Natura Vindecătoare

Secara este una dintre cele mai importante culturi de cereale din lume

Secara ajuta la scaderea in greutate, creste eficienta sistemului digestiv, previne calculii biliari, scade riscul de diabet zaharat, scade tensiunea arteriala, protejeaza sanatatea arteriala si cardiovasculara si apara organismul impotriva anumitor tipuri de cancer.
Beneficiile de sanatate atribuite sunt rezultatul nutrientilor, mineralelor, vitaminelor si compusilor organici. Unele dintre aceste componente includ mangan, cupru, magneziu, fosfor, vitamine din complexul B, fibre dietetice si compusi antioxidanti fenolici.
Tipul de fibre gasite in secara este oarecum unic, prin faptul ca este extrem de legat de moleculele de apa, oferind satietate foare repede.
Cercetarile recente au relevat un element important in secara, care poate contribui la diminuarea severitatii pietrelor biliare. Acest lucru este oarecum legat de impactul fibrelor asupra procesului digestiv, deoarece fibrele pot contribui la reducerea cantitatii de acizi biliari formati, care este cauza principala a dezvoltarii pietrelor biliare.
Compozitia si densitatea impresionanta a fibrei dietetice o face perfecta pentru cei ce sufera de constipatie sau alte blocaje ale intestinului. Poate reduce excesul de gaz, usureaza durerile de stomac si crampe si poate preveni afectiuni mai grave, cum ar fi ulcerul, calculi biliari sau chiar cancerul de colon.
Femeile aflate in perioada postmenopauza si care sufera de tensiune ridicata, au colesterolul ridicat sau au diferite afectiuni cardiovasculare trebuie sa consume de 6 ori pe saptamana cereale integrale, in special secara si ovaz; tot in cazul femeilor, secara scade sansele aparitiei cancerului de san, atat in perioada de premenopauza, cat si dupa aceea.

Cercetarile efectuate la Universitatea din Kuopio au aratat ca secara poate duce la reglarea metabolismului. In comparatie cu alte cereale din aceiasi familie, pare sa fie cea mai potrivita pentru optimizarea performantelor metabolice ale celulelor.
Secara este cunoscuta pentru sanatatea inimii. Daca suferiti de tensiune arteriala crescuta sau ateroscleroza, atunci adaugarea acesteia la regimul alimentar este benefica. Aceste efecte sunt rezultatul unui numar mare de nutrienti, inclusiv fibre, vitamine si continut mineral.
Progresul cercetarii asupra activitatii antioxidante este foarte incurajator. Fenolicii sunt cu siguranta prezenti in secara si, desi nu sunt aceiasi antioxidanti care se gasesc in multe alimente, au cu siguranta un efect asupra organismului uman, inclusiv in protectia impotriva cancerului si bolilor cronice. De fapt, secara a fost legata de incidenta mai mica a cancerului de san, de colon si de prostata.
Desi astmul din copilarie este adesea trecut cu vederea ca o epidemie de sanatate care ar trebui sa fie vindecata, secara poate reduce semnificativ sansele de a dezvolta astmul. Cercetarea efectuata la un numar de scoli a aratat ca acei copii care consumau in mod obisnuit secara, aveau un risc redus cu 60% sa dezvolte aceasta afectiune decat ceilalti.
Atentie! Avand un continut important de gluten, secara nu este recomandata persoanelor sensibile la acest ingredient, insa efectul negativ asupra acestor persoane este mai scazut decat in cauza graului. Este necesara o discutie in prealabil cu un medic.

 

Sursa: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=65
https://wholegrainscouncil.org/whole-grains-101/whole-grains-101-orphan-pages-found/health-benefits-rye

Un comentariuLasă un comentariu

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *