Micul germen de grau poate nu arata impresionant, dar efectele sale sunt foarte puternice

1

Beneficiile pentru sanatate ale germenilor de grau includ o stimulare a sistemului imunitar si o masura preventiva impotriva bolilor cardiovasculare si a cancerului. Are proprietati anti-imbatranire si poate afecta pozitiv agilitatea mentala, dezvoltarea musculara, rezistenta si rata de vindecare a ranilor. Nutrientii din germenii de grau pot ajuta digestia, pot preveni deteriorarea arterelor si pot ajuta la scaderea in greutate.
Desi germenii de grau sunt mici, cantitatea de nutrienti pe care o contin este impresionanta. Coaja exterioara a semintei de grau este de asemenea benefica, dar germenul are mai multi nutrienti necesari.
Germenii de grau sunt o sursa bogata de energie, fibre, proteine si carbohidrati, care interactioneaza in numeroase moduri cu sistemele interne ale organismului. Vitaminele importante care trebuiesc consumate zilnic, cum ar fi folatul, vitamina E si vitamina B pot fi gasite in acesti germeni. In ceea ce priveste mineralele, germenii de grau asigura niveluri ridicate de potasiu si fier, precum si calciu, zinc, fosfor si seleniu. Mai contin si agrasi omega-3, una dintre formele necesare si benefice de colesterol gasite in organism.
Acestia stimuleaza pozitiv sistemul imunitar pentru a lupta impotriva unui numar mare de boli si conditii. Proteinele din germenii de grau maresc activitatea antioxidanta in sistemele organice. Antioxidantii distrug radicalii liberi si alte microorganisme daunatoare organismului, reducand sau eliminand sansele unei boli grave. S-a demonstrat ca germenii de grau contin in mod natural niveluri ridicate de hidrolizati care stimuleaza antioxidantii din sistemul imunitar.
Studiile au aratat ca aportul de grau integral si de germeni de grau poate reduce factorii de risc asociati cu boala coronariana si poate creste starea de sanatate a intregului sistem cardiovascular. S-a dovedit ca germenii de grau scad nivelul de colesterol LDL, reducand astfel sansele de accidente vasculare cerebrale si alte probleme. Nivelurile ridicate de acizi grasi omega-3 protejeaza sistemul cardiovascular.
Germenii de grau reduc factorii de risc pentru mai multe tipuri de cancer. S-a demonstrat ca intrerupe metabolismul glucozei la un nivel fundamental si inhiba exprimarea diferitelor kinaze care stimuleaza activitatea canceroasa in celule. Acestia omoara celulele canceroase si tumorale.
Micii germeni de grau sunt ambalati cu nutrienti si vitamine la niveluri atat de ridicate incat are efecte semnificative asupra diverselor efecte anti-imbatranire, cum ar fi stralucirea pielii sau pierderea parului.

Cand sunt consumati inn mod regulat, proteinele si vitaminele din germenii de grau pot afecta pozitiv persoanele cu afectiuni ca psoriazisul, arsurile solare, eczemele, ridurile, tenul sau parul.
Studiile recente au aratat ca germenii de grau au niveluri ridicate de octacosanol, avand ca efect cresterea energiei si eficientizeaza rezerva de energie din organism.
Complexul de vitamine B este si el prezent in germenii graului. Aceste vitamine sunt vitale pentru metabolismul celular, ajutand la transformarea nutrientilor din carbohidrati, lipide si glucoza in energie consumabila pentru celule. Tiamina poate lupta impotriva tulburarilor metabolice, cum ar fi obezitatea. Un metabolism eficient inseamna o energie mai naturala, precum si pierderea in greutate , putere si vigilenta.
Proteina este un element integrant in mentinerea musculaturii sanatoase, repararea tesuturilor deteriorate, reglarea nivelurilor de energie si sprijinirea echilibrului general al sistemului. Proteina este o cerinta esentiala pentru persoanele care doresc sa isi formeze si sa isi mareasca masa musculara.
Germenii de grau contin acid folic, un factor important in asigurarea unui copil sanatos pentru femeile insarcinate.
Prezenta acidului folic are efect benefic pentru persoanele cu risc de diabet. Acesta reduce nivelurile de homocisteina din organism, aparand organismul de conditiile periculoase.
Atentie! In ciuda beneficiilor nutritionale ale germenilor de grau, daca vi se cere sa mentineti o dieta fara gluten, nu consumati germeni sau extract de grau.
Germenii de grau sunt bogati in calorii. Beneficiile pozitive ale acestora pot fi anulate in cazul in care consumul de alte calorii zilnice nu este monitorizat, deoarece cresterea in greutate si problemele de sanatate ulterioare pot aparea indiferent de cat de sanatoase sunt alimentele care au contribuit la aportul caloric ridicat.

 

 

Sursa: http://foodfacts.mercola.com/radish.html; http://www.stylecraze.com/articles/benefits-of-radish/#gref

1 comment

  1. 24 de motive pentru a alege pâinea integrală in detrimentul celei albe – Natura Vindecătoare 9 ianuarie, 2021 at 13:47 Răspunde

    […] 🍞 Reduce creșterea în greutate Grâul integral este o alegere populară a cerealelor printre cei care urmăresc greutatea, deoarece ajută la prevenirea creșterii în greutate. Consumul de produse alimentare din grâu integral vă ajută să vă îmbunătățiți metabolismul. 🍞 Îmbunătățește sănătatea mintală Potrivit studiilor efectuate de cercetătorii de la Universitatea din Maryland Medical Center, vitamina E și vitaminele B prezente în grâul integral vă pot ajuta în prevenirea bolilor care provoacă un declin mental, cum ar fi boala Alzheimer. 🍞 Inflamația cronică Betaina găsită în grâu ajută la minimizarea inflamației cronice. Prin urmare, înlocuirea pâinii albe cu cea integrală poate ajuta la prevenirea acestei probleme și, de asemenea, ajută la scăderea riscului altor afecțiuni precum declinul cognitiv, osteoporoza, boala Alzheimer etc. 🍞 Prevenirea cancerului de colon Majoritatea beneficiilor pâinii din grâu întreg au legătură cu conținutul ridicat de fibre, care promovează eliminarea regulată și adecvată a deșeurilor din organism. Acesta este motivul pentru care s-a constatat că este importantă în prevenirea cancerului de colon. Experții recomandă 20-25 de grame de fibre dietetice în fiecare zi pentru bărbați și femei. 🍞 Ambalată cu nutrienți Pâinea din grâu întreg este încărcată cu vitamine și minerale. Aceasta conține vitaminele A, B1, B2, B3, B6, D și E, precum și minerale, inclusiv fier, calciu, fosfor, zinc, cupru, mangan și magneziu. Astfel corpul dvs. primește toți nutrienții esențiali pentru a funcționa corect și a rămâne sănătos. 🍞 Redistribuirea grăsimilor Deși consumul de cereale integrale nu înseamnă neapărat că vei pierde în greutate, studiile indică faptul că ajută la reducerea cantității de grăsime corporală și duce la o distribuție mai sănătoasă a grăsimilor. Consumul de pâine integrală reduce riscul de a obține grăsime abdominală sau adipozitate centrală, o afecțiune care crește riscul apariției diferitelor probleme de sănătate, inclusiv diabet. 🍞 Scade colesterolul Cerealele integrale împiedică organismul să absoarbă colesterolul rău și, de asemenea, scad trigliceridele, care altfel ar duce la boli de inimă. Mai degrabă, se știe că alimentele preparate din cereale integrale reduc riscul bolilor de inimă. 🍞 Scade tensiunea arterială Pâinea integrală din grâu este, de asemenea, cunoscută pentru scăderea tensiunii arteriale, o afecțiune care este una dintre principalele cauze ale bolilor de inimă. Un studiu a arătat că bărbații care au consumat regulat la micul dejun pâine cu grâu întreg au avut un risc cu 19% mai mic de hipertensiune. Un alt studiu efectuat pe femei a arătat cum consumul de pâine integrală din grâu și alte produse alimentare din cereale integrale reduce substanțial colesterolul din sânge, nivelul insulinei și tensiunea arterială, reducând astfel riscul de boli de inimă. 🍞 Sentimentul de plenitudine Pâinea integrală din grâu poate controla creșterea în greutate, menținându-vă plin pentru o perioadă mai lungă de timp în comparație cu pâinea albă sau fursecurile din făină rafinată. Întrucât cerealele integrale necesită mai mult timp pentru digerare, efectele lor sățioase durează mai mult. 🍞 Sursă bogată de vitamine B Boabele integrale sunt încărcate cu toate tipurile de vitamine B, inclusiv tiamina, niacina și riboflavina, care sunt extrem de utile în stimularea metabolismului. Un alt tip de vitamina B cunoscut sub numele de acid folic sau folat este cunoscut pentru a ajuta corpul să formeze celule roșii din sânge, care sunt critice pentru prevenirea unor defecte congenitale comune la copii. Într-adevăr nu există un sfârșit al beneficiilor pe care le obțineți atunci când creșteți zilnic aportul de grâu integral. Există multe produse alimentare din care puteți alege. Îți este ușor să-l adaugi în dieta ta. Diferite tipuri de pâine integrală, paste, cereale etc. sunt disponibile dacă doriți să consumați mai multe alimente din grâu integral. Puteți face chiar deserturile și dulciurile preferate cu făină integrală de grâu pentru a oferi o gustare sănătoasă întregii familii! Articole recomandate: Painea Ezekiel sau Painea lui Dumnezeu – beneficii si reteta Cercetarile au demonstrat deja ca graul integral este extrem de benefic pentru o viata sanatoasa Micul germen de grau poate nu arata impresionant, dar efectele sale sunt foarte puternice […]

Scrie un comentariu nou

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.