Gulia este apreciata in multe tari din intreaga lume nu numai pentru diversitatea sa culinara ci si pentru continutul sau bogat in vitamine si minerale

1

Beneficiile de sanatate ale guliilor includ capacitatea de a imbunatati procesele digestive, protejeaza impotriva cancerului, stimuleaza sistemul imunitar si circulatia, regleaza metabolismul, intareste oasele, imbunatateste vederea si protejeaza functia musculara si nervoasa.
Gulia contine vitamine si minerale, cum ar fi cuprul, potasiul, manganul, fierul si calciul, precum si vitaminele C, A, K si din complexul B. De asemenea, este bogata in fibre si compusi antioxidanti.
La fel ca majoritatea legumelor crucifere, gulia este o sursa excelenta de fibre dietetice care poate imbunatati sanatatea digestiva. Fibrele stimuleaza miscarea intestinala, eliminand constipatia, reducand crampele si balonarea si imbunatateste sanatatea sistemului gastrointestinal, maximizand absorbtia nutrientilor.
Potasiul este unul din factorii cheie ai comportamentului muscular si nervos din organism. Ne ajuta sa ne miscam si sa reactionam, ca atare ne mentine mai vigilenti si energici. Tot potasiul actioneaza ca un vasodilatator, reducand presiunea asupra sistemului cardiovascular prin relaxarea tensiunii vaselor de sange si a arterelor. Acest lucru poate creste circulatia in intregul corp, oxigenand zonele cheie si scazand riscul evenimentelor cardiovasculare, cum ar fi accidente vasculare sau atacuri de cord. Este o parte esentiala a reglarii fluidelor in organism.
Nivelurile semnificative de fier gasite in gulie previn anemia caracterizata prin slabiciune, oboseala, dureri de cap, tulburari de stomac, dezorientare si insuficienta generala a sistemului imunitar. Calciul imbunatateste absorbtia de fier, imbunatatind sistemul imunitar si cardiovascular.

Pe masura ce imbatranim, oasele noastre in mod inevitabil slabesc, iar una dintre cele mai bune modalitati de a evita acest proces este consumul de alimente bogate in minerale, cum ar fi gulia cu continut ridicat de mangan, fier si calciu. Prevenirea osteoporozei se face din timp, deci mentinerea nivelului ridicat de calciu este foarte important!
Gulia contine caroten si beta-caroten, care actioneaza ca un compus antioxidant in organism, in special in zona oculara. Vitamina A ajuta la prevenirea degenerarii maculare si incetineste sau elimina aparitia cataractei. Acest lucru se face prin neutralizarea radiccalilor liberi din ochi si prevenirea stresului oxidativ.
Vitaminele B sunt benefice in reglarea metabolismului si in procesele enzimatice din organism. Aceasta retea vitala de reactii si procese determina cat de functionale si eficiente sunt corpurile noastre.
Gulia este una dintre acele legume cu niveluri ridicate de substante fitochimice, in special glucozinolat, care sunt considerati unii dintre cei mai impotranti compusi antioxidanti pentru prevenirea cancerului.

 

Sursa: http://foodfacts.mercola.com/kohlrabi.html; https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2013/jul/06/good-for-you-kohlrabi

1 comment

Scrie un comentariu nou

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.