Yoga este o practica cunoscuta de peste 5000 de ani pentru capacitatea de a usura stresul si de a promova relaxarea

0

S-a descoperit ca practicarea de yoga imbunatateste calitatea vietii, reduce stresul, anxietatea, insomnia, depresia si durerea de spate. De asemenea, s-a aratat ca yoga scade valorile ritmului cardiac si ale tensiunii arteriale si imbunatateste conditia fizica, puterea si flexibilitatea, potrivit centrului de medicina alternativa.
Yoga face mai mult decat arderea caloriilor si a tonusului muscular. Este un antrenament total minte-corp care combina exercitiile fizice cu respiratia profunda, meditatie si relaxare.
Aceasta practica include exercitii de respiratie si meditatie, un proces conceput pentru a incuraja relaxarea si a reduce stresul.
Flexibilitatea este printre primele beneficii aduse de aceasta practica. Muschii puternici fac mai mult decat sa ne ofere un aspect fizic placut, ne protejeaza si de conditii cum ar fi artrita si durerile asociate. Cercetarile medicale au descoperit faptul ca practicata in mod regulat, yoga poate fi la fel de eficienta sau poate chiar mai eficienta decat anumite tratamente cu medicamente pentru durerile de spate.
„Din punct de vedere fizic, yoga ajuta la intarirea muschilor care au fost slabiti din cauza lipsei de miscare, iar intinderea practicata in cadrul sedintelor de yoga ajuta la incordarea musculara. Aceasta ajuta si cu disconfortul creat de statul excesiv in pat sau cel asociat cu o procedura medicala”, a afirmat Bess Abrahams, terapist yoga la Children’s Hospital at Montefiore din New York.

Din ce in ce mai multe persoane sufera de insomnie.  Practicand yoga de cateva ori pe saptamana vei putea sa dormi mai bine.
Dupa un program de yoga de trei luni, practicantii au avut un nivel mai mic de stres, anxietate, oboseala si depresie. Un alt studiu de 131 de persoane a avut rezultate similare, aratand ca 10 saptamani de yoga au contribuit la reducerea stresului si a anxietatii. De asemenea, a contribuit la imbunatatirea calitatii vietii si a sanatatii mintale. Yoghinii, arata studiile clinice, au un sistem respirator mult mai sanatos datorita exercitiilor de inspiratie si expiratie practicate cu regularitate. Respiratia inseamna o mai buna oxigenare a sangelui si, implicit, a tesuturilor.
Poti slabi cu yoga, dar numai daca ai grija sa urmezi o alimentatie sanatoasa si sa intreprinzi in mod regulat sesiuni de yoga. De asemenea, yoga te va ajuta si cu mentinerea glicemiei sub control, avand in vedere ca orice activitate fizica ajuta ca muschilor sa le creasca sensibilitatea la insulina.
In plus fata de imbunatatirea sanatatii mintale, unele studii sugereaza ca aceasta practica poate reduce si inflamatia. Inflamatia este un raspuns imun normal, dar inflamatia cronica poate contribui la dezvoltarea bolilor pro-inflamatorii, cum ar fi bolile cardiace, diabetul si cancerul.
Atentie! Pozitiile din yoga solicita in mod activ corpul. Persoanele care sufera de tulburari cardiace severe sau de afectiuni tiroidiene e bine sa evite o parte dintre aceste exercitii.
Sursa: https://www.healthline.com/nutrition/13-benefits-of-yoga#section4

Niciun comentariu

Nu ratați!