Natura Vindecătoare

Vitamina B2 – surse alimentare, simptomele deficitului si beneficiile aduse organismului

Vitamina B2 este o vitamina solubila in apa. Corpul uman are nevoie de o doza zilnica din aceasta vitamina, deoarece aceasta nu poate fi stocata in organism. Vitamina B2 joaca un rol major in productia energiei si reprezinta un nutrient esential in dieta dumneavoastra.
Riboflaina (vitamina B2) joaca un rol important in transportul  electronilor care produce energie celulara. In plus, ajuta la procesarea aminoacizilor si a grasimilor. De asemenea, poate servi ca antioxidant, care incetineste ritmul imbatranirii.
Importante surse de riboflavina (vitamina B2)
Vitamina B2 poate fi gasita in diferite surse de hrana. Cele mai importante surse de riboflavina sunt produsele lactate, boabele de soia, stridii, ciuperci, brocoli, nuci, avocado si somon.
Pestele, inclusiv macrou, anghila si hering sunt, de asemenea, surse bogate de riboflavina. Lista mai include oua, crustacee, orez, mazare, mei, seminte de floarea soarelui, coacaze, macese, cereale integrale si fasole.
Legumele cu frunze verzi, precum sparanghelul si spanacul, varza, morcovii, merele si  smochinele mai contin aceasta vitamina. Din fericire, vitamina B2 nu este pierduta in timpul gatitului, spre deosebire de multe alte vitamine. Cu toate acestea, este distrusa de lumina puternica, antibiotice, alcool si de bicarbonatul de sodiu.
Simptomele deficientei de riboflavina
Deficitul de vitamina B2 poate incetini metabolismul carbohidratilor, grasimilor si proteinelor.
Stimptomele deficientei de vitamina B2 includ senzatia de  arsura la nivelul ochilor, o durere la nivelul limbii, par uleios, caderea parului, digestie slaba, ameteli,  riduri premature si unghii exfoliate.
Deficitul de riboflavina poate duce la functionarea necorespunzatoare a glandelor suprarenale, ceea ce, la randul sau, ar duce la diferite afectiuni, cum ar fi anemia, sindromul de oboseala cronica si dezvoltarea cataractei.

Beneficiile vitaminei B2:
Imbunatateste energia
Riboflavina joaca un rol major in producerea de energie prin stimularea metabolismului.
Cresterea circulatiei
Vitamina B2 este esentiala pentru formarea de celule rosii si anticorpi, crescand astfel circulatia si oxigenarea diferitelor organe ale corpului.
Promoveaza cresterea si dezvoltarea
Riboflavina este importanta pentru asigurarea cresterii si dezvoltarii corespunzatoare a tesuturilor corporale, cum ar fi pielea, tesutul conjunctiv, ochii, membranele mucoase, sistemul nervos si imunitar. In plus, asigura sanatatea parului, unghiilor si pielii.
Regleaza activitatea tiroida
Vitamina B2 poate regla activitatea tiroida.
Previne bolile
Vitamina B2 poate ajuta la prevenirea multor afectiuni cum ar fi migrene, dureri de cap, cataracta, acnee, dermatita, artrita reumatoida si eczeme.
Protejeaza vederea
Aceasta vitamina joaca un rol major in mentinerea corneei sanatoase si asigura o vedere perfecta.
Imbunatateste absorbtia minerala
Riboflavina ajuta la absorbtia mineralelor, cum ar fi fierul, acidul folic si altor vitamine.
Repara tesuturile deteriorate
Riboflavina ajuta la repararea tesuturilor, vindecarea ranilor si a altor leziuni care pot dura mult timp pentru a se reface pe deplin.
Protejeaza tractul digestiv
Vitamina B2 mentine si protejeaza membranele mucoasei din sistemul digestiv.
Sursa: https://www.organicfacts.net/health-benefits/vitamins/health-benefits-of-vitamin-b2-or-riboflavin.html?&utm_source=internal&utm_medium=link&utm_campaign=home-page

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate cu *