Vitamina K: beneficii pentru sanatate, proprietati si surse alimentare

0

Vitamina K este un nutrient foarte important, implicat in toate functiile corpului, de la metabolismul osos pana la coagularea sangelui.
Intr-o dieta sanatoasa si echilibrata, deficitul de vitamina K este rar. Insa alimentele prelucrate si zaharurile rafinate sunt alimente cu continut scazut in vitamina K. Daca aceste alimente alcatuiesc o mare parte din dieta dumneavoastra, ar putea insemna ca este posibil sa nu obtineti suficienta vitamina K.
Exista trei forme de vitamina K. Prima este vitamina K1 (filochinona sau fitomenadiona) , care provine din plante si reprezinta vitamina K de origine alimentara. A doua este vitamina K2, o familie de substante numite menaquinone, sintetizata de o bacterie din intestine si se gaseste si in unt, ficat de vaca, galbenus de ou, produse fermentate din soia si in unele branzeturi. A treia este vitamina K3 (menadiona), fabricata sintetic.
Deficitul de vitamina K este grav si poate duce la sangerari, carii dentare si oase slabite. Din acest motiv este esential sa va asigurati ca includeti o portie sau doua de fructe si legume bogate in vitamina K cu fiecare masa.
In absenta vitaminelor K si D, calciul nu este folosit in mod eficient de organism, situatie in care acesta poate fi transformat in calculi renali si poate fi asociat anumitor afectiuni cardiovasculare (depuneri in interiorul vaselor de sange).
Carentele de vitamina K sunt rare, insa acestea pot sa apara la categoriile din grupa de risc: nou-nascutii, copiii in plina dezvoltare, femeile la menopauza sau persoanele care sufera de afectiuni ale sistemului osos.

Alimente bogate in vitamina K
– legume cu frunze verzi, cum ar fi varza kale
– soia
– ceapa verde
– varza de Bruxelles
– varza
– brocoli
– prune
– chilli si curry
– castraveti cruzi si murati
– sparanghel
– prune uscate
– busuioc uscat
Beneficiile alimentelor bogate in vitamina K:
» Lupta impotriva cancerului
» Construiesc oase puternice
» Asigura coagularea sangelui
» Promoveaza sanatatea inimii
» Promoveaza sanatatea inimii
» Imbunatateste functia creierului
Atentie! Nu luati cantitati mari de vitamina K in ultimile saptamani de sarcina. Poate aparea o reactie toxica la nou-nascut. Daca luati medicamente anticoagulante, consultati medicul inainte de a lua orice supliment care contine vitamina K, pentru ca pot interveni in sctiunea acestor medicamente. Dozele foarte mari se pot acumula in sange si pot produce congestii si transpiratie.
Sursa: https://draxe.com/vitamin-k-foods/

Niciun comentariu

Nu ratați!