Cum se prepară ceaiul de turmeric pentru reducerea inflamației și cu ce alte beneficii vine “la pachet”

0

Turmericul este un ingredient care a fost folosit de mii de ani, atât ca bază culinară, cât și în scop medicinal. Turmericul se găsește acum și sub formă de capsule și tablete. Poate fi consumat și sub forma de ceai, permițându-vă să profitați de numeroasele beneficii ale turmericului, cum ar fi stimularea sistemului imunitar și reducerea inflamației, pe care acest condiment le aduce.
Există un motiv pentru care ceaiul de turmeric este o băutură populară în toată Asia și este cunoscut de unii oameni drept „aur lichid”. Cele patru ingrediente simple din această rețetă de ceai de turmeric funcționează pentru a vă îmbunătăți sănătatea, fie că este vorba de reducerea inflamației, ajutor pentru digestie, îmbunătățirea sănătății inimii sau întărirea oaselor.
Adăugarea rețetei noastre de ceai de turmeric la regimul zilnic de sănătate poate ajuta la restabilirea corpului și la promovarea bunăstării.
Deci, la ce este bun ceaiul de curcuma și care sunt toate beneficiile turmericului? Să aruncăm o privire mai atentă asupra potențialelor beneficii ale ceaiului de turmeric, plus cum să-ți faci singur acasă, folosind câteva ingrediente simple.
👉 Ce este ceaiul de turmeric?
Ceaiul de turmeric este o băutură preparată fie din rădăcină de turmeric, fie din pulbere de turmeric. Turmericul este înmuiat într-o cană de apă fierbinte, ceea ce ajută la creșterea aromei și a profilului nutritiv al produsului final.
Ceaiul proaspăt de turmeric poate fi combinat și cu alte ingrediente, inclusiv piper, lămâie, miere, ghimbir sau apă cu ghimbir și multe altele și poate fi făcut cu ceai verde pentru un adaos suplimentar antioxidant.
De ce ar trebui să faci ceai de turmeric? Există un răspuns simplu de un singur cuvânt: inflamație. Este adevărat că inflamația este la baza majorității bolilor și este o problemă pe care medicina modernă nu se concentrează de obicei.
Curcumina prezentă în acest condiment popular este ceea ce îl face un aliment funcțional și contribuie la numeroasele beneficii ale turmericului.
Nu numai că ajută la combaterea inflamației care poate duce la durere cronică, artrită, boli degenerative și tulburări digestive, dar îmbunătățește și sănătatea pielii și ajută la detoxifierea organismului.
Laptele de cocos este plin de acizi grași naturali care ajută la reducerea inflamației și la îmbunătățirea sănătății inimii și chiar te ajută să slăbești.
Și pentru a adăuga puțină dulceață acestui ceai, adăugăm miere, care este unul dintre cei mai buni îndulcitori naturali fiind plină de vitamine și minerale și poate chiar să promoveze sănătatea tractului digestiv.
Aceste ingrediente creează un ceai de turmeric sănătos și plin de satisfacții, care poate ajuta la menținerea inflamației la distanță și vă poate satisface papilele gustative.
👉 Beneficiile ceaiului de turmeric
Nu numai că este o modalitate ușoară, ieftină și eficientă de a adăuga turmeric în dieta ta, dar este și delicios și plin de beneficii pentru sănătate.
Iată câteva dintre cele mai importante beneficii ale ceaiului de turmeric:
1. Scade inflamația
Curcumina este ingredientul activ din turmeric și este responsabilă pentru multe dintre beneficiile pentru sănătate ale ceaiului de turmeric. Curcumina are proprietăți antiinflamatorii puternice și s- a demonstrat că ajută la scăderea markerilor de inflamație în mai multe studii in vitro.
Acest lucru nu numai că poate avea un impact uriaș atunci când vine vorba de scăderea simptomelor tulburărilor autoimune, dar poate ajuta și la protejarea împotriva dezvoltării afecțiunilor cronice, cum ar fi bolile de inimă și diabetul.

2. Ameliorează durerile articulare
Unul dintre beneficiile de top ale ceaiului de turmeric este capacitatea sa de a reduce durerile articulare și de a trata simptomele artritei. Pe lângă efectele sale antiinflamatorii, o recenzie publicată în Journal of Medicinal Food a mai arătat că administrarea a 100 de miligrame de extract de turmeric pe zi a fost eficientă în reducerea durerilor articulare asociate cu artrita.
Din fericire, există o mulțime de resurse pentru a face ceai de turmeric pentru artrită. Este adesea combinat cu alte ingrediente antiinflamatoare, cum ar fi ghimbirul, mierea crudă sau scorțișoara.
3. Sprijină pierderea în greutate
La fel ca ceaiul verde și ceaiul de ghimbir, mulți oameni folosesc ceai de turmeric pentru pierderea în greutate și din motive întemeiate. Potrivit unui studiu din Milano, administrarea de curcumină persoanelor cu sindrom metabolic a crescut pierderea în greutate, a scăzut grăsimea abdominală și a redus grăsimea corporală totală cu până la 8%.
Din punct de vedere istoric, ceaiul de rădăcină de turmeric a fost folosit și ca suprimant al apetitului. Se credea că reduce poftele și reglează aportul de alimente.
4. Îmbunătățește funcția imună
Adăugarea ceaiului de turmeric în rutina zilnică poate susține funcționarea sănătoasă a sistemului imunitar pentru a ajuta la prevenirea infecțiilor și pentru a susține o sănătate mai bună. De fapt, studiile arată că curcumina poate reduce inflamația și poate preveni stresul oxidativ și deteriorarea radicalilor liberi pentru a proteja împotriva bolilor.
Există o mulțime de rețete de ceai de turmeric pentru inflamație și imunitate, toate acestea pot ajuta la furnizarea unei doze consistente de antioxidanți pentru a optimiza sănătatea generală prin reducerea daunelor radicalilor liberi.
5. Poate avea proprietăți de combatere a cancerului
Deși cercetările sunt limitate cu privire la efectele ceaiului de turmeric asupra cancerului la oameni, au existat o mulțime de studii promițătoare in vitro și modele animale care sugerează că ar putea avea proprietăți puternice de combatere a cancerului.
De exemplu, o lucrare publicată în Jurnalul AAPS a constatat că curcumina poate modifica mai multe căi de semnalizare celulară pentru a ucide celulele tumorale și a încetini creșterea și răspândirea celulelor canceroase. Cu toate acestea, sunt necesare cercetări suplimentare pentru a evalua potențialele beneficii ale ceaiului de turmeric pentru cancer la populația generală.
6. Reglează zahărul din sânge
Studiile arată că ceaiul de turmeric ajută la menținerea stabilă a nivelului de zahăr din sânge.
Un studiu in vitro realizat de Departamentul de Nutriție și Știința Alimentelor de la Universitatea Auburn a arătat că curcumina este eficientă în scăderea zahărului din sânge prin modificarea metabolismului glucozei. Acest lucru ar putea ajuta la protejarea împotriva complicațiilor diabetului pe termen lung.
7. Gestionează nivelul de colesterol
Un studiu animal publicat în revista Atherosclerosis a constatat că suplimentarea iepurilor cu extract de turmeric a scăzut nivelul de colesterol LDL „rău” și a inhibat oxidarea colesterolului, aceștia fiind factori majori de risc pentru bolile de inimă.
În mod similar, un studiu din India sugerează că administrarea unei capsule care conține curcumină de două ori pe zi îmbunătățește funcția endotelială și este comparabilă cu atorvastatina în ceea ce privește eficacitatea, care este un tip de medicament utilizat pentru a trata nivelurile ridicate de colesterol și trigliceride.
👉 Cum se prepară ceai de turmeric
✔️ INGREDIENTE:
– 1 cană lapte de cocos
– 1 cană apă
– 1 lingură miere (sau stevie lichidă)
– praf de piper negru
– 1 linguriță de turmeric (pulbere sau rădăcină rasă)
✔️ MOD DE PREPARARE:
– Se toarnă laptele de cocos și apa în cratiță și se încălzește timp de 2 minute.
– Adăugați piperul negru și pudra de turmeric și lăsați la foc mic pentru încă 2 minute.
– Îndulciți cu miere crudă.
– Se amestecă și se toarnă în pahare.

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.