Acid folic (vitamina B9) – simptomele deficitului, surse alimentare si functiile acestuia in organism

0

Vitamina B9, cunoscuta sub forma de acid folic, previne afectiunile cardiace, cancerul si malformatiile congenitale in timpul sarcinii. De asemenea, ajuta la construirea musculaturii, la imbunatatirea celulelor, la formarea hemoglobinei si previne tulburarile mentale si emotionale.
Acidul folic (vit. B9) apartine familiei de vitamine solubile in apa si este esential sa includeti aceasta vitamina in dieta dumneavoastra. Corpul uman este capabil sa pregateasca aceasta vitamina vitala si apoi este depozita in ficat.
Simptomele deficitului de acid folic (vitamina B9)
Simptomele deficitului de acid folic includ anemia, pierderea memoriei, cresterea nervilor, paranoia, slabiciune, craparea pielii si o durere la nivelul limbii. In afara de cele mentionate anterior, o deficienta a acestei vitamine poate duce si la probleme mai severe, cum ar fi palpitatiile inimii, complicatii ale sarcinii, osteoporoza si cancer intestinal. Mai mult, infertilitatea si sterilitatea sunt raportate la pacientii cu deficienta in aceasta vitamina.
Importante surse de acid folic
Surse importante de acid folic includ legumele verzi (spanac, varza, frunze de nap, mustar, salata etc.), ciupercile, fasolea, leguminoase, drojdia de bere, conopida, portocalele, bananele, mazarea, orezul brun, sparanghel, sfecla, telina, brocoli, avocado, okra sau bamele, seminte, nuci si citrice.
Imbunatateste sanatatea inimii
Acidul folic este un instrument semnificativ in imbunatatirea functionarii inimii. Face acest lucru prin eliminarea homocisteinei, care este una dintre cauzele majore de atacuri de cord. Controleaza nivelul de colesterol din inima, asigurand astfel ca sistemul nostru cardiovascular este protejat de diferite tulburari.

Previne accidentul vascular cerebral
Acidul folic ajuta la controlul cantitatii de homocisteina din organism si reduce riscul unui accident vascular cerebral. In afara de provocarea atacurilor de inima, homocisteina este responsabila de aparitia accidentelor vasculare cerebrale. In plus, o cantitate mare de homocisteina in organism poate sa duca la slabirea oaselor, crescand astfel probabilitatea fracturilor.
Reduce riscul de cancer
Acidul folic ajuta la reducerea aparitiei cancerului. Astfel, medicii recomanda includerea acestei vitamine in cantitati suficiente in cadrul dietei zilnice.
Previne complicatiile sarcinii
Acidul folic este o sursa sigura pentru limitarea defectelor in timpul sarcinii si a nasterii unui copil. Defectele congenitale cauzate de aceasta vitamina include defectele tubului neural. Astfel vitamina B9 imbunatateste in mod eficient sansele de a naste un copil sanatos si fericit.
Promoveaza formarea celulelor rosii
Vitamina B9 este un element esential in formarea celulelor rosii din sange. De asemenea, aceasta vitamina contribuie la construirea si repararea celulelor pielii. Celulele din intestinul subtire sunt fabricate de aceasta vitamina. Acidul folic este responsabil pentru inlocuirea celulelor vechi cu cele noi.
Activitatea coenzimelor
Acidul folic este considerat o coenzima, care functioneaza in mod eficient in asociere cu enzimele pentru a efectua cele mai importante activitati ale corpului, cum ar fi sinteza AND-ului.
Creste nivelul de hemoglobina
Acidul folic este responsabil pentru imbunatatirea nivelului de hemoglobina in organismul uman. Hemoglobina este o componenta esentiala care ajuta la transferul de oxigen catre celule si sistemele de organe care au nevoie sa functioneze corect. Acest lucru poate spori nivelul de energie si poate creste eficienta metabolica.
Tratamentul tulburarilor mintale
Acidul folic este util in tratarea diferitelor tulburari mentale si emotionale. De exemplu, este util in tratarea anxietatii si a depresiei, care sunt doua dintre cele mai frecvente probleme de sanatate mintala suferite de oameni din intraga lume.
Sursa: https://www.organicfacts.net/folic-acid.html

Niciun comentariu

Nu ratați!