Cele mai bune alimente si ierburi pentru răcorire + beneficii

0

Dacă ai întreba un practicant de medicină tradițională, „Cum pot să-mi reduc căldura corpului?” este probabil să recomande adăugarea mai multor alimente și ierburi răcoritoare în dieta dvs. pentru a aduce echilibrul lucrurilor.
O varietate de fructe, legume, ierburi și alte alimente pe care probabil le includeți deja în dieta dvs. pot avea un efect răcoritor, cum ar fi menta, pepene galben și iaurt.
Practicanții de medicina ayurvedică și medicina chineză tradițională (TCM) cred că produsele alimentare cu dulce, amar și / sau astringent au un efect de răcorire a organismului.
În timp ce fiecare persoană are nevoie de un echilibru între diferite gusturi și tipuri de alimente în dietele lor pentru a obține toți nutrienții și energia de care au nevoie, se crede că unii beneficiază de astfel de alimente mai mult decât alții.
Alimentele răcoritoare sunt cele despre care se crede că funcționează prin scăderea temperaturii corpului și ajutându-vă să faceți față factorilor de stres.
Acestea ajută la realizarea acestui lucru, în parte, promovând hidratarea, susținând procesele digestive și, de asemenea, încurajând transpirația în unele cazuri. Unele sunt, de asemenea, capabile să ajute la reglarea zahărului din sânge și a tensiunii arteriale datorită conținutului de electroliți benefici.
Alimentele și mesele „încălzitoare” fac opusul alimentelor răcoritoare – în special cele care conțin un conținut ridicat de grăsimi, proteine ​​și carbohidrați.
Deși nu toate alimentele care ne încălzesc sunt nesănătoase – de fapt, unele precum cerealele și carnea sunt benefice – atunci când sunt consumate în cantități mari, pot pune presiune pe sistemul digestiv pentru a descompune un amestec complex de nutrienți. Acest lucru necesită multă energie, deoarece vă forțează corpul să producă enzime și sucuri gastrice care creează căldură.
De unde știi dacă poți beneficia de includerea mai multor alimente răcoritoare în dieta ta? O dietă răcoritoare este recomandată persoanelor cu semne de „căldură internă”. Aceasta poate include simptome fizice și emoționale, cum ar fi:
Inflamație și durere
Roșeață, umflături
Digestie slabă, inclusiv refluxul acid și balonarea stomacului
Iritare, agitație
Agresivitate și furie
Anxietate
Impulsivitate și nesăbuință

Conform principiilor ayurvedice, alimentele calde și reci se bazează pe natura internă a unui aliment și modul în care acesta afectează cele trei „ doshas ” sau tipurile de corp: vata, pitta și kapha. Cei cu un dosha Pitta au cea mai mare nevoie de alimente răcoritoare , în timp ce cei cu un dosha Vata tind să se descurce mai bine cu alimente mai calde.
Un alt lucru de clarificat este efectul pe care îl au alimentele cu diferite temperaturi asupra corpului. Temperatura fizică a unui anumit aliment nu este ceea ce îl face să fie cald sau rece.
Cu alte cuvinte, înghețata nu ne răcorește întotdeauna, iar alimentele picante nu se încălzesc neapărat. Are mai mult de-a face cu modul în care alimentele afectează sistemul digestiv și metabolismul cuiva.
Top 22 de alimente și plante pentru răcorire:
Legume bogate în apă, cum ar fi castraveți, țelină, roșii, sparanghel, dovlecei și ridichi
Căpșuni, cireșe și alte fructe de pădure
Fructe tropicale, cum ar fi papaya, ananasul și mango
Pepene galben, inclusiv pepene verde , melat și melon
Alte fructe bogate în apă, cum ar fi strugurii și kiwi
Tofu și produse din soia
Apă de cocos și lapte de cocos
Lapte de capră și brânză de capră
Kefir și iaurt
Cereale, inclusiv orez, quinoa, spelta, orz și ovăz
Migdale
Miere crudă
Coriandru
Mentă
Mărar
Rozmarin
Lavandă
Lemongrass
Muşeţel
Aloe
Piper Cayenne și alte alimente picante
Ceai verde
Beneficii:
Deoarece există multe tipuri diferite de alimente răcoritoare, fiecare oferă beneficii unice. De exemplu, menta se numără printre cele mai populare plante pentru răcorire, datorită prezenței mentolului în aceste plante care are un efect de răcire naturală. Menta – proaspătă, în ceai de plante și sub formă de ulei de mentă – este utilă în special pentru susținerea digestiei și reducerea durerilor și inflamațiilor stomacale.

Multe ierburi, fructe și legume bogate în apă conțin, de asemenea, compuși care au efecte antiinflamatorii naturale și, în unele cazuri, proprietăți antimicrobiene și calmante.
Ce mâncare este cea mai „răcoritoare” pentru stomac? Unele dintre cele mai bune opțiuni pentru dureri de stomac, reflux acid și indigestie includ:
fructe tropicale precum ananasul (care conține enzima bromelaină, cunoscută pentru combaterea inflamației)
verdeață cu frunze
dovleac și dovlecei
suc de cocos
chefir
miere crudă
ierburi antiinflamatoare, precum mușețelul și menta
S-ar putea să vă așteptați ca alimentele picante sau înțepătoare să crească căldura, dar acest lucru nu este întotdeauna cazul.
Consumul de alimente picante, cum ar fi cayenne și alți ardei, poate declanșa un receptor nervos în limbă care detectează căldura și apoi determină corpul să activeze mecanisme de răcire, cum ar fi transpirația. Deci, în timp ce condimentele se simt calde în gură, se poate termina de fapt răcindu-ne.
Dacă vă gândiți la asta, este logic că alimentele picante, cum ar fi ardei și condimente, sunt populare în țările cu climă caldă, cum ar fi Mexic, Brazilia și părți din China și India.
Cum să adăugați la dietă
Deoarece majoritatea fructelor, legumelor și ierburilor bogate în apă sunt alimente răcoritoare, există modalități nesfârșite de a le adăuga în dieta ta. O dietă ayurvedică care se concentrează pe răcorire include, de obicei, migdale și produse de uz zilnic, cum ar fi brânza și iaurtul / kefirul.
Multe ierburi răcoritoare, cum ar fi coriandrul și menta, adaugă o excelentă aromă supelor, sosurilor și salatelor. Le puteți încerca și în guacamole, tacos, sosuri pesto și smoothie-uri verzi.
O altă modalitate simplă de a reduce căldura internă prin dieta dvs. este să adăugați bucăți de fructe, cum ar fi căpșuni sau ananas, în apa simplă, piureuri sau apă spumantă, poate împreună cu puțină apă de cocos, mentă proaspătă și miere crudă. De asemenea, le puteți utiliza pentru a face „ cocktailuri ” nealcoolice.
Iată alte idei de rețete și modalități de utilizare a alimentelor răcoritoare:
Accentuează gusturile dulci, amare și astringente.
Consumați mai multe alimente crude.
Includeți, dacă este posibil, legume fără amidon cu toate mesele, în special cele bogate în apă, cum ar fi castraveții, verdeața și țelina . Încercați să scufundați felii de legume crude în diverse sosuri, cum ar fi hummus, preparând o salată mare sau fierteți-le.
Rămâi hidratat consumând mese pe bază de lichide, cum ar fi smoothie-uri verzi și supe. Limitați aportul de stimulente, alcool și cafea.
Adăugați fructe proaspete la mese, cum ar fi fulgi de ovăz, pâine prăjită cu unt de migdale, produse de patiserie și boluri de iaurt.
De asemenea, puteți folosi ierburi răcoritoare, cum ar fi menta, lavanda și rozmarinul, în balsamuri de buze de casă, siropuri de tuse, loțiuni pentru piele și balsamuri.
O dietă care pune accentul pe răcorire ar putea arăta cam așa:
Mic dejun dintr-un smoothie verde făcut cu spanac, căpșuni, chefir, unt de migdale și o notă de miere.
Prânz: o salată acoperită cu brânză de capră, cuburi de pepene galben și o mulțime de legume proaspete.
Cina de pui servită cu sos de ierburi și sparanghel și dovlecei sote.
Riscuri și efecte secundare
În timp ce alimentele și ierburile răcoritoare sunt în general sigure de consumat, anumite tipuri pot interacționa cu unele medicamente. Dacă luați în prezent medicamente zilnice pentru a controla o stare de sănătate, cum ar fi bolile de inimă sau diabetul, sau dacă sunteți gravidă sau alăptați, cel mai bine este să obțineți opinia medicului dumneavoastră înainte de a vă schimba dieta sau de a începe orice suplimente pe bază de plante.

Niciun comentariu

Nu ratați!

Introduceți adresa dumneavoastră de email pentru a primi cele mai noi articole:

Prin abonarea la newsletter-ul nostru aveți șansa de a câștiga unul dintre cele trei coșuri cu produse naturiste, oferite lunar prin tragere la sorți.