Indiferent daca va referiti la o rosie ca la un fruct sau ca la o leguma, nu exista nici o indoiala ca este un super-aliment

0

Datorita substantelor fitochimice, cum ar fi licopenul, rosiile joaca un rol in prevenirea bolilor cronice si aduc multe beneficii pentru sanatate. O rosie coapta contine o excelenta sursa de vitamina A, B, C, K, acid folic, tiamina, niacina, fosfor, cupru si potasiu.
In ciuda popularitatii ei, acum 200 de ani se credea ca este un fruct otravitor, probabil datorita faptului ca planta apartine familiei solanaceelor, din care unele specii sunt cu adevarat otravitoare.
Pe masura ce proportia fructelor si legumelor creste, riscul bolilor cardiace, al diabetului zaharat si al cancerului scade. Consumul ridicat de fructe si legume este asociat cu o crestere a energiei si cu un stil de viata sanatos.
Ca sursa excelenta de vitamina C si alti antioxidanti, rosiile pot ajuta la combaterea formarii radicalilor liberi care pot cauza cancer. In randul barbatilor, dietele bogate in beta-caroten pot juca un rol protector impotriva cancerului de prostata, potrivit unui studiu efectuat de Scoala Harvard de Sanatate Publica Departamentul de Nutritie.
Beta-carotenul s-a dovedit a fi capabil de a proteja organismul si impotriva cancerului de colon. Consumul ridcat de fibre din fructe si legume sunt asociate cu un risc scazut de cancer colorectal. Potrivit Societatii Americane pentru Cancer, unele studii au aratat ca persoanele care consuma rosii in mod regulat, prezinta un risc mai scazut de cancer de prostata, de plamani sau de stomac.
Mentinerea unui aport scazut de sodiu ajuta la mentinerea sanatoasa a tensiunii arteriale iar cresterea aportului de potasiu poate fi la fel de important datorita efectelor sale de vasodilatare. Conform unui sondaj din S.U.A., mai putin de 2% dintre adulti indeplinesc recomandarea zilenica de 4700mg de potasiu. De asemenea, un aport ridicat de potasiu este asociat cu un risc de 20% mai scazut de moarte din cauza oricarei boli.
Continutul de fibre, potasiu, vitamina C si colina din tomate sustine sanatatea inimii. O crestere a aportului de potasiu, impreuna cu o scadere a aportului de sodiu este cea mai importanta schimbare pe care o poate obtine o persoana pentru a-si deduce riscul bolilor cardiovasculare. Tomatele contin acid folic, care ajuta la mentinere nivelurilor de homocisteina sub control, reducand astfle un factor de risc pentru bolile de inima.
Dietele bogate in potasiu sunt asociate cu un risc redus de accident vascular cerebral, protectie impotriva pierderii masei musculare, conservarea densitatii minerale osoase si reducerea formarii de pietre la rinighi.

Alimentatiile bogate in apa si fibre, ca tomatele, ajuta la hidratare si pot stimula miscarile intestinale regulate.
Tomatele sunt o sursa bogata de licopen, luteina si beta-caroten, antioxidanti puternici care s-au dovedit a proteja ochii impotriva daunelor, precum dezvoltarea cataractei, si a degenerarii maculare.
Colagenul, o componenta esentiala a pielii, parului, unghiilor si a tesutului conjunctiv, depinde de vitamina C. Un deficit de vitamina C duce la scorbut. Deoarece vitamina C este un antioxidant puternic, un consum redus este asociat cu deteriorari accentuate provocate de poluare, fum sau razele soarelui, ceea ce duce la riduri, pete pe piele, si alte efecte negative asupra sanatatii.
Aportul adecvat de acid folic este esential inainte si in timpul sarcinii pentru a proteja copilul de defectele tubului neural.
Acidul folic din tomate ajuta la depresie prin prevenirea formarii in organism a unui exces de homocisteina, care impiedica sangele si alti nutrienti sa ajunga in creier. Excesul de homocisteina interfereaza cu producerea hormonilor care ne fac sa ne simtim bine, serotonina, dopamina si norepinefrina, care regleaza starea de spirit, somnul si apetitul.

 

Sursa: http://www.medicalnewstoday.com/articles/273031.php

Niciun comentariu

Nu ratați!