Uleiul de in este o sursa esentiala de acizi grasi omega 3, extrem de benefici pentru organismul uman

0

Uleiul din seminte de in are capacitatea de a imbunatati sanatatea inimii, reduce inflamatia si trateaza guta, previne cancerul si imbatranirea prematura. De asemenea, ajuta la stimularea sistemului imunitar si regleaza digestia. Uleiul de in contribuie la reglarea hormonilor la femeile aflate in postmenopauza, previne diferite afectiuni gastro-intestinale si imbunatateste sanatatea ochilor.
Acesta este bogat in acidul gras omega-3, care ajuta la curatarea colesterolului LDL si ajuta la rerechilibrarea acestuia in organism. Astfel reduce tensiunea arteriala, scade sansele de a dezvolta ateroscleroza, prevenind astfel atacurile de inima si accidentele vasculare cerebrale. Cu alte cuvinte, este o minune pentru inima!
Vitaminele si mineralele gasite in semintele de in sunt: zinc, fier, Viramina E, caroten, Vitaminele B, magneziu, calciu, sulfur, potasiu, fosfor, mangan, silicon, curpu, nichel, molibden, crom si cobalt.
Unul dintre elementele importante ale uleiului din seminte de in este continutul sau ridicat de antioxidanti. Acesta este bogat in fitosteroli, care actioneaza ca antioxidanti puternici, ceea ce inseamna ca pot ajuta la prevenirea daunelor pe care radicalii liberi le fac celulelor sanatoase din diferite parti ale corpuluim, inclusiv transformarea lor in celule canceroase. In plus, lignanele gasite in acesta au un impact direct asupra echilibrului hormonal din corp. aceasta inseamna ca formarea de cancer este mai putin probabila, deoarece sistemul endocrin al corpului functioneaza fara probleme.
Cu un continut ridicat de fibre, acest ulei este capabil sa restabileasca sistemul digestiv. Fibrele ajuta la prevenirea constipatiei precum si diareei. In plus, lignanii sunt capabili sa reduca sansele de cancer de colon. Consumul de suficiente fibre este important si pentru mentinerea de colesterol in organism.

Unele dintre componentele uleiului de in, influenteaza cantitatea de lichid din ochi, care poate fi o stare foarte enervanta. Ochii uscati pot fi preveniti prin utilizarea constanta a acestui ulei. De asemenea, poate preveni forme mai grave ale acestei afectiuni, cum ar fi sindromul Sjogren.
Pentru a reduce riscul de osteoporoza, este suficient sa adaugi acest ulei in mancare. Studiile au demonstrat ca acest ulei mentine in stare buna oasele, prin cresterea nivelului unei proteine implicate in formarea sistemului osos. Specialistii spun ca uleiul de seminte de in este benefic mai ales femeilor la menopauza si celor care sufera de diabet, predipozitia catre osteoporoza fiind mai crescuta in cazul lor.
Capacitatea antiinflamatorie a uleiului de in previne diferite forme de inflamatie in organism, incluzand durerile articulatiilor si muschilor, precum si conditii mai grave cum ar fi artrita si chiar guta. Este un bun anti-inflamator, deci il puteti include in dieta dumneavoastra daca suferiti de afectiuni inflamatorii.
Boala Crohn este o afectiune care afecteaza oamenii din intreaga lume. Consumul uleiului de seminte de in arata o relatie pozitiva intre inflamatia colonului si a tractului intestinal.
Necesarul zilnic de acizi grasi omega 3 (daca ne gandim sa acoperim nevoile cotidiene ale organismului numai din uleiul de in), este de doua lingurite de ulei de in pe zi, dimineata si seara, inainte de masa.
Incercati sa nu depasiti 3 linguri de ulei / zi, fie el si de in, deoarece exista riscuri de ingrasare si de crestere a lipidelor plasmatice.
Atentie! Se pare ca acest ulei creste fluxul sanguin, deoarece este un vasodilatator. Mai mult, nu este clar daca femeile insarcinate ar trebui sa consume acest ulei in timpul sarcinii sau alaptarii, deoarece contributiile hormonale ale uleiului pot fi dramatice iar efectele nu au fost cercetate in mod adecvat. Efecte secundare: balonare si producerea de gaze intestinale, simptome ce se intalnesc mai frecvent la inceputul dietei cu acest ulei sanatos.

 

Sursa: https://draxe.com/flaxseed-oil-benefits/; http://www.seedguides.info/linseed-oil/

Niciun comentariu

Nu ratați!