Natura Vindecătoare

11 alimente sanatoase care va pot aduce o zi perfecta daca le mancati dimineata

In ciuda legendelor urbane, micul dejun nu este chiar necesar pentru toata lumea. Defapt este mult mai bine sa nu mai mancam deloc la micul dejun decat sa consumam alimente care ne fac mai mult rau. Totusi, daca vrem sa avem o zi perfecta si plina de energie, este bine sa mancam urmatoarele alimente:
1. Oua
Ouale sunt fara indoiala foarte sanatoase si delicioase. Studiile au aratat ca ouale consumate la micul dejun cresc senzatia de satietate, ajuta la micsorarea aportului de calorii la masa urmatoare si mentine nivelul de zahar din sange si insulina.

In plus, galbenusul contine luteina si zeaxanthina, antioxidanti care previn afectiuni ale ochilor cum ar fi cataracta si degenerarea musculara.
Ouale sunt printre cele mai bune surse de cholina, un nutrient care este foarte important pentru sanatatea creierului si ficatului. Mai sunt si foarte bogate in colesterol, dar, pentru majoritatea oamenilor, nu ridica nivelul colesterolului in organism, din contra, pot preveni bolile de inima.
2. Iaurt grecesc
Acesta este foarte bogat in proteine si poate sa ajute in mentinerea sau controlul greutatii pentru ca maresc nivelul hormonilor care creeaza senzatia de satietate, precum hormonul PYY si GLP-1.

Anumite iaurturi grecesti sunt o foarte buna sursa de probiotice, cum ar fi Bifidobacterium care ne ajuta intestinele sa se mentina sanatoase. Pentru a fi siguri ca iaurtul contine aceste probiotice, va rugam sa consultati eticheta.
Adaugati fructe de padure pentru vitamine, minerale si fibre.
3. Cafea
Bogata in cofeina, care, creste nivelul de concentrare, imbunatateste starea de spirit si performanta creierului.
O cantitate mica de cafea este recomandata dimineata, o ceasca. Prea multa cafea poate crea reactii adverse, agitatie.
Cofeina din cafea creste rata metabolica si arderea grasimilor, ajutand organismul sa arda calorii in plus.
Antioxidantii continuti de cafea reduc inflamatiile si protejeaza celulele din vasele de sange si reduc riscul de diabet si boli ale ficatului.
Mai multe informatii puteti citi in articolul nostru dedicat cafelei
4. Ovaz
Pentru iubitorii de cereale, ovazul este cea mai buna alegere pentru masa de dimineata. Continut ridicat de fibre, printre care si beta-glucan, care reduce colesterolul.
Ovazul este foarte bogat si in antioxidanti care reduc presiunea arteriala si reduc riscul de boli de inima.
Desi, ovazul nu contine gluten, este, de obicei, procesat in fabrici in care se proceseaza si alte alimente care contin gluten. Trebuie intotdeauna sa consultam eticheta.
5. Seminte de Chia
Sunt unele dintre cele mai bogate surse de fibre. Defapt, 30g de seminte chia contin 11g de fibre, o cantitate greu de egalat de alte alimente.
Acestea isi maresc volumum, absorbind apa, si maresc senzatia de satietate si ne ajuta sa mancam mai putin.
Contin antioxidanti care protejeaza celulele impotriva radicalilor liberi.
Totusi, doar semintele de chia nu pot aduce aportul necesar de proteine si este bine sa le combinam cu iaurt si fructe de padure sau cu alte alimente preferate.
Mai multe informatii puteti citi in articolul nostru dedicat semintelor de chia.

6. Fructe de padure
Dintre cele mai populare: afine, capsuni, zmeura, mure. Au un continut mult mai redus de zaharuri decat majoritatea fructelor, dar un continut foarte ridicat de fibre.
O ceasca de fructe de padure contin doar 50-85 calorii, in functie de specie.
Contin antioxidanti care ajuta si protejeaza inima si mentin tineretea organismului.
7. Nuci, alune, migdale, fistic
Desi aceste sunt bogate in calorii, s-a demonstrat ca organismul uman nu absoarbe toata gr

asimea din ele.
Defapt organismul absoarbe aproximativ 129 calorii din 30 grame de migdale.
Reduc riscul de boli de inima, inflamatiile si rezistenta la insulina. Toate acestea au continut ridicat de magneziu, potasiu si grasimi mono-saturate foarte sanatoase pentru inima.
Nucile braziliene sunt o sursa foarte bugata de seleniu, mai mult de 100% din doza zilnica recomandata de seleniu.
8. Ceai verde
Ceaiul verde este una dintre cele  mai sanatoase bauturi de pe planeta! Contine cofeina, ajuta impotriva diabetului si reduce nivelul de zahar in sange.
In ceaiul verde exista un antioxidant numit EGCG, care protejeaza creierul, sistemul nervos si inima impotriva afectiunilor.
9. Fructe
Fructele pot fi delicioase si pentru ca au un continut ridicat de apa, maresc senzatia de satietate. Toate tipurile de fructe contin vitamine, potasiu, fibre, si un continut relativ scazut de calorii.
Citricile au foarte multa vitamina C. O portocala mare contine mai mult de 100% din doza zilnica recomandata.
Pentru un mic dejun echilibrat, combinati fructele cu oua, branza, iaurt, etc.
10. Seminte de in
Foarte sanatoase! Au multe fibre vascoase si ne ajuta sa ne pastram senzatia de satietate mai multe ore dupa ce au fost consumate.
Protejeaza impotriva cancerului la san si reduc nivelul de zahar in sange.
Semintele de in trebuiesc macinate, deoarece, mancate intregi, nu se absorb in organism si sunt evacuate.
11. Branza de vaca
Branza de vaca este un aliment extraordinar pentru micul dejun. Continut ridicat de proteine. Mentine senzatia de satietate mai mult timp si mareste viteza de metabolizare.
Contine acid linoleic, care ajuta in scaderea in greutate.
Nota: chiar si alimentele sanatoase pot provoca neplaceri daca sunt consumate exagerat sau in cantitati mari.

 

 

 

 

Surse: http : //www.healthline.com/nutrition/12-best-foods-to-eat-in-morning#section12

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *