilor. Acest aliment este recomandat si in dieta persoanelor care sufera de boli renale.
Quinoa este foarte apreciata pentru valoarea sa ridicata de proteine de inalta calitate cu valoare glicemica scazuta, impreuna cu acizi grasi omega 3 si omega 6. Testele efectuate asupra persoanelor tinere si de varsta mijlocie au confirmat un risc scazut de boli cardiovasculare. Quinoa contine flavonoide, antioxidanti care au proprietati anti-inflamatorii, anti-virale, anti-cancer si anti-depresie. De asemenea, ajuta la eliminarea toxinelor din organism.
Aceste seminte pot fi benefice in reglarea nivelurilor de glucoza din sange si a nivelului de colesterol.
Cantitatea de calciu este similara cu cea a produselor lactate, insa s-a subliniat faptul ca cei care au intoleranta la produsele lactate pot sa consume aceste seminte. Calciul este foarte important pentru oase, creier si sistemul nervos.
Semintele de quinoa contin fibre insolubile care ajuta la imbunatatirea procesului digestiv si faciliteaza miscarile intestinale. Acest lucru ajuta in continuare la reducerea riscului de flatulenta, balonare, durere, constipatie si gaze.
Fibra gasita in quinoa ajuta si la reducerea riscului de aparitie a calculilor biliari. Consumul ei ajuta la reducerea secretiei de suc de bila care duce la formarea pietrelor.
Aportul alimentar de magneziu ofera beneficii, inclusiv controlul astmului, cresterea sanatatii osoase, reducerea riscului de osteoporoza, cresterea sanatatii inimii si reglarea nivelului zaharului din sange.

 

 

 

Sursa: http://www.well-beingsecrets.com/health-benefits-of-quinoa/; https://www.medicalnewstoday.com/articles/274745.php

Un comentariuLasă un comentariu

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *