10 alimente benefice pentru scaderea colesterolului rau

0

Burgerii, cartofii prajiti, bomboanele cu ciocolata si bauturile alcoolice au devenit o parte inevitabila a dietei in ziua de azi. Una dintre cele mai frecvente conditii de sanatate cu care se confrunta oamenii este nivelul ridicat de colesterol, care, daca nu i se acorda suficienta atentie, poate provoca anumite probleme de sanatate.
Colesterolul se gaseste in fiecare celula a corpului si are functii importante in stimularea diferitelor activitati din organism care includ digestia alimentelor, producerea hormonilor si altele.
Exista doua tipuri de colesterol: HDL (lipoproteine cu densitate mare) sau “colesterol bun” si LDL (lipoproteine cu densitate scazuta) sau “colesterol rau”. Excesul colesterolului LDL poate provoca o serie de tulburari de sanatate, in special cele ale inimii. Colesterolul rau formeaza un strat de placa pe peretii arterelor, ceea ce face dificila circulatia sangelui in ritmul sau natural, ceea ce contribuie in continuare la tensiunea arteriala ridicata si, in cazuri mai grave chiar si la un accident vascular cerebral.
Dar stiati ca acumularea placii este reversibila? Tot ce trebuie sa faci este sa-ti schimbi dieta si stilul de viata. Exista anumite alimente si bauturi care va pot ajuta sa va reglati colesterolul.
Apa cu lamaie
Lamaia este o sursa excelenta de fibre solubile care functioneaza ca un burete. Acestea absorb apa din tractul digestiv si formeaza o masa vascoasa, care capteaza colesterolul “rau” LDL si il elimina din corp.
Suc de rodie
Sucul de rodie este ambalat cu antioxidanti, cunoscuti pentru a preveni intarirea arterelor. Antioxidantii ofera mai multe beneficii pentru protectia inimii, inclusiv reducerea colesterolului cu densitate scazuta (LDL sau “rau”).
Nuci
Nucile sunt bogate in vitamina B, E si omega-3. Nucile pot incetini cresterea placilor in artere si pot preveni cheagurile de sange. In plus, omega-3 ajuta la reducerea trigliceridelor in sange si, de asemenea, protejeaza inima prin prevenirea ritmului cardiac neregulat.
Usturoi si ceapa verde
Au proprietati antifungice, antibacteriene si antivirale, scad colesterolul si presiunea sangvina, au efect antioxidant si cresc imunitatea.
Praz
Are un continut bogat de fibre, atat solubile (pectine) cat si insolubile (celuloza). Fibrele solubile dau o consistenta gelatinoasa preparatelor cu praz si reduc absorbtia intestinala de zahar si colesterol.
Sfecla rosie
Fitonutrientii din compozitia sfeclei rosii fixeaza colesterolul din tubul digestiv scazand absorbtia si ducand implicit la micsorarea riscului de boli cardiovasculare.

Ovaz
Una dintre cele mai bune modalitati de scadere a colesterolului este de a consuma fulgi de ovaz. Faina de ovaz contine fibre solubile care reduc colesterolul LDL. Fibra prezenta poate reduce absorbtia colesterolului in sange. Iata cateva retete pe care le puteti incerca: retete simple cu fulgi de ovaz.
Seminte de in
Semintele de in sunt impachetate cu fibre si acizi grasi omega-3, ambele contribuind la scaderea nivelului de colesterol rau si la prevenirea sau reducerea acumularii placii. Potrivit cartii „Healing Foods” de la editura DK: “semintele de in sunt o sursa excelenta de fibre solubile mucilaginoase care pot reduce colesterolul nesanatos (LDL) si pot echilibra nivelul de zahar din sange. Continutul ridicat de acizi grasi omega-3 poate ajuta la scaderea grasimilor nedorite (trigliceride) in sange, reducand riscul de accident vascular cerebral si atac de cord.
Fasole
Numita si „carnea saracului“, fasolea este cea mai valoroasa sursa de proteine vegetale, contine calciu, fier si fibre solubile care scad colesterolul din sange. Cum organismul digera fasolea intr-un timp mai indelungat, te ajuta sa te simti plin mai mult timp dupa o masa. Astfel, fasolea este un aliment util pentru oamenii care incearca sa piarda in greutate.
Soia
Produsele pe baza de soia contin estrogeni vegetali si bioflavonoide care protejeaza impotriva bolilor de inima si reduc colesterolul din sange.
Sursa: https://food.ndtv.com/food-drinks/eating-these-foods-may-help-regulate-cholesterol-naturally-1953518
Nota: Acest continut ofera numai informatii generale. Nu este in nici un caz un substitut pentru o opinie medicala calificata. Consultati intotdeauna un specialist sau medicul pentru mai multe informatii.

Niciun comentariu

Nu ratați!