Natura Vindecătoare

Bruxism (scartaitul dintilor) – cauze si remedii

Aproape 1 din 3 persoane sufera de “scartait de dinti” sau bruxism, iar aproape 10% dintre cei care sufera de aceasta afectiune fac atat de sever incat dintii lor sunt macinati. Aceasta boala afecteaza persoanele de toate varstele, de la copii la batrani, provocand daune grave ale dintilor, afectiuni ale maxilarului si dureri de cap.
In timp ce scartaitul dintilor se poate intampla in orice moment al zilei, majoritatea oamenilor o fac pe timp de noapte. Multi nu sunt constienti de acest lucru, cu exceptia cazului in care partenerul lor de dormit sau dentistul o mentioneaza. Acesta este motivul pentru care poate fi nevoie de luni sau chiar ani pentru diagnosticare, iar pana atunci se pot produce deja pagube importante.
Exista doua tipuri de bruxism – unul care se manifesta in timpul zilei, in stare constienta, iar celalalt in timpul somnului. Deseori scartaitul dintilor pe timp de zi are loc atunci cand sunteti sub stres, se confrunta cu anxietatea sau poate fi pur si simplu un obicei prost.
Bruxismul in timpul somnului, pe de alta parte, este considerata o tulburare de miscare legata de somn, clasificata similar cu sindromul picioarelor nelinistite si miscarile periodice ale membrelor. Persoanele care au una sau mai multe dintre aceste tulburati de miscare legate de somn, tind, de asemenea, sa sufere de apnee in somn si de sforait.
In timp ce este comuna la adulti, aceasta conditie trebuie luata foarte in serios la copii si adolescenti. Unii cercetatori estimeaza ca pana la 20-30% dintre copii scartaie noaptea din dinti. De multe ori, acest lucru poate fi un semn precoce ca dintii lor de sus nu se aliniaza in mod corespunzator cu dintii inferiori.
Excesul de macinare a dintilor poate fi observat mai intai de medicul dentist datorita deteriorarii dintilor si gingiilor. Indiferent daca scartaiti din dinti noaptea sau pe parcursul zilei, este posibil sa nu fiti constienti de actiunile dvs. pana cand nu apar complicatii.
Semnele si simptomele de macinare a dintilor includ:
-trezirea partenerului de dormit din cauza sunetelor puternice
-dinti cioplici, plati, macinati
-dintii devin sensibili la cald, rece si dulciuri
-durere la nivelul fetei sau maxilarului
-muschi faciali obositi sau stransi
-durere la ureche
-durere de cap infundata, in tample
-puncte dureroase in gura de la mestecarea obrajilor
La copii, aceasta afectiune este legata de astm bronsic, infectii ale cailor respiratorii superioare si tulburari de anxietate.
Cercetatorii au descoperit, de asemenea, o relatie directa intre prezenta unei tulburari de anxietate si debutul bruxismului. Copii diagnosticati cu o tulburare de anxietate trebuie sa efectueze verificari dentare periodice pentru a preveni deteriorarea pe termen lung a smaltului dintilor.

Gestionarea stresului
Pentru a opri macinarea dintilor atunci cand suferiti de stres sau anxietate, trebuie sa invatati sa gestionati si sa eliberati stresul. Atat copiii cat si adultii pot beneficia de tehnici populare cum ar fi exercitiile fizice regulare, meditatia, yoga si uleiurile esentiale. Desigur, o dieta sanatoasa, echilibrata, este importanta.
Evitati obiceiurile nesanatoase in timpul zilei
Nu roadeti pixuri, creioane sau orice alte obiecte „nealimentare” si reduceti consumul de guma de mestecat daca stiti ca suferiti de aceasta afectiune. Asemenea obiceiuri vor permite muschilor maxilari sa se obisnuiasca si mai mult cu scrasnitul. Daca observati ca scrasniti dintii in timpul zilei, impuneti-va sa renuntati la obicei. O buna metoda este pozitionarea varfului limbii intre maxilare; in acest fel, va puteti antrena muschii maxilarelor sa se relaxeze.
Gutierele de protectie pentru bruxism sau gutierele nocturne 
Ajuta la reducerea activitatii musculare la nivelul maxilarelor pe timpul noptii. Totusi, acestea au doar un rol in ameliorarea simptomelor afectiunii, nu si in tratamentul acesteia.
Gutiera nocturna este un dispozitiv de plastic care acopera dintii uneia sau a ambelor arcade pentru a-i proteja pe timpul noptii. Intr-o oarecare masura, aceasta se aseamana cu gutiera de protectie pentru sportivi.
Vitamina C
Ca o completare a tehnicilor de gestionare a stresului si a terapiei comportamentale cognitive, stimularea aportului de vitamina C poate fi benefica atunci cand invatati cum sa va opriti bruxismul. Vitamina C este folosita e glandele suprarnale, care afecteaza raspunsul la stres. Este esentiala in producerea de dopamina, care ajuta la reglarea starilor de spirit. Alimentele bogate in vitamina C includ coacazele negre, ardeii rosii, kiwi, ardei grasi, portocale, capsuni, papaya, brocoli si kale.
Magneziu
Cateva dintre semnele comune ale unui deficit de magneziu includ anxietatea, iritabilitatea, insomnia, nelinistea si hiperactivitatea. Adultii pot lua 400 miligrame de supliment de magneziu de inalta calitate inainte de culcare pentru a imbunatati calitatea somnului. In plus fata de suplimentele alimentare, este indicat consumul alimentelor bogate in mamgneziu cum ar fi spanacul, semintele de dovleaz, chefirul sau iaurtul, migdalele, fasolea neagra, avocado, ciocolata neagra si bananele.
Vitaminele B
Ca si vitamina C si magneziul, rolul vitaminelor B in sanatatea noastra generala este bine documentata. Avand o deficienta in oricare dintre vitaminele B poate cauza stres psihologic, depresie si chiar atacuri de panica. Vitamina B5 (acid pantotenic) poate fi utila in special atunci cand incercati sa depasiti bruxismul. Incepand cu o dispozitie echilibrata este imperativa pentru obtinerea celor mai bune rezultate.
Radacina de valeriana
Folosita de generatii ca un tratament sedativ natural si anti-anxietate, radacina de valeriana s-a dovedit a imbunatati calitatea somnului, fara efecte secundare raportate. Un studiu realizat de Universitatea din Pennsylvania School of Nursing a constatat ca 800 miligrame de valeriana pe perioada de 8 saptamani amelioreaza sindromul picioarelor nelinistite si imbunatateste calitatea generala a vietii.
Sursa: https://draxe.com/bruxism/

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *