Perele au fost consumate inca din preioada preistorica datorita beneficiilor acestora asupra sanatatii

0

Perele au fost o parte a dietei internationale de mii de ani si au fost gasite in literatura celtica, in istoria romana si in traditia chineza. Abilitatea lor de a creste in locuri cu temperaturi variate le face destul de usor de cultivat.
Pe langa disponibilitatea lor, perele au fost apreciate pentru beneficiile care le aduc sanatatii de mii de ani. Stiinta moderna ne spune ca acestea contin minerale, vitamine si compusi organici. Unele dintre aceste compone active si eficiente sunt potasiul, vitamina A, C si K, compusi fenolici, folatul, fibrele dietetice, cuprul, manganul, magneziul, precum si vitaminele din complexul B.
Perele sunt bogate in antioxidanti importanti, flavonoide si fibre dietetice, fara grasimi sau colesterol. Unele dintre beneficiile de sanatate ale perelor includ capacitatea lor de a ajuta la scaderea in greutate, imbunatatirea digestiei si a sanatatii inimii, reglarea nivelului lichidului in organism, reducerea tensiunii arteriale, cresterea capacitatii cognitive, prevenirea cancerului, promovarea vindecarii ranilor si repararea tesutului, maresc metabolismul, imbunatatesc circulatia sangelui si multe altele.
Fibrele au un rol foarte important in digestia umana. O singura para furnizeaza 18% din necesarul zilnic de fibre, jucand un rol important in sanatatea si functia digestiva. De asemenea, natura prietenoasa a fibrelor din aceste fructe contribuie la legarea agentilor care cauzeaza cancer si a radicalilor liberi din colon si protejeaza acest organ de efectele sale daunatoare.
Una dintre nemultumirile pe care unii oameni le au asupra diverselor fructe este continutul de calorii, derivat in principal din zaharurile naturale. Cu toate acestea, perele contin foarte putine calorii, aproximativ 5% din alocatia zilnica de calorii a unei alimentatii sanatoase. Acestea au un impact redus asupra cresterii in greutate si a obezitatii.
Ca majoritatea fructelor, perele contin o multitudine de antioxidanti care combat diferite boli si conditii in organism. Antioxidantii sunt in primul rand laudati pentru activitatile lor anti-cancerigene, iar perele au fost legate de prevenirea mai multor tipuri cancer, inclusiv cancerele de colon, rect, san, prostata si plamani. Acest lucru nu este unic pentru pere, insa au un scor antioxidant ridicat, comparativ cu multe alte fructe.
Sistemul imunitar al corpului este stimulat de activitatile antioxidante si de vitamina C. Aceasta vitamina stimulteaza producerea si activitatea celulelor albe in sange. Perele, bogate in aceste doua componente, sunt benefice pentru a elimina conditiile de raceala, gripa sau alte boli usoare pe care o stimulare rapida a sistemului imunitar ar putea ajuta la vindecare.
Perele sunt o sursa minunata de potasiu, ceea ce inseamna ca perele pot avea un impact semnificativ asupra sanatatii inimii. Potasiul, un bine-cunoscut vasodilatator, scade tensiunea arteriala. In plus, creste fluxul de sange catre toate partile corpului, oxigenand organele si promovand functia acestora eficienta. Scaderea tensiunii arteriale este legata de posibilitatea mai redusa de boli cardiovasculare, infarct miocardic si accidente vascular cerebrale.

Potasiul functioneaza ca un regulator de lichide in organism, ceea ce inseamna ca mentine diferite parti ale corpului hidratate si asigura echilibrul fluidelor esentiale in celule si organe. Fara potasiu, multe din cele mai importante functii ale corpului ar fi incetinite sau oprite cu totul!
Vitamina C este o parte esentiala a sintezei tesuturilor noi in diferite organe si structuri celuleare ale corpului. Aceasta mentine metabolismul corpului in stare de functionare corecta. In plus, vindecarea ranilor este accelerata datorita ei. De asemenea ajuta la repararea vaselor de sange deteriorate.
Pentru cei care sufera de anemie sau alte deficiente minerale, perele pot fi foarte utile datorita continutului de cupru si fier. Cuprul faciliteaza si imbunatateste absorbtia mineralelor in organism, iar nivelurile crescute de fier creste producerea celulelor rosii in sange. Fierul este o parte importanta a hemorogiei, iar anemia este un alt nume pentru deficitul de fier. Puteti preveni oboseala, disfunctia cognitiva, slabirea musculara si disfunctionalitatea organelor prin consumul alimentelor bogate in fier si cupru, ambele fiind gasite in cantitati semnificative in pere.
Folatele sunt o alta componenta nutritiva valoroasa a perelor. Acidul folic a fost colerat pozitiv cu o reducere a defectelor din tubul neural la nou-nascuti, asa ca fructele bogate in folat, cum ar fi perele, ajuta la sanatatea si fericirea bebelusului, astfel incat femeile insarcinate sunt intodeauna incurajate sa motiveze nivelul acidului folic.
Componentele antioxidante si flavonoidele ajuta la diminuarea inflamatiilor din organism si la reducerea durerii provocate de acestea. Perele reduc simptomele artritei, afectiunilor reumatice si altor conditii asemanatoare.
Continutul ridicat de minerale din pere, reduc pierderile mineralelor osoase, prevenind osteoporoza si slabiciunea generala a corpului din cauza lipsei de sprijin din partea oaselor.
Datorita vitaminei A, aceste fructe pot reduce caderea parului, degenerarea maculara, cataracta si diverse alte afectiuni asociate procesului de imbatranire.

 

 

Sursa: http://www.stylecraze.com/articles/amazing-health-benefits-of-pears/

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.