Luteina – 5 beneficii + surse alimentare

0

Luteina se gaseste in legumele verzi si poate avea o gama larga de efecte asupra sanatatii generale. Mai precis, luteina este adesea legata de sanatatea si functia ochilor. Aceasta este un antioxidant care previne inflamatia cronica si stresul oxidativ, ajutand la stoparea aparitiei bolilor cronice.
Luteina este unul dintre cei mai puternici antioxidanti pe care ii avem in dieta. In ceea ce priveste doza, majoritatea expertilor nu recomanda suplimentarea cu mai mult de 10 miligrame pe zi.
Cele mai importante beneficii ale luteinei includ:
» Reducerea riscului de tulburari de vedere;
» Imbunatatirea sanatatii cardiovasculare;
» Imbunatatirea sanatatii cognitive;
» Ingrijirea pielii;
» Tratamentul diabetului zaharat.
Sanatatea ochilor
Cea mai mare parte a luteinei se gaseste in retina, ajutand la prevenirea degenerarii maculare, care este una dintre cauzele majore a deteriorarii vederii. In plus, poate preveni aparitia cataractei, ajutandu-va sa va pastrati vederea intr-o forma buna pentru o perioada mare de timp.
Ingrijirea pielii
Luteina este un antioxidant, ceea ce inseamna ca poate ajuta organismul sa caute si sa neutralizeze radicalii liberi inainte de a produce pagube, inclusiv pe piele. Consumul regulat de alimente bogate in luteina inseamna mai putine riduri si pete de varsta si un ten mai tanar.
Cancer
Exista cateva rapoarte potrivit carora o dieta bogata in luteina poate avea un impact semnificativ asupra cancerului de col uterin, precum si a cancerului pulmonar si a prostatei. In timp ce dezbaterea continua cu privire la eficacitatea acestui antioxidant, se stie ca alimentele bogate in luteina pot preveni cancerul.

Afectiuni cardiovasculare
Cantitatile adecvate din acest antioxidant in organism sunt legate de o scadere a nivelului de colesterol si de un risc scazut de insuficienta cardiaca congestiva, deoarece poate ajuta la mentinerea integritatii vaselor de sange si a arterelor.
Functia cognitiva
a si alti antioxidanti, luteina ajuta la minimizarea inflamatiei cronice si stresului oxidativ, inclusiv in caile neuronale, putand preveni astfel dezvoltarea bolilor neurodegenerative, cum ar fi boala Alzheimer.
Datorita efectelor antioxidante luteina previne imbatranirea celulelor nervoase, mentinand sanatatea sistemului nervos. Luteina ajuta de asemenea in preventia retinopatiilor si a tulburarilor nervilor periferici.
Surse alimentare de luteina:
Luteina se gaseste in principal in legumele cu frunze verzi (broccoli, kale, spanac, avocado) si in fructe si legume portocalii si galbene (morcovi, galbenusuri de ou, ardei rosii si galbeni, porumb dulce, zmeura si cirese, piper cayenne si paprika).
Luteina vine de la cuvantul latin luteus (galbena).
Consumati aceste alimente crude, deoarece luteina (si alte carotenoide cum ar fi zeaxantina) se deterioreaza usor la caldura.
Sursa: https://www.organicfacts.net/lutein.html?&utm_source=internal&utm_medium=link&utm_campaign=home-page

Niciun comentariu

Nu ratați!