Cupru – importanta in organism, surse alimentare, riscurile si simptomele deficitului

0

Unul dintre atributiile cuprului in organsmul uman este de a furniza energie creierului si de a  imbunatati functionarea sistemului nervos. De asemenea, ajuta la producerea celulelor rosii din sange si sustine imunitatea. Acest lucru este realizat impreuna cu fierul.
Cuprul contribuie, de asemenea, la sanatatea oaselor, nervilor si chiar promoveaza absorbtia fierului, oferind un set complet de beneficii.
Imbunatateste sanatatea creierului
Cuprul este un ingredient important al enzimelor care activeaza neurotransmitatorii creierului. Cercetarile indica faptul ca nivelurile adecvate de cupru sunt esentiale pentru sanatatea creierului.
Neurodegenerarea la adulti este adesea legata de o deficienta a nivelului de cupru. De asemenea, cateva dintre simptomele deficitului de cupru sunt incapacitatea de concentrare si starea proasta de spirit.
Imbunatateste sanatatea osoasa
Cuprul contribuie la densitatea minerala osoasa, iar nivelurile scazute ale mineralelor pot duce la osteoporoza. De asemenea, joaca un rol in sanatatea colagenului, care este o componenta structurala importanta in corp. Deficienta de curpu poate duce la epuizarea colagenului si, in cele din urma duce la disfunctie articulara.
Proprietatile antiinflamatoare ale cuprului pot usura durerea artritei.
Imbunatateste imunitatea
Deficitul de cupru poate duce la neutropenie, reprezentata de o cantitate mai mica de celule albe din sange – determinand o persoana sa se imbolnaveasca mai des.
Promoveaza metabolismul
Cuprul sustine peste 50 de reactii enzimatice care au loc in organism zilnic. Joaca un rol in sinteza ATP sau adenozin trifosfat – care este sursa de energie a organismului. De aceea, deficitul de cupru poate duce la un metabolism lent.
Sustine cresterea si dezvoltarea
Deficitul de cupru la copii poate afecta dezvoltarea articulara si osoasa si chiar dezvoltarea creierului. In plus, cuprul este necesar pentru oxigenarea celulelor rosii din sange, iar nivelurile scazute ale mineralelor pot insemna ca organele nu primesc niveluri adecvate de oxigen. Acest lucru poate duce la probleme de dezvoltare. Sudiile arata ca deficienta cuprului poate sa intarzie cresterea la sugari.
Sprijina sanatatea tiroidei
Cuprul, impreuna cu potasiu, zinc si calciu (nutrienti esentiali pentru sanatatea tiroidei) promoveaza sanatatea tiroidei. Ca urmare, poate ajuta la prevenirea unor conditii cum ar fi hipotiroidismul sau hipertiroidismul.

Intarzie imbatranirea
Cercetarile au demonstrat ca acest mineral este la fel de important pentru anti-imbatranire ca si retinolul si alfa hidroxi acizii. Exista peptide de curpu, un complex de cupru care poate reduce inflamatia si mentine pielea curata si tanara. Deoarece cuprul ajuta la formarea colagenului este important pentru mentinerea elasticitatii ei si poate reduce ridurile.
Cupru stabilizeaza proteinele pielii, imbunatatind sanatatea generala a acesteia. De asemenea, ajuta la producerea melaninei, care este pigmentul care va protejeaza pielea de radiatiile UV.
Doza zilnica recomandata:
· la barbatii adulti – 2 miligrame
· la femeile adulte – 1.5 miligrame
· la femeile insarcinate – 2 miligrame
· la copii si adolescenti – 1.5 miligrame
Simptomele deficitului de cupru:
· anemie;
· fracturi osoase;
· probleme legate de tiroida;
· osteoporoza;
· pierderea pigmentarii parului si a pielii;
· incetinirea cresterii la copii.
Alimente bogate in cupru: stridii, crabi, cereale integrale, ciocolata neagra, nuci, leguminoase, seminte de floarea soarelui, alune, linte, fasole, ciuperci.
Nota: Acest continut ofera numai informatii generale. Nu este in nici un caz un substitut pentru o opinie medicala calificata. Consultati intotdeauna un specialist sau medicul pentru mai multe informatii.
Sursa: https://www.stylecraze.com/articles/benefits-of-copper-for-skin-hair-and-health/

Niciun comentariu

Nu ratați!