Natura Vindecătoare

Motive pentru care ciclismul ar trebui sa fie o practica zilnica in viata oricaruia dintre noi

Unele dintre cele mai importante beneficii ale ciclismului includ tonifierea musculara, imbunatatirea sanatatii cardiovasculare si o mai buna circulatie a sangelui. De la copii la varstnici, fiecare persoana poate alege cu usurinta sa “circule” pentru o viata mai sanatoasa!
Corpul uman necesita activitate fizica pentru functionarea normala. Cel putin 30 de minute de activitate fizica este foarte importanta si este necesara pentru a mentine sanatatea pe termen lung.
In afara de beneficiile fizice pentru sanatate, exista si beneficii sociale si psihice care fac ciclismul o activitate placuta.
Tonus muscular
Prin pedalare, de obicei, se presupune ca se activeaza doar tonifierea muschilor picioarelor, dar acest antrenament fizic implica miscarea aproape a tuturor partilor corpului. Dupa sesiunile de ciclism, se observa o imbunatatire majora a sanatatii oaselor si a muschilor.
Imbunatateste functia cardiovasculara
In timpul ciclismului, inima bate mai repede decat de obicei. Acest lucru exercita inima si promoveaza o sanatate mai buna. Studiile privind barbatii de varsta mijlocie au prezentat rezultate pozitive in ceea ce priveste functia cardiovasculara. In comparatie cu persoanele sedentare, cei care au participat la activitati precum ciclismul, mersul pe jos si alergatul au prezentat o imbunatatire a functiei cardiovasculare.
Anti-diabet
Diabetul zaharat creste riscul de diverse aalte boli, cum ar fi bolile de inima, accident vasculat cerebral, boli de piele, oculare, de rinichi si altele. Diabetul poate fi controlat de activitatea fizica, care include si ciclismul. Poate fi benefic in controlul diabetului deoarece glucoza prezenta in celule este epuizata, iar glucoza din sange este extrasa din celule si transformata in energie utila.
Creste nivelul de energie
Ciclismul ajuta la sporirea rezistentei organismului si la stimularea capacitatii de anduranta. Acest exercitiu ajuta la o crestere a energiei pentru toate activitatile zilnice si deschide optiuni pentru alte tipuri de activitati fitness.

Elimina stresul
Expertii spun ca orice tip de sport poate reduce stresul si amelioreaza starile de anxietate si depresie.
Reducerea durerii
Ciclismul este considerat un exercitiu de “eliberare”. Acesta joaca un rol foarte important in atenuarea problemelor fiziologice si psihologice precum stresul, tensiunea si durerea.
Pierdere in greutate
Mersul pe bicicleta este un exercitiu excelent pentru arderea caloriilor.
Reduce riscul bolilor cronice
Incidenta bolilor cronice, cum ar fi cancerul, poate fi redusa semnificativ prin adoptarea activitatilor fizice cum ar fi ciclismul si alergarea. Studiile arata ca acei oameni care au facut exercitii fizice pana in varsta inaintata, au avut un risc redus de cancer, comparativ cu cei care au dus o viata sedentara.
Tratamentul artritei
S-a constatat ca este unul dintre cele mai bune exercitii atat pentru prevenirea, cat si pentru reducerea artritei. Ciclismul in aer liber si cel static in interior, sunt la fel de benefice in reducerea si prevenirea artritei.
Impactul ciclismului asupra mediului
Ciclismul este un mod de transport prietenos cu mediul, deoarece reduce poluarea si emisiile de gaze cu efect de sera. Astfel, nu nuami ca promoveaza sanatatea, ci si un mediu mai bun. Ciclismul de 10km in fiecare zi poate preveni emisiile de cel putin 1,3 tone de gaze cu efect de sera anual. Acest lucru reduce riscul multor boli letale si al problemelor de sanatate care afecteaza milioane de oameni din cauza poluarii aerului.
Autoturismele din orase reprezinta cea mai mare sursa de gaze cu efect de sera, cum ar fi dioxidul de carbon , monoxidul de carbon, oxizii de sulf , oxizii de azot si hidrocarburile. Aceste emisii nocive de gaze dauneaza sistemului nervos si sunt responsabile pentru problemele respiratorii severe.
Sursa: https://www.organicfacts.net/health-benefits/other/health-benefits-of-cycling.html?&utm_source=internal&utm_medium=link&utm_campaign=home-page

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *