Boabele de soia – beneficii, proprietati si contraindicatii

1

Boabele de soia au capacitatea de a imbunatati metabolismul, de a ajuta la cresterea in greutate intr-un mod sanatos, de a proteja sanatatea inimii, apara impotriva cancerului, reduce efectele menopauzei, imbunatateste sanatatea digestiva, creste circulatia sanguina, scade riscul de diabet si in general, tonifica corpul.
Nivelurile ridicate de proteine sunt o sursa ideala pentru vegetarieni si vegani. Proteinele din soia sunt atat de universal folosite incat aceste mici boabe au devenit semnificative la nivel global.
Multe beneficii de sanatate provin din bogatia de nutrienti, vitamine, compusi organici, inclusiv o cantitate semnificativa de fibre dietetice si o cantitate foarte mare de proteine. In ceea ce priveste vitaminele, soia contine vitamina K, riboflavina, folat, B6, tiamina si vitamina C. Boabele de soia contin cantitati semnificative de fier, mangan, fosfor, cupru, potasiu si magneziu. Este o sursa buna de antioxidanti.
Atunci cand corpul are suficiente proteine, functia metabolica si sistemul global vor avea un impuls major. Proteinele sunt blocurile de celule si vase de sange care fac parte din toate partile esentiale ale corpului. Proteinele asigura sanatatea si regenerarea adecvata a celulelor daca acestea trebuie reparate sau inlocuite.
Soia si produsele pe baza de soia au fost asociate cu suprimarea poftei de mancare, oferind o cantitate decenta de fibre si proteine, care poate ajuta la cresterea in greutate. Greutatea pe care o ofera organismului nu este bogata in grasimi nesanatoase sau colesterol, ci protejeaza de conditii periculoase precum diabetul si bolile cardiovasculare.
Nivelele de antioxidanti din boabele de soia o fac in general buna pentru prevenirea diferitelor tipuri de cancer. Antioxidantii cauta si neutralizeaza radicalii liberi, produsele secundare periculoase ale metabolismului celular. Acesti radicali liberi pot determina celulele sanatoase sa se transforme in celule canceroase. In plus, continutul ridicat de fibre inseamna ca sunt legate de o reducere a cancerului colorectal si de colon, deoarece fibrele ajuta la usurarea procesului digestiv si reduc presiunea sistemului gastrointestinal.
Soia ofera grasimi nesaturate, sanatoase, care ajuta la scaderea colesterolului total. Acest lucru previne aparitia aterosclerozei, infarctului miocardic si accidentelor vasculare cerebrale. Exista anumiti acizi grasi specifici care sunt necesari pentru un sistem sanatos. Regleaza functia musculara in organism si ajuta la mentinerea unor niveluri adecvate de tensiune arteriala. In cele din urma, fibrele de soia au demonstrat ca reduc nivelurile de colesterol prin eliminarea excesului din peretii vaselor de sange si a arterelor.

Boabele de soia sunt o sursa buna de izoflavone, componente esentiale sistemului reproducator feminin. In timpul menopauzei, nivelul estrogenilor scade semnificativ. Izoflavonele sunt capabile sa se lege de celulele receptorilor de estrogen, astfel incat organismul nu se simte ca si cum ar trece printr-o astfel de scadere dramatica. Acest lucru poate usura multe dintre simptomele menopauzei, cum ar fi schimbarile de dispozitie sau bufeuri.
Fibrele reprezinta o parte esentiala a organismului sanatos, in special ceea ce priveste sistemul digestiv. Fibrele adauga volum mancarii si stimuleaza miscarea peristaltica.
Exista un continut foarte mare de vitamine si minerale in boabele de soia, iar nivelurile impresionante de calciu, magneziu, cupru, seleniu si zinc sunt foarte importante pentru o varietate de procese din organism. Poate, cel mai important rol il au in sanatatea osoasa. Toate aceste elemente sunt esentiale pentru promovarea activitatii osteotrofice, care permite cresterea oaselor noi si accelereaza procesul de vindecare a oaselor. Consumul de soia poate fi o solutie pe termen lung pentru probleme cum ar fi osteoporoza, care apare frecvent pe masura ce imbatranim.
Cuprul si fierul se gasesc din abundenta in boabele de soia, ambele fiind esentiale pentru formarea celulelor rosii din sange. Cu o cantitate adecvata de globule rosii, extremitatile corpului si sistemele organelor pot obtine fluxul de sange si oxigenul necesat pentru a functiona eficient. Aceasta activitate metabolica maximizeaza si creste nivelul de energie, evitand in acelasi timp conditii periculoase precum anemia.
Boabele de soia sunt o metoda eficienta pentru prevenirea sau gestionarea diabetului, in primul rand deoarece au capacitatea de a creste receptorii de insulina in organism, ajutand astfel la gestionarea eficienta a bolii sau prevenirea aparitiei acesteia.
Soia ajuta la reglarea unor aspecte ale metabolismului care contribuie la reducerea tulburarilor de somn si aparitia insomniei. Cu toate acestea, boabele de soia au un continut ridicat de magneziu, un mineral legat direct de cresterea calitatii, duratei si relaxarii somnului.
Atentie! Desi exista o gama larga de aspecte benefice privind consumul de soia, exista unele efecte potential negative asupra sanatatii. Deoarece exista compusi care imita estrogen in boabele de soia, barbatii pot dezvolta un dezechilibru hormonal atunci cand sunt consumate in exces. La barbati, aceasta poate duce la infertilitate, disfunctie sexuala, scaderea numarului de spermatozoizi si chiar o crestere a riscului de cancer.
Expertii au specificat ca persoanele care au colesterolul in limite normale pot constata o schimbare nu tocmai benefica a nivelului de colesterol rau si a trigliceridelor.

 

 

Sursa: https://www.organicfacts.net/health-benefits/cereal/soybeans.html

Nu ratați!