10 beneficii pentru sănătate ale coriandrului + profil nutrițional și posibile efecte secundare

0

Coriandrul nu numai că are puterea de a spori aroma unui fel de mâncare, dar vă poate aduce și beneficii sănătății în diferite moduri.
Originile coriandrului au fost urmărite în sudul Europei și în zona Mării Mediterane. Este unul dintre cele mai vechi condimente din istorie care a fost folosit de 7000 de ani. Ar trebui să existe o logică în spatele utilizării sale de peste 70 de secole, nu crezi?
Este plin de nutrienți și are o multitudine de utilizări și beneficii:
👉 10 beneficii uimitoare ale adăugării coriandrului în dieta ta
🌱 Previne formarea și creșterea tumorilor
Compușii activi din coriandru, cum ar fi ftalidele și terpenoizii, induc producerea de enzime specifice. Aceștia transformă ionii și compușii care cauzează tumori în forme mai puțin toxice. Această activitate oprește formarea și creșterea tumorii.
🌱 Detoxifică corpul
Coriandrul are unul dintre cele mai bune profile biochimice dintre majoritatea ierburilor care vă pot întineri corpul. Terpenoizii, poliacetilenele și carotenoizii elimină radicalii liberi dăunători și speciile reactive de oxigen din sânge.
🌱 Este un agent antiinflamator natural și antiinflamator
Semințele de coriandru posedă activitate analgezică. Acestea reduc durerea acționând asupra receptorilor centrali ai durerii. Linalool este compusul activ care conferă coriandrului această proprietate.
🌱 Ajută digestia – vindecă crampele stomacale
Potrivit cercetătorilor tradiționali, coriandrul previne creșterea gazelor la stomac. Medicina modernă a constatat că planta și uleiul său pot fi folosite ca și carminative.
🌱 Ajută la pierderea în greutate
Potrivit medicinei Ayurveda, decoctul de semințe de coriandru reduce nivelul lipidelor din sânge. Sterolii prezenți în semințe și frunze inhibă absorbția colesterolului alimentar, prevenind astfel creșterea în greutate.
🌱 Are proprietăți antidiabetice
Medicina tradițională din Iordania, Maroc, Persia și Arabia Saudită a folosit frunze de coriandru pentru tratarea diabetului. Frunzele conțin niveluri mai ridicate de flavonoli antiinflamatori puternici precum quercetina, taninurile și sterolii, care conferă proprietăți antidiabetice acestei plante.
🌱 Tratează infecțiile tractului urinar – Îmbunătățește funcționarea rinichilor
Abordarea infecțiilor tractului urinar devine mult mai ușoară atunci când aveți semințe de coriandru în bucătărie. Aceste semințe sporesc rata de filtrare a urinei, ceea ce duce la generarea mai rapidă de urină. Acest lucru reduce retenția de apă în organism. De asemenea, corpul tău scapă de toate toxinele și microbii, menținând sistemul urinar curat.
🌱 Face minuni pentru pielea ta
Coriandrul este cunoscut pentru proprietățile sale antioxidante. Frunzele și semințele de coriandru conțin terpenoizi, steroli, polifenoli, acizi aromatici și carotenoizi, care elimină radicalii liberi și metalele grele și gestionează stresul oxidativ din corpul dumneavoastră.
Uleiurile esențiale sau extractele de coriandru pot vindeca infecțiile bacteriene sau fungice ale pielii (inclusiv coșuri și acnee) prin purificarea sângelui.
🌱 Crește puterea memoriei și funcționarea creierului
O combinație a activităților antioxidante, antiinflamatorii și de scădere a colesterolului determină acest efect asupra creierului. Neuronii sunt mai puțin expuși la stresul oxidativ, rezultând o durată de viață mai bună, ducând la o memorie mai bună.
Acest efect cognitiv al coriandrului asupra memoriei și asupra sistemului nervos este aplicat pentru a trata pacienții cu boala Alzheimer.
🌱 Este un agent antibacterian, antifungic și antihelmintic
În afară de a face tot binele corpului, semințele de coriandru și planta in sine au proprietăți antibacteriene și antifungice. Datorită compușilor bioactivi, coriandrul poate, de asemenea, să omoare paraziții din corpul dumneavoastră (antihelmintic).
Această proprietate este exploatată nu numai în medicină, dar este aplicată și conservării alimentelor și prevenirii alterării. Asta înseamnă că puteți depozita carne, pește, cereale, legume etc. cu niște semințe de coriandru sau extracte adecvate pentru perioade îndelungate.
Dar ce îi conferă coriandrului aceste proprietăți caracteristice?
👉 Profilul nutrițional al coriandru
Compușii bioactivi sunt responsabili pentru fiecare dintre beneficiile coriandru. Iată o privire asupra profilului său nutritiv:


Coriandrul are un nivel ridicat de vitamine A și K, împreună cu sodiu. Dacă aveți nevoie de supliment de acid folic sau folat, luați în considerare adăugarea unei cantități mai mare de coriandru în dieta dvs. sub formă de frunze proaspete sau uscate – deoarece coriandrul conține folat.
❗️Efectele supradozajului cu coriandru
⚠️ Interacționează cu metale grele
Coriandrul are efecte de chelare asupra ionilor de metale grele din corpul dumneavoastră. Componentele bioactive interacționează cu mercur, cadmiu, staniu și plumb și le mobilizează – provocând excreția lor.
Orice implant (dentar, atele sau suporturi pentru fracturi) realizat din aceste metale se va eroda dacă mâncați în exces coriandru.
⚠️ Poate provoca fotosensibilitate
Unele studii sugerează că semințele de coriandru și coriandrul pot provoca fotosensibilitate. Pielea ta devine foarte sensibilă și aproape alergică la razele solare. Mecanismul exact al modului în care funcționează acest lucru nu este încă bine studiat.

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.