Natura Vindecătoare

Importanta si beneficiile alergatului asupra sanatatii

Beneficiile pentru sanatate ale alergarii includ pierderea in greutate, prevenirea pierderii musculare si osoase, sporirea hormonului de crestere, prevenirea accidentului vascular cerebral, diabetul si hipertensiunea arteriala. De asemenea, reduce nivelul ridicat de colesterol, stimuleaza sistemul imunitar, reduce stresul si imbunatateste dispozitia.
Un studiu recent, publicat in Jurnalul Colegiului American de Cardiologie si desfasurat pe o perioada de 15 ani, prezinta dovezi concrete care atesta faptul ca oamenii care alearga in mod regulat traiesc, in medie, cu 3 ani mai mult decat persoanele sedentare. Vestea cea mai buna este ca pana si cateva minute pe zi de jogging moderat sunt suficiente pentru obtinerea acestui beneficiu important.
O alta concluzie interesanta a cercetatorilor este aceea ca efectele pozitive ale alergatului pot sa apara chiar si in cazul mersului in pas alert, dar pe distante mai mari si in intervale mai lungi de timp.
Pierderea in greutate
Acest tip de exercitiu ajuta la scaderea in greutate prin arderea grasimilor si a caloriilor. Conform Facultatii de Medicina Harvard, in 30 de minute de alergat, un individ de 70 de kg poate arde circa 298 calorii.
Intarzierea imbatranirii
Alergarea este utila pentru amanarea efectelor imbatranirii asupra corpului uman. Este un exercitiu bun pentru reducerea ritmului imbatranirii, care pastreaza o persoana fizic tanara, pastrandu-i si agilitatea mentala.
Alergarea reprezinta unul dintre putinele ”remedii” anti-age care chiar functioneaza. Pentru ca ajuta organismul sa-si mentina vigoarea si tineretea. Sau, cel putin, intarzie mecanismele fiziologice de imbatranire. O contributie importanta il are hormonul de crestere (HGH).
Agilitatea mintii
Alergatul antreneaza mintea la fel de mult ca trupul. Ambitia de depasire a obstacolelor, imbunatatirea puterii de concentrare si stimularea nevoii de autodepasire sunt beneficii psihologice foare importante oferite de jogging.

Sanatatea musculara si osoasa
Alergarea ajuta la reducerea pierderii masei musculare si osoase, o problema comuna care se intampla din mai multe motive. Cu toate acestea, indiferent de aceste motive, alergarea este considerata una dintre cele mai importante exercitii pentru a mentine uniformitatea acestor parti ale corpului si va ajuta sa va pastrati corpul in stare buna pentru anii urmatori.
In plus, miscarea fizica regulata, precum alergatul, stimuleaza productia hormonului uman de crestere, pe care celebritatile il preiau din injectii pentru a-si mentine aspectul fizic tanar.
Imbunatateste cresterea hormonului de crestere
Copii si adolescentii sunt sfatuiti de catre medici sa urmeze un program extins de exercitii, inclusiv jogging sau alergare. Acest lucru joaca un rol important in cresterea nivelului de hormoni de crestere.
Inima sanatoasa
Un alt muschi ce poate fi ”antrenat” este muschiul cardiac. Cursa de alergat, in special intr-un ritm moderat, imbunatateste eficienta cardiaca si rezistenta inimii.
Alergarea mentine sanatatea si curatarea vaselor de sange, care transporta sange in si din creier, luptand astfel impotriva accidentelor vasculare cerebrale.
Managementul diabetului
Alergarea ajuta la mentinerea unei cantitati echilibrate de carbohidrati si zahar in sange. Aceast lucru inseamna ca poate impiedica dezvoltarea bolilor precum diabetul zaharat. Acest exercitiu fizic arde cantitatile in plus ale zaharului prezente in sange, pastrand sangele curat si capabil sa va ajute sa duceti o viata sanatoasa.
Scade nivelul colesterolului
Este un exercitiu bun pentru controlul nivelului de colesterol din corp.
Intareste sistemul imunitar
Alergarea este bine cunoscuta pentru consolidarea sistemului imunitar, facand astfel organismul capabil sa lupte impotriva unui numar de boli grave si infectii.
Imbunatateste dispozitia
Alergarea nu este doar un exercitiu fizic. De asemenea, joaca un rol important in construirea unei bune sanatati mentale. O persoana care sufera de stres, depresie si tulburari de dispozitie este deseori sfatuita sa urmeze un program zilnic de alergare pentru a se bucura de o stimulare mentala imbunatatita.
Alergatul este o forma excelenta de eliminare a tensiunii acumulate din pricina stresului cotidian. Joggingul pe distante lungi ajuta si la tratarea durerilor de cap survenite pe fond nervos, sustin specialistii.
Sursa: https://www.organicfacts.net/running.html?&utm_source=internal&utm_medium=link&utm_campaign=home-page

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *