Cofeina – efecte, doza maxima recomandata si contraindicatii

0

Daca ati baut cafea, anumite tipuri de ceai, energizante etc. inseamna ca ati consumat si un neuro-stimulent natural numit cofeina. In timp ce un consum moderat de cafeina nu cauzeaza riscuri pentru sanatate, o doza mare, repetata, poate provoca dependenta si alte probleme de sanatate, precum insomnie si aciditate.
Cofeina este un stimulent pe baza de plante, care este prezent in boabele de cafea, in frunzele de ceai verde, negru , cacao. Cofeina este cel mai adesea utilizata in bauturi energizante si in suplimentele pentru scaderea in greutate. Este capabila sa imbunatateasca nivelul de anduranta fizica si stimuleaza metabolismul.
Cofeina este cea mai consumata substanta psihostimulanta din lume. Un studiu publicat in Journal of Caffeine Research arata ca mai mult de 90% dintre adultii din SUA consuma cofeina in mod regulat, cu un consum mediu de aproximativ 200mg/zi (2 cesti).
Energizant
Cofeina blocheaza adenozina, un neurotransmitator natural in creier care promoveaza somnul. Un studiu publicat in Jurnalul Bolii Alzheimer sugereaza ca, deoarece adenozina este inhibata, creierul devine mai vigilent, alert si este capabil sa invete si sa retina mai multe informatii.
Accelereaza pierderea in greutate
Cercetarile au aratat ca efectul cafelei a fost semnificativ mai mare la persoanele care au baut cafea normala in comparatie cu persoanele care aveau versiunea decofeinizata.
Imbunatateste performanta fizica
Conform International Journal of Sports Medicine, cofeina ajuta la cresterea contractiei musculare si imbunatateste nivelul de rezistenta. De asemenea, in timpul unei activitati intense prelungite, aceasta ajuta la imbunatatirea performantei fizice.

Reduce riscul bolilor cardiovasculare
Studiile au aratat ca un consum moderat de cofeina duce la un risc mai scazut de probleme cardiace la femei. Alte studii au aratat ca ceaiul verde si cafeaua in cantitati limitate poate reduce riscul de accident vascular cerebral.
Dureri de cap
Numeroase medicamente cu prescriptie sau fara, contin cofeina si ajuta la ameliorarea durerilor de cap si a migrenelor.
Atentie! Consumul excesiv de cofeina poate avea reactii adverse:
Anxietate – cofeina poate da startul eliberarii de adrenalina atunci cand este ingerata. Prea multa cafeina poate face ca persoana sa fie nelinistita si anxioasa. Trebuie evitata de persoanele cu probleme de acest fel.
Insomnie – poate afecta orele de somn, precum si calitatea somnului. Cafeina poate ramane in sistem timp de o ora si jumatate pana la aproape doua ore, in functie de persoana. De aceea este bine sa evitati produsele cu cafeina inainte de ora de culcare.
Reflux gastroesofagian – excesul de cafeina poate provoca ulcer, reflux gastroesofagian, aciditate si diaree.
Hipertensiune arteriala – excesul de cafeina poate provoca aritmii, hipertensiune arteriala si deshidratare.
Doza zilnica sigura de cafeina pentru majoritatea persoanelor este de 200 – 400 miligrame (mg).
Nu este recomandata copiilor sub 12 ani, femeilor insarcinate si celor care alapteaza.
Sursa: www.organicfacts.net

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.