Natura Vindecătoare

Este greu sa elimini complet stresul, insa sunt cateva alimente pe care le poti consuma pentru a-i ameliora efectele nocive

Cand suntem stresati, corpul elibereaza citokine inflamatorii. Aceste substante ii comunica sistemului imunitar sa se mobilizeze si sa actioneze. Citokinele stimuleaza sistemul imunitar la maximum, pompand in corp celule defensive si hormoni care trateaza stresul ca pe o infectie.
Stresul mai are si alte efecte, simptome de anxietate si chiar depresie, care pot duce, in cele din urma, la uitare, confuzie, dificultati de concentrare si alte probleme care impiedica desfasurarea normala a activitatilor zilnice. Aceste probleme cu memoria, nu fac decat sa amplifice starea de stres si, fara sa-ti dai seama, esti prins intr-un cerc vicios de tensiune si incordare, care poate duce la boli grave, precum cele cardiovasculare sau cancer.
Stiinta arata ca ceea ce mananci poate amplifica sau reduce reactia la stres!
Conform studiilor, sunt alimente ce pot avea actiune directa asupra unor simptome specifice de stres, cum ar fi uitarea si ceata mentala.
Turmericul este un condiment de culoare galbena, este foarte popular in bucataria indiana. Acesta face parte din familia ghimbirului. Are un lung istoric de utilizari medicinale in medicina chineza traditionala si cea ayurvedica. Aceasta radacina cu gust patrunzator a facut subiectul a mii de studii, care ii confirma actiunile farmacologice si medicinale, iar cand vine vorba de sanatatea creierului si memorie, este o adevarata vedeta.
Ceapa contine compusi cu sulf care incetinesc deteriorarea memoriei, asociata in mod normal cu imbatranirea. Ceapa contine din belsug quercitina, un flavonoid cunoscut pentru capacitatea sa de a reduce pierderea memoriei asociata cu inaintarea in varsta. De fapt, are mai multa quercitina decat ceaiul si merele, care sunt deseori folosite ca exemple de surse importante ale acestui flavonoid.
Rozmarinul este un condiment des intalnit in multe bucatarii. Insa aceasta planta aromatica imbunatateste concentrarea si memoria, conform studiilor. Psihologii de la Universitatea Northumbria din Newcastle au demonstrat ca simpla inhalare a uleiului de rozmarin poate intensifica memoria cu pana la 75%. Unul dintre ingredientele active ale rozmarinului, acidul carnosic, protejeaza creierul de radicalii liberi asociati cu neuro degenerarea, Alzheimer, accidentul vascular si chiar si imbatranirea creierului. In plus, studiile arata ca antioxidantii din rozmarin si proprietatile antiinflamatorii ale acestuia pot proteja vederea.

Oleaginoasele sunt, in general, bogate in acizi grasi cu omega 3 si pot stimula sanatatea creierului. Un studiu arata ca un consum de cateva nuci pe zi poate imbunatati sanatatea cognitiva. Oleaginoasele au, in general, niveluri ridicate de antioxidanti, vitamine si minerale, asociate cu agerimea mentala. Alte studii arata ca nivelul ridicat de vitamina E din unele oleaginoase poate incetini progresia bolii Alzheimer.
Ciocolata neagra este, de fapt, un superaliment cu proprietati anti-imbatranire si antiinflamatoare pentru creier si corp! Este o sursa importanta de antioxidanti si cofeina, care mareste capacitatea de concentrare si memorie, conform studiilor.
Fructele de avocado sunt printre cele mai sanatoase fructe pe care le poti consuma. Ele contin grasimi mononesaturate, adica grasimi bune, care regleaza zaharul din sange si imbunatatesc functia cognitiva, in special memoria si concentrarea. Acestea pot preveni rigidizarea vaselor de sange asigurand o buna circulatie a sangelui catre inima si creier. Fluxul sanguin catre creier este esential pentru a transporta oxigenul, glucoza si alti nutrienti necesari sanatatii creierului. Fructele de avocado sunt bogate si in vitaminele B, C si K, precum si in folat, care previn formarea de cheaguri in creier (accidente vasculare) si imbunatatesc functia cognitiva, in special memoria si concentrarea.
Broccoli este unul dintre cele mai bune alimente pentru creier, conform studiilor. Este bogat in vitamina K si colina, care mentin memoria agera. Broccoli este bogat in antioxidanti ca vitamina C – o singura cana de broccoli furnizeaza 150% din doza zilnica recomandata!
Ceaiul verde, pe langa faptul ca ajuta cu pierderea in greutate, reduce anxietatea si impiedica dezvoltarea celulelor de cancer, are un efect pozitiv si asupra memoriei.
Sfecla rosie nu numai ca reduce inflamatia, dar protejeaza chiar si de cancer prin actiunea numerosilor antioxidanti pe care ii contine aceasta leguma. Sfecla contribuie la detoxifierea corpului, iar nitratii naturali continuti de sfecla pot mari circulatia sangelui catre creier, imbunatatind performanta mentala. Un studiu chiar a aratat ca este atat de puternica, incat poate mari functia cognitiva in doar 90 de minute de la consumul a 450 ml de suc de sfecla!
Afinele sunt printre alimentele cele mai bogate in antioxidanti. Continutul semnificativ de vitamina C si K si chiar de fibre fac din acest fruct micut o adevarata uzina de nutrienti. Datorita nivelului ridicat de acid galic, afinele protejeaza creierul de degenerare si stres oxidativ.
Uleiul de masline este bogat in polifenoli care nu numai ca imbunatatesc invatarea si memoria, dar pot inversa si unele modificari care apar la nivelul creierului, ca urmare a imbatranirii sau a unei boli. Uleiul poate inlatura si liganzii derivati din beta-amiloide, un tip de proteine despre care studiile arata ca sunt toxice pentru creier si pot induce Alzheimer.
Extrem de apreciat pentru sanatate, uleiul de cocos are sute de utilizari medicinale. Acesta actioneaza ca un antiinflamator natural, reprimand activitatea celulara a agentilor responsabili de inflamatie. S-a dovedit, de asemenea, ca printre beneficiile acestuia, imbunatateste pierderea memoriei.

 

 

Sursa: https://dailyhealthpost.com/brain-boosting-foods/

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *