Merisoarele sunt fructele care contin cea mai mare cantitate de antioxidanti

0

Merisoarele sunt alimente sanatoase datorita continutului lor ridicat de nutrienti si antioxidanti. Nutrientii acestora au fost legati de un risc mai mic de infectii ale tractului urinar, prevenirea anumitor tipuri de cancer, imbunatatirea functiei imune si scaderea tensiunii arteriale.
Sunt bogate in vitamina C, A si K, cupru, fibre si mangan. Contin proantocianidine, antioxidanti care ajuta la prevenirea unei serii de boli. Includ o colectie uimitoare de fitonutrienti, o cantitate scazuta de calorii si zahar, aproape fara grasimi sau sodiu. Multi dintre acesti fitonutrienti ofera beneficii antioxidante, antiinflamatoare si anti-cancer.
Acidul benzonic are proprietati antiseptice puternice si este principalul compus din merisoare care reduce riscul de infectie si poate distruge bacteriile rele pentru a trata in mod natural infectiile vezicii urinare si chiar acneea.
Din punct de vedere istoric, au fost folosite de americanii nativi ca tratament pentru boli ale vezicii urinare si ale rinichilor. De sute de ani au fost folosite pentru a trata apetitul slab, stomacul, tulburarile de sange si scorbutul.
Cercetarile au aratat ca substantele nutritive din merisoare pot ajuta la incetinirea progresiei tumorale si pot avea un impact pozitiv asupra cancerului de prostata, ficat, san, plamani, ovarian si de colon.
Proantocianidinele din merisoare pot imbunatati sanatatea orala. Previn bacteriile si bolile gingivale.
Vitamina C este un puternic antioxidant natural. Potrivit Institutului National de Sanatate, aceasta vitamina nu numai ca blocheaza unele dintre probleme cauzate de radicalii liberi, ci si imbunatateste absorbtia de fier, stimuleaza sistemul imunitar si ajuta la producerea de colagen care ajuta vindecarea ranilor.
Cantitatile ridicate de fibre sunt asociate cu riscuri semnificativ mai scazute pentru dezvoltarea unei serii de conditii de sanatate, incluzand boala coronariana, accidentele vasculare cerebrale, hipertensiune arteriala, diabet, obezitate si anumite boli gastro-intestinale. S-a demonstrat ca aportul crescut de fibre duce la scaderea tensiunii arteriale si a nivelului de colesterol, imbunatateste sensibilitatea la insulina si ajuta la pierderea in greutate.
Vitamina E este un antioxidant solubil in grasimi care este implicat in functia imuna. Aceasta poate ajuta la prevenirea sau intarzierea bolilor cronice, cum ar fi bolile cardiace, cancerul, cataracta, Alzheimer si artrita.

Inflamatia apare atunci cand sistemul imunitar al organismului incearca din greu sa scape organismul de toxinele care provin dintr-o alimentatie nesanatoasa, poluare sau alte surse. O dieta scazuta in alimente antioxidante are ca rezultat o abundenta de radicali liberi in organism. Cu totii avem radicali liberi, dar atunci cand sunt lasati necontrolati, acestia se prolifereaza si pot provoca daune ADN-ului, membranelor celulare si enzimelor. Aceste alimente sunt colerate cu un risc scazut de cancer, o functie mai buna a creierului, o reducere a incidentei diabetului zaharat si a bolilor autoimune.
Merisoarele au proprietati de curatare diuretice, anti-septice si detoxifiante. Acestea ajuta organismul sa elimine toxinele, amelioreaza retentia de apa si balonarea. Cercetarile au aratat ca ajuta la echilibrarea bacteriilor din intreg tractul digestiv, actionand similar cu modul in care iaurul sau kefirul creaza un mediu de „flora intestinala” sanatoasa. Merisoarele reuc bacteriile „rele” si faciliteaza cresterea bacteriilor „bune”. Acest lucru nu numai ca amelioreaza constipatia, diareea si acidul gastric, dar ajuta si la stimularea imunitatii si absorbtiei nutrientilor.
Beneficiile cardiovasculare ale merisoarelor provin din impactul antioxidantilor si fitonutrientilor antiinflamatori. Studiile arata ca o ceasca pe zi impiedica declansarea a doua enzime care sunt esentiale in dezvoltarea bolilor de inima. Merisoarele sunt o modalitate naturala de a reduce riscul de infarct miocardic sau accident vascular cerebral, deoarece dilata vasele de sange, reduce inflamatia si creste fluxul sanguin.
Atentie! Deoarece sunt o sursa mare de vitamina K, persoanele care utilizeaza diluanti de sange ar trebui sa intrebe medicul inainte de a le consuma.
Merisoarele pot duce la o excretie mai mare a oxalatului in urina. Persoanele cu istoric de pietre la rinichi ar trebui sa ceara parerea medicului.

 

Sursa: https://www.medicalnewstoday.com/articles/269142.php ; https://draxe.com/cranberries/

Niciun comentariu

Nu ratați!