Semintele de in au fost consumate timp de cel putin 6000 de ani, facandu-le una dintre primele super-alimente cultivate in intreaga lume

0

Semintele de in contin acizi grasi omega-3, fibre, grasimi mononesaturate si polinesaturate, vitamina B1, B6, folate, calciu, fier, magneziu, fosfor si potasiu.
Printre beneficiile semintelor de in se numara si imbunatatirea digestiei, o piele mai tanara, scaderea colesterolului, reducerea poftei de zahar, echilibrarea hormonilor si chiar lupta impotriva cancerului.
Datorita acizilor grasi omega-3, semintele de in se dovedesc a avea beneficii pentru sanatatea inimii si sunt legate de un risc mai mic de accident vascular cerebral.
Semintele de in ajuta sa ai o inima sanatoasa. Atunci cand ai probleme cardiovasculare, semintele de in ajuta la scaderea tensiunii si la reducerea nivelului de colesterol. De asemenea, consumul acestor seminte ajuta si la prevenirea formarii cheagurilor de sange, scazand riscul de infarct si de atac vascular cerebral.
Ele sunt o sursa excelenta de fibre dietetice, minerale precum manganul, tiamina si magneziul si proteine pe baza de plante. Este una dintre cele mai bogate surse de acizi grasi omega-3.
Inul are un continut scazut de carbohidrati si este extrem de bogat in fibre solubile si insolubile, ceea ce inseamna ca ajuta la detoxifierea colonului, poate ajuta la pierderea in greutate si poate reduce pofta de zahar. Majoritatea adultilor ar trebui sa aiba intentia de a consuma zilnic intre 25-40 gr de fibre (doar doua linguri de seminte de in asigura aproximativ 20-25% din necesarul zilnic de fibre). Se consuma seara, cate 2 lingurite de seminte de in, cu multa apa.

Semintele de in sunt ideala si in bronsita cronica. Un expectorant bun se obtine dintr-o jumatate de lingurita de seminte de in macinate, care se agita timp de 15 minute, intr-un pahar cu apa. La final se strecoara si se bea cate 2 linguri de 3-4 ori pe zi.
Studiile au aratat ca adaugarea acestor seminte in dieta reduce in mod natural nivelul de colesterol.
Antioxidantii gasiti in semintele de in reduc daunele provocate de radicalii liberi, prin urmare inul are efecte anti-imbatranire, echilibrare hormonala si regenerare celulara.
Lignanii sunt compusi ai semintelor de in care au proprietati antioxidante si estrogen, ambele putand contribui la scaderea riscului de cancer. Desi nu exista inca suficiente dovezi in acest sens, se considera ca semintele de in lupta impotriva cancerului, in special impotriva cancerului de colon si de san, datorita substantelor din compozitia sa care inhiba cresterea tumorilor.
Datorita proprietatilor estrogenice, semintele de in reduc riscul de osteoporoza. De asemenea, ajuta femeile in pastrarea unei menstruatii regulate.
Cel mai bine este sa macinam semintele de in inainte de a le consuma, pentru a maximiza absorbtia nutrientilor. Altfel, riscam sa nu le digeram. Cea mai nutritiva forma a semintelor de in este cea incoltita. In acest fel se elimina si acidul fitic pe care il contin si de asemenea, creste si absorbtia mineralelor.
Atentie! Semintele de in pot incetini rata de absorbtie a medicamentelor orale sau a altor elemente nutritive, daca sunt luate in acelasi timp. Femeile insarcinate ar trebui sa limiteze consumul de seminte de in din cauza continutul de substante care actioneaza precum estrogenii.
Sursa: https://draxe.com/10-flax-seed-benefits-nutrition-facts
https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-flaxseeds#section6

Niciun comentariu

Nu ratați!